Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

*KL*
Lite bildbombning

Första gången i ridhus!:banana:

Nea och jag

013-2.jpg

012-3.jpg

010-5.jpg

007-5.jpg

Ja bra tävlingsindivider blir de där Elmshornhästarna men orkar du inte med henne så är det bara att höra av dig ;), likadant till Sunnyann

Hade gärna velat ha ett sto till e Elmshorn, tycker det avlas för lite på honom här i Sverige.

Kul att det går så bra för alla! :D

Min har 1 veckas vila nu.... medans jag är hemma och har påsklov.

Ja bra tävlingsindivider blir de där Elmshornhästarna men orkar du inte med henne så är det bara att höra av dig ;), likadant till Sunnyann

Hade gärna velat ha ett sto till e Elmshorn, tycker det avlas för lite på honom här i Sverige.

Bra att veta :) Sälja henne kommer jag aldrig att göra, för hon är egen uppfödning efter mitt gamla tävlingsto som var helt underbar. Så jag är så glad att det blev ett stoföl. Som tur är har jag en lilla syster som hjälper mig en hel del, heheheh även med frivilliga avsittningar. Kan säga att tösen är en mästare på att göra luftsprång med kickar :crazy:
Tog lite nya bilder på henne nu i helgen så här kommer en ny bild på hon, men hon ser lite tråkig ut i pälsen för hon håller på att fälla jätte mycket nu.
19157378.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ser trevligt ut. Emsan är också väldigt livlig. Hoppar, bockar och studsar, mellan, förre och efter hinderna. Är så fruktansvärt het så jag vill bara komma på någon drog så hon lugnar sig ;). Men hon tycker att det är så kul och är så positiv och det är ju bättre än tvärtom.

Har du börjat hoppa din än?

Nope, hon har bara löshoppats. Men det är nog dax snart :) Har kört lite bommar och det funkar kanon, tycker det är jätte roligt. Hihi ja det är kul när man märker hur kul de tycker det är. Vad är det för stam på mammans sida? Visst kan man inte tro att hon bara är 162-63 hög, jag är 177 cm.

Mamman har tävlat upp till 1,35 och är nära släkt med Tinkas Boy
Hon är efter Zadok-Nimmerdor-Marco Polo

Hihi, ja, jag fick med en kompis som tur var. Jag är så stolt över min lilla häst. Det är bara tredje gången hon galoppera på volt

*KL*
C var på sin första P&J i söndags, han var så duktig. Han var felfri i 70 cm och hade ett pet i 90 cm. Han tyckte att hindren var löjligt små och det kändes som om han klev över några kavalettisar typ :crazy:
På Påskafton ska vi iväg och hoppa en 90 cm. Ev starta 1 m också, men det beror på hur pass trött han känns.

kl.
en liten fråga till er som kommit så långt så att ni tävlar era hästar.
Rider ni 1 eller 2 klasser per dag , främst hoppning?
Om n inte gör de, varför? spelar de nån roll om de är låga klasser eller höga klasser (120) ?

Det är olika om jag rider en eller två klasser samma dag. Dock har min flicka så fruktansvärt mycket energi så det är bara bra om hon får hoppa och studsa av sig lite i första klassen. Nu har hon bara gått 1.10 klasser så jag får väl se hur hon känns när jag börjar med 1.20.

Precis som Emsan skriver så har min kille också mkt energi och blir lite "studsig". Jag kommer att rida 2 klasser per dag, dock med ev undantag nu i helgen då han enbart ska gå 90 cm, ev 1 m beroende på hur han känns. Det har ju hänt mkt för honom senaste tiden och att pressa honom ännu mer känns inte aktuellt.

Jag kommer att rida två klasser/dag sålänge det bara är en endagarstävling, annars får hon nog bara gå 1 klass/dag..
Nu rider jag inte nga höga klasser än, hon kmr förmodligen att gå 1m två tävlingar till innan det blir 110-debut, men även då tror jag att hon kommer orka två klasser utan problem, det finns mkt energi att ta utav.. :)

svarar er alla.
Jag har gjort så att jag i höstas red en klass i två tävlingar men sen började jag med två klasser nu i mars (två 1 m) och de kändes bara bra.
Så då fortsätter jag på de viset om de inte känns nå konstigt då förståss.

Nästa blir förmodligen 90 och 1 eftersom de inte fanns två 1 m o sen hoppas jag på 110 tävlingen efter.

kl.
en liten fråga till er som kommit så långt så att ni tävlar era hästar.
Rider ni 1 eller 2 klasser per dag , främst hoppning?
Om n inte gör de, varför? spelar de nån roll om de är låga klasser eller höga klasser (120) ?

min har hittils klarat av två klasser per dag. Hon är oftast finare till klass 2. Får se hur det blir när vi kliver upp lite högre. har bara startat upp till 110 nu. :)

Hur har det gått med henne i 1.10? Sattar du på att kvala henne till Falsterbo?

Idag har vi jobbat med bommar, trav och galopp, Nea var superduktig, men tyckte det var lite jobbigt

WEEEEEEEEEEE! Min häst är sååååååååååååååå duktig!

4. felfria 110 igår på tävling!:banana:

120cm är inte långt borta nu! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka