Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Idag har Wepzan tävlat igen, och än en gång har hon varit superduktig, även om inte turen riktigt var på våran sida idag!
I 1m så petade hon ett glest räcke som var "gömt" bakom ett annat hinder, hon hann nog inte riktigt uppfatta vart hon skulle helt enkelt, rullade ner den med ena bakhoven...
Sen i 110n fick vi två riktiga skitpet! Hade absolut lika gärna kunnat nolla.. Men jag la henne lite inpå två räcken istället för att trycka av henne och då hann hon inte riktigt upp, så det blev två riktiga bomrullare där.. Lite mer styrka så blir det nog bra framåt sommaren! :)

Var du hos oss eller åkte ni ngn. annan stans?

Jag var på grannklubben istället, dom la in en lokal lite i sista sekunden.. Så det blev lite närmare ;)

Förstår det! Skönt att bara behöva åka nästgårds.
Du missade för övrigt inget uppe hos oss, banorna var ja hmm... annorlunda :crazy:

Jaa mamma var gladast som slapp köra ;) Hihi..
Ja det såg inte lovande ut på skisserna du la upp för att vara lokalt, så jag är nog glad att Wepzan fick gå på lite enklare banor såhär i början..

Grrr.... Idag är Wepzan billigaren än någonsin! :devil:
Skämt åsido, men idag har hon blivit "lite" upprörd då det sprang en häst i en hage.. For iväg hemåt på tvären, säkert 100m då hon vägrade vända tillbaka.. Trampade sig på tre ställen och sen var dan förstörd. Ett litet lätt joggingpass blev till ett alldeles för långt travpass för att få henne att slappna av liiiiite iaf..Suck! Samma visa då jag skulle skritta hem och bara vända för att ta min jacka av mamma.. Icke sa Wepzan och for iväg en bra bit.. Att hon inte trampade sig värre är väl ett under.
Så passa på idag alla köpsugna ;)

Det är väl tur att hon är så söt..........

kan man säga.... till våren nästa år blir det 3 hästar..

stämmer bra :) ska ha den under 1 år under utbildning, kan bli intressant den e riktigt fin :)

IMGA0808.jpg

Den tekniken var det inget fel på :d
Mycket trevlig häst du har!

Idag kl 9:30 inseminerades mitt sto med hingsten Tornesch. Hoppas att det tar sig.... hon ska kollas nu på Måndag igen. :)

Idag kl 9:30 inseminerades mitt sto med hingsten Tornesch. Hoppas att det tar sig.... hon ska kollas nu på Måndag igen. :)

När jag betäckte 04 så ville hingsstationen jag skulle ta tornesch. Skulle passa mitt sto sa han.
Jag valde Metall 1070
blev en fin hingst unge. Men avlivades 07 2år.
wobbler sliner
Skulle kanske tagit tornesch
lycka till

jag hoppar in lite på ett hörn med en 02a som fått föl som 4 åing och går bland 03 or på championat o kvalite. Hon deb Lätt A1 idag med en andra plats och 61%. Iom att hon även fick 67% i Lätt B:1 och en 3 plats där så har hon kvalat klart till ungponnychampionatet i höst.:banana:
galopp.jpg

Ryttaren är bara 12 år.

Vilken underbart fin ponny! :love:

Lite knapp*

Wepzan går bra, utvecklas stadigt här hemma :) Träning i helgen som gick bra, dock så knäppte hon av rätt mkt i hoppningen igår.. Vet inte om jag kommer åt henne för mkt med sitsen såatt hon inte riktigt orkar.. Kanske satsa på att rida i en lite lättare sits? Ni får avgöra själv! Kommentera gärna..

Träningen, första filmen mest markarbete.
http://www.youtube.com/watch?v=qOx1aTKxS-g
http://www.youtube.com/watch?v=a9zAQqRkxdg

Banhoppningsträning 8mars
http://www.youtube.com/watch?v=IlX0LiL_Sh0

110-debut 12 april
http://www.youtube.com/watch?v=t66kqONRJMk

Kan det inte bara var nu iom hårfällning/brunst?

Skulle ju kunna vara faktiskt, känns bara konstigt då att hon går så bra på backen just nu, eftersom att hon knäppt av mkt där tidigare..
Men det hade jag inte tänkt på, hoppas på nåt sånt ;) Hihi..

Senast ändrad:

KL.
Nu tänker jag bryta trenden av tregångare här med hjälp av min lilla kille.
20111257.jpg

20111242.jpg

20111228.jpg

med bästa vännen
igen

Han är som synes en islandshäst på snart 5 år (om två dagar).
Har lätt för formen och samling i gångarterna kommer mer och mer :D

Knapplån

Jag och min 03 ligger lite efter, men lyckades idag få lite bilder på honom under ett lättare ridpass på banan.
Tyvärr var han lite bråkig så min sits är inte den vackraste, så blunda för den :p.

Ska bli dressyrhäst om jag får till honom som jag vill, men har en lång bit kvar :o.

Didrik, blir 5 i mitten av juni.
e:Roderik u: lipizzanarkorsning.

20259080.jpg

20259079.jpg

20259081.jpg

Pigg och glad var man iaf.

Det är första gången jag rider min när hon brunstar, är ju under inridning nu, och första dagarna var hon som fastborrad i marken..:grin:

Så, nu har hon haft ägglossning och hela köret, väntar spänt på att se om det tagit sig om 2 veckor, sen kan man någolunda slapmna av :grin::p

Gu så spännande, Tornesch är superfin:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka