Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

men du.. har jag sett dig idag?
Har totalt glömt bort o leta efter dig o kan inte minnas att jag sett nån linn heller..
var lite mkt fö rmej idag ;)

jag red två 1 m på evert o de gick sådär. rev ett i första men alla andra språng hoppade han super.
Sen i den andra rev han två blandat med superfina språng.
Om han bara kunde hålla alla språnglika så vore han nolla plättlätt men så helt plötsligt tappar han ett framben här o där :confused:

Vet inte om du såg mig..Men jag såg dig en massa gånger, fegade väl ur där antar jag :o Wepzan stog i boxen mitt emot Evert typ..:p (Och jag gick runt i en röd Kingslandjacka....)

Wepzan gick kalasbra idag, lite svårt att hitta rytmen i början i 1m, men jättefin på slutet och nolla där. Sen bestämde vi oss för att debuetara 110, och även där nollade hon! :) Så hon håller sina 100% fortfarande...;)

Svarar till er alla:

Känns som vår person kemi inte fungerar längre.... så tråkigt när det aldrig släpper och att vi bara bråkar under tränings passen.

Vill igentligen inte.... men har samtidigt inte bråttom att bli av med henne, hör mig om och ser om någon bra och seriös dyker upp.

Ett av våra stora problem är att hon kommit på att stika med mig, vilket vi jobbat med länge nu och det verkar som att både jag och mina tränare har slut på ideer. Tråkigt för vi har verkligen testat så mkt och att jag kollat upp henne hos vet och tandläkare. Hon har kommit på att hon e så mkt starkare en mig, så mot hinder tar ho bettet stiker med mig och drar mig fram och ur sadeln. svårt att förklara, men vi jobbar massor med bomar, små hinder, dressyr, lydnad, halter, jah allt. och inget verkar fungera eftersom hon vet att om hon vill är det bara att stika iväg när det blir jobbigt eller tråkigt.

Så tråkigt för dig:(, jag vet hur det känns, har oxå sålt en häst där det bara var kemin som inte stämde. Då är det inget kul. Man måste älska sin häst, annars blir man bara arg när något inte funkar.

vad kul att de gick så bra :)

Jag kan inte minnas att jag såg dej, du skulle ha hejjat. jag bits inte.
Var en massa folk jag gick o prata med som ja inte sett på länge så därför glömde ja helt bort dig :angel:

Knapp

Emsan var så jäkla fin idag. Hoppade en super runda idag och var felfri i 1.10. Gjorde debut i 1.20 och var även där felfri, gjorde det lekande lätt.

M hoppade 1 meter i går, har inte riktigt koll på hans långa ben så det blev två nedslag men annars kändes han bra.

Vilket flyt ni verkar ha. Superkul!

Grattis :banana:

Vad skoj! Grattis! Jag längtar efter att Börja hoppa med min dam:D

Tack så mycket. Jag är så stolt över min lilla pärla.
Hur går det för er?

Hon tappade bjudningen i galoppen för ca 2 veckor sen, så vi har backat i utbildningen. Tömkört och skritt och travpass. Tänkte ta upp galoppen i veckan, men bara galoppera ute på sandvägarna ca 1 månad, sen försöka på volt igen. Annars är hon bara lat:D Vill komma iväg och löshoppa oxå, ridklubben har inte det längre, för de har så mkt tävlingar nu så de vill spara på ridhuset. Men jag ska ringa en annnan tjej som har ridhus, om hon kan ordna något

Calle ser verkligen ut att hoppa med en fin teknik, ska bli intressant att se er här framöver på tävlingsbanorna :)

Jag ligger dock efter, mina äldsta är ju -05:or, laddar inför treårs nu.

Grattis! Va kuuuuuuuuuul!

Då var du före mig i 120debuten.. :bow:

Vi har haft en liten "down-period" den sista tiden, men nu i helgen blev det 2 dubbelnollar och blev plac i 100cm och 110cm (har inte unghästklasser här i Norge:cry:, u-land......:idea:), så är jättenöjd med henne!

Om 2 veckor är det sesongstart i FT, så blir inte nån 120cm på oss med det första...

Tack så mycket! Hon kändes super.

Så i Norge rider man med de äldre hästarna när man tävlar unghäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka