Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Imorron ska min "bäbis" ut och starta på träningstävling. Blir en 90 cm, skräck blandad förtjusning skulle man kunna kalla det ;)

Idag tävlade jag 90 och 1m. Hon var ruggigt fin, lydig och hoppade med luft i sprången.
Dock fick hon 4 fel (rivning) i 90 klassen, och sedan i 1m han vi passera mållinjen som 0 fel, men sedan ramlade en av bommarna på sista hindret, så då ändrades resultatet till 4 fel. Synd. men rundan var riktigt fin. så jag e nöjd. :)

Bäbis skötte sig kanon idag!
Nollade 0,90 m lätt. Började dock lite svajigt på de tre första hindren, fick inte riktigt fram henne och backade in henne lite i botten själv. 4-8 kändes dock riktigt riktigt bra!
Var lite pissig framridning så jag tror att vi inte var riktigt "färdiga" när vi gick in på banan.

*KL*
Vill oxå vara med i den här tråden:) Har ett 5-årigt sto efter Elmshorn. Hon blev inriden som tre åring, men som 4-åring var hon oridbar på grund av sitt väldigt skarpa lynne. Hon var väldigt trotsig och jag bestämde mig för att ställa av henne tills hon hade lugnat ner sig lite. Nu, nästan ett år senare har hon lugnat ner sig och ridningen funkar kanon. Vi har inte kommit så jätte långt, men alla grunder sitter där och jag har under året jobbat med henne från marken i stället så hon är hyffsat stabil. Hon har fortfarande mycket humör kvar, men börjar använda det till rätt saker istället. Hoppas att det flyter på nu lite så man kan komma ut och tävla, är sååå sugen.

Just nu står bäbis med en sparkskada strax under bakknäet som gammeltanten förorsakat. Dock var hon inte helt oskyldig själv, hon har nämligen smakat på tanten varje dag i flera veckor så igår var det någon som tröttnade och sa till ordentligt skulle jag tro.
Tråkigt är det dock...

Jodå, ska leta upp en bild lägga in på henne. Elmshorn- Bernstein.

19083217.jpg

Bild från 3-års testet.

Insåg nu att det nog var dax att fota lite nya bilder på damen, jag får ut och göra det i morgon vid ridningen.

Jätte fin. Hur hög är hon? Min lilla Elmshorn dam är bara 1.60, hade hoppats på att hon blev några cm till men det verkar inte som det.

Idag har vi galopperat på voltspår för första gången:banana: Nästa vecka har jag påsklov, så då tänker jag åka till ett ridhus och rida lite, helst flera dagar. Har även ringt och förberett terrängträningar i vår:D
De håller på att rusta upp terrängbanan i Heby. Längre fram blir det att åka till Sylve och träna på riktigt:love:

Jätte fin. Hur hög är hon? Min lilla Elmshorn dam är bara 1.60, hade hoppats på att hon blev några cm till men det verkar inte som det.

Inte så hög hon heller, Hon är 162-63, Men hon är mycket häst så det gör absolut inget, inte kraftig men mycket rumpa och hals. Vi har även en 2-åring efter han, inte samma mamma, men hon är redan 160 fram och 165 bak så hon kommer nog att bli en bit högre. Lite komiskt då mamma till mitt sto var 172 hög och mamman till vår 2-åring är 160. Har du bild på din? Hur är hon i tempramentet?

9941789.jpg

9941844.jpg

9941710.jpg

10501152.jpg

Här är min lilla dam. Hon har rätt skarpt temperament men det ser jag som en fördel då hon är en väldigt bra tävlingsindivid. Ställer upp till 100 % och älskar att få arbeta och framför allt hoppa. Tävlat upp till 1.10 felfritt och ska snart debutera 1,20 med Falsterbo och Bredders som mål i år.

Rider och tävlar två andra Elmshorn avkommor, båda väldigt lika min Emsan i modell, temperament, färg och ridbarhet.

Go Elmshorn:banana::banana:
Mitt sto e. Elmshorn, ue. Calimero har gått 3 av 3 110cm felfritt.. Är mkt duktig, hoppar ALT och river aldrig!!! En tuff dam som äääääääälskar hoppning över allt annat. Har en fantastisk innställning, inget hinder är for stort för henne, lilla hästen...

Hon är ochså rätt så liten, i sept. 161cm.

Några bilder på henne:
Terrengtrening%20januar08.jpg

Jan. 08
Jessheim%2015.sept.jpg

Jessheim%2015.sept.2.jpg

Dom två sista är från augusti

Senast ändrad av en moderator:

Nu är Wepzans tävlingsdebut avklarad! :)
Jag har ridit 3st 1m, fredag-söndag, och Wepzan har nollat alla! Hon börjar kännas riktigt fin nu, har slutat att överhoppa sig så jäkligt och börjar dessutom blir riktigt ridbar i galoppen. :)

jag älskar Elmshorn hästar, kul att här är två i samma årskull som Emsan.

Tack! :)
Inga nya från helgen tyvär..Eller, en kompis har nga men dom har jag inte fått än, kan lägga ut nga här sedan :) (Äldre bilder finns längre upp i tråden)

Jätte fina och söta hästar hästar :love:, ser inte små ut. Jo jag ville också ha en stark tävlingsidivid, därför valde jag att betäcka med Elmshorn, men det var stoets första föl och visste inte riktigt vad hon skulle lämna. Jag ångrar absolut inte valet då hon är väldigt positivt inställd till hoppning och väldigt bra gångarter. Tyvärr blev hon lite efter med allt då jag blev gravid och inte kunde hantera henne så mycket som jag vågade. Ska lägga upp lite ridbilder på henne som jag tog nu i helgen i det fina vädret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka