Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Gud vad kul, när körde du in henne?

jag körde in henne för ca 1 år sedan för att kompletera ridningen, hon själv tycker det är jätte kul :) Hon var lätt att köra in, då uppfödaren lagt mkt jobb med "dra däck" osv och jag sysslat massor med tömkörning :)

Du kommer snart in i det:). Tråden handlar om hästar födda 2003, alla är välkomna!

Har precis köpt mig en 03:a. Fick hem honom för 2,5 vecka sedan.
Har gått på rakt spår i skritt, men hade vilat i 3 månader när jag fick hem honom. Hade aldrig varit skodd och inte heller gått i ridhus.
Har longerat mycket, ridhusträna och har nu börjat rida.
Nu kan han till och med svänga, start och broms.
Har fortfarande lite svårt med balans och har ingen kondition alls.
Men vi jobbar på det varje dag!!
Han gör framsteg varje dag och det är jättekul att se.
Första dagarna hade han för mycket energi och det gick knappt att hantera honom, men nu är han riktigt trevlig.

Får se vad det blir av honom :) Förhoppningsvis en riktigt fin hopphäst!

*kl*
82806_1203349873.jpg

Här är jag och min 03:a. Han är riden sen i sommras! :)

Hoppade Emsan igår och hon var jätte fin. Hoppade en bana på 1.20-25 och hon hoppade lekande lätt. Så nästa helg blir det debut i 1.20.

kl.
"min" 03.a som jag trodde var såld till skåne förra veckan har du ingen köpare längre, jag blir så himla matt på folk.

Så nu är d ebara att köra gasen i botten igen o dra igång med träningen o se sigom efter tävlingar.

ska stå nu inte du!

Jo vi hade en köpare på honom o vi fixade bes o han gick igenom den o så skulle köparen boka en transport. sen ringde han o hade ångrat sej o skulle inte köpa honom längre.

Oj då, nej, man ska ALDRIG vara säker förren man har pengarna i handen. Har jobbat åt en hästhandlare...
Människor är i regel oärliga, och därmed oberäknerliga. De kan lixåm inte säga "Nej tack", utan fortsätter låtsas att de ska genomföra köpet, tills det har gått för långt

Gud vad tråkigt, speciellt när allt är klart med besiktning och sånt.

Ska du fortsätta att träna honom?

Ja han kommer fortsätta vara hos mig , så de är bara att köra på som vanligt.
Dock hade jag ställt in mej på att han skulle åka , så de blev lite konstigt.

Nu får dock veterinären en chans o köpa honom , hon var intresserad av honom på besiktningen :p

Jag ska visa min 03:a för en spekulant i morgon. Om de blir intresserade och allt stämmer och de vill besiktiga så tänker jag kräva handpenning.
En jag känner " tjänade" just sin handpenning på sin häst då köparen drog sig ur, så ta alltid det i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka