Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Det var länge sedan jag uppdaterade om min 03a!

Jag är så jäkla nöjd med hästen nu, det märks att hon har börjat mogna! Jag har börjat med sluta/öppna, skänkelvikning och ryggningen kan hon som rinnande vatten! Det kommer att bli en prima dressyrhäst när hon har biffat till sig! I fredags övningsred vi ett dressyrprogram och hästen dansade fram :love: :love: Tyvärr var det ett FT program med moment som vi inte har börjat på ännu, men de delar som vi har jobbat med knäckte vi i :D

Jag LÄNGTAR verkligen till framtiden då man kan börja pressa hennes gångarter till max!

Ska kasta ut hästen på sommarbete om några veckor, hon ska få helvila i 5-6 v, sedan ska jag sätta igång henne tills vårat första läger i slutet av augusti! :bump:

Igår var jag och tävlade med emsan, var felfri i både 1.10 och 1.20- Kändes jätte bra.

Ny uppdatering:

Tjejen är fortfarande halt, men igår flyttade vi till nytt stall. Hon brukar lätt hispa upp sig har skött sig helt kanon. Egen hage eftersom hon fortfarande är halt men hon har varit lugn i både hage, stall och när jag har gått upp och gått med henne. Längtar dock tills jag kan rida igen då nya stallet har ridbana, ridhus och gräsbanan :love:

Min har gått från klarhet till klarhet de senaste veckorna :)
Hon har varit klockren på träningarna och det känns som pengen verkligen har trillat ned!

Imorron bitti packar vi oss söderöver för att tillbringa sommarlovet i Gävle. Ska bli så skönt att få komma hem i några månader! Känns dock som att tiden kommer att flyga iväg. Hoppas på att kunna starta lite mer tävlingar nu när utbudet ökar och vi har redan en del tävlingar inplanerade.

Nu ska jag dock sova så jag både orkar köra och jobba imorron, lika bra att sätta igång med sommarjobbet direkt ;)

Vad kul att du tillbringar sommaren i gävle, då får vi försöka hitta någon tävling att sammanstråla på :D

Ja, fast jag är lite blyg av mig bara :p

Iom med min knäskada har jag bestämt att köra in Nea, vi ska på kurs i Juli. Så behöver hon inte bara stå:)

Vad roligt :)

Är det nånting jag känner att jag verkligen verkligen saknar i min egen utbildning inom hästvärlden så är det körning..

Eller hur!! Det ska bli superspännande!

Här går de bara bra.. inriden nov 07 och det har bara gått frammåt hela tiden.Nu har hon snart vilat i 2 månader för varmt att rida endå..

Här kommer lite bilder från inridning tills idag!

Första gången ryttare på sig

HPIM0971.jpg

Första gången jag sitter upp:bump:

HPIM0973.jpg

Sadeln har åkt på nu=)
jagjorunnfin.jpg

Utbildningen går frammåt=)
jorunnfin.jpg

Du har ingen bild med "sommarskrud":D Utan allt lurv:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka