Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Nu ska jag ta och ge mig in i tråden! Jättekul att alla kommit så långt och verkligen engagerar sina 5-åringar! :)

Min 03:a fick föl-07 och är därför som en fyraåring:D i utbildningsstadiet.
Hon är trevlig och jag har ridit på henne. Fina gångarter. Lägger in en någorlunda ny tömkörningsvideo. Dock, kan jag som alla andra säger, säga att hon är mycket finare nu! :D

http://s17.photobucket.com/albums/b83/Cu3leo/?action=view&current=20080514013.flv
20080514177.jpg

Senast ändrad:

Knapp

Eftersom inte internet har funkat så har jag inte kunnat uppdatera er. Emsan har som sakt börjat kvala till Falsterbo och hon har gjort många fina runder i 1.20 varav 2 nollor. Dock kändes hon väldigt trött i helgen så jag avstod 1.20 och har också bestämmt mig för att vi skiter i Falsterbo då hon hade behövt göra ett meeting nu till helgen som ligger 40-50 mil bort i så fall.

Vad kul med 5-årings tråd ,min valack är jättefin ene dagen och väldigt valpig andra dagar..fin form och skänkelvikning men jag tänker ta det lugnt,kanske en dressyr tävling till hösten...

:cry::cry:
Jag har fått halt häst... Carlista blev halt, inn på klinik, röntga.. Hon hadde nått som vet kallade hovbroskförbening.. Hmmm... Så nu blir det spes.sko och så får man se hur det går med min lilla fina..
Nu som allt gick sååååå bra med 120debut och allt...
:cry::cry:

Det har min gammeltant också. Dock har hon aldrig varit halt utav sin utan den upptäcktes vi d röntgen inför försäljning. Jag skulle rekommendera flappskor. Som tröst kan jag ju tala om att min gammeltanten tävlar 120 utan problem, trots att veterinären sa att jag skulle göra promenadhäst utav henne och att hon antagligen skulle vara död inom två månader efter fyndet detta är nu mer än 1 1/2 år sedan. Visserligen har jag fått andra utlåtanden efter som säger helt andra saker än den första vettens utlåtanden så han var väl inte riktigt tillfärlitlig....

Hoppas din blir fräsch igen!

Var på klinken förra onsdagen efter att hältan kommit tillbaka. Reagerade på högt böjprov vänster bak, och var då jättehalt där. Röntgad (ingenting på skelettet) och behandlad i bakknäet. ÅB nästa fredag, då ska knäet ultraljudas också då vet såg nåt mörkt område i mjukdelarna på röntgen.

kl

Min -03a fick föl 2007, men har i år gjort 6 starter och varit felfri i 5st och är därmed färdigkvalad till semifinal i 4-års championatet, går 6v på bete för att ta igen sig och smälta alla intryck, kommer in igen1/7 för igångsättning och träning inför semi i mitten av sept.

jag har en 5 åring hemma just nu. och det är nu 3:e dagen som jag har henne. Första dagen var hon underbar. 2:a dagen, igår, var hon hemsk. nu har hon börjat testa mej, och igår reste hon sej på bakbenen. så nu är det bara att tuffa till sej och bli bestämd, så hon förstår vem det är som bestämmer.

Hon fick föl som 4 åring, och går alltså som 4-åring i år.

Tack :)

Tråkigt med din, hoppas den blir bättre!

Hihi, min häst måste käka turbogräs på betet :rofl: Hon har fått en riktig kagge men är roligare än någonsin att rida! Vi lajar mest runt i skogen och hoppar hinder, stort för oss som ska bli ett dressyrekipage :p Här är våra senaste bilder, inte lätt att rida dressyr med allroundsadel och hackamore men jag tyckte det var värt ett försök :D

27juni2008011.jpg

27juni2008014.jpg

27juni2008023.jpg

27juni2008016.jpg

27juni2008024.jpg

Vad är det för stam på den? Har du köpt den eller rider du den åt någonannan?

Spännande! Håller tummar och tår:banana:
Själv ska jag sätta igång Nea 1 juli efter drygt en månad på bete. Lite skrittmaskin och tömkörning inför körkursen 5-6 juli. Sen är vi anmälda på hoppkurs 30-31 aug :banana: Ska bli superskoj!

Det hjälpte nog ;)

Vi nollade båda klasserna (90 cm och 1,00 m). Hon var super! Kändes verkligen som att poletten hade trillat ner nu. Nu blir det 3 st 1 meter nästa helg och sen vila i ett par veckor innan det blir en sista tävling och ett sent betessläpp.

20080628813_12039479.jpg

GRATTIS! :banana:
Roligt när det börjar lossna! :)

Lite knapp
Wepzan har gjort sin nationella debut i helgen på Sundsvalls RK, debut på gräs också vilket jag var lite orolig för då hon knept mkt bak när vi tränade på gräs förra veckan.. Det verkar iaf ha berott på bootsen som jag hade bak då, nu var dom av och hon hoppade strålande :d
Red 110, 120 i fredags. I 110n var hon felfri och i 120n hade vi ett riktigt jäkla skitpet! Man kan varken se eller höra att hon var i bommen men ändå trillade den......
I söndags red jag 120 igen, och jösses vad hon hoppade!! Första kommentaren jag fick när jag kom ut var av en banbyggare från klubben, "jag trodde att du skulle ramla av!".......Höll helt enkelt på att hoppa mig ur sadeln lillfian, till saken hör att hon petade ner räcket innan vi gick in på banan och det var kanske bra, men det hade ju räckt om hon hoppade lagom stort..
Men hade ett ner där också, lite förargligt känns det allt. Nu blir det lite vila och sen satsar vi på na tävlingar i augusti där jag hoppas lyckas få de sista nollorna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka