Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

"Lillan" äter frikost, i morse
nead24aug08.jpg

Frukost ska det givetvis vara:D

Delvis knapp..

Här är en som förhoppningsvis ska ner till Flyinge.. Har dock flertalet 4-felsrundor på min istället för felfria, så måste fixa 2 till "0or" först.

Hästen går kanon gång efter gång, senast idag, men ändå ska 1 bom alltid trilla. Surt men sant, men jag börjar bli van.. (och har just nu glömt vad det var jag skulle kvala till, så kanske oturen vänder snart?!)

ok, har du ridit din 5åring länge? Är den tränad mkt? Tävlad mkt?

Tråkigt attt få 4 fel ofta...men kanske det går att träna till at få bättre styrka, balans o teknik?

Nääe hon är rätt sent tagen.. Reds in som 4-åring och började inte ridas "ordentligt" föränn i november/december när hon kom till mig.. (Hoppade henne första gången i mitten av december, 3st små räcken på typ 50cm som hon rev sisådär varannan/var 3e gång..:angel:)

Har tävlat under året, gick sin första start i mitten på mars, debuterade 120 i mitten av juni.. På 8st 120-starter har hon 1 nolla, 6st 4-felare och en 8-felare.
Lite styrka saknas nog egentligen då hon har väääldigt långa ben (och därmed också lååånga bakben), som hon inte riktigt alla gånger har full koll över. Hoppar annars rätt bra "i alla ändar", har väldigt lätt för sig.. Men kanske är det som en banbyggare här uppe sa att hon kommer få en ännu bättre säsong som 6-åring när hon hunnit komma ihop sig ännu mer.
Men lite otur måste jag nog få säga att det har varit faktiskt, samt att det nog sitter lite i min hjärna också..

jaha, men då är ju 4 fel ett bra resultat!! jag har ju ej läst hela tråden men får ta o göra det när jag får tid! Vad är det för stam på din o andras? Räknar du med att nolla nu inför breeders? eller skall du tävla nu så du har chansen iallafall?

Ja, som 6åring har man ju större chans att lyckas så jag funderar på att behålla min till dess då man dessutom kan använda lite olika bett. Min verkar gilla hackamore då hon tjafsar i munnen o i falsterbo tjafsade hon mer än nånsin o då får man ej henne melan hand o skänkel precis.

Ja precis, jag tycker att hon gör det jättebra hela tiden.. Mycket handlar nog om att BT satte sig för mycket i mitt huvud, och då kommer ju de där 4-felarna väldigt lätt...
Min är e. Jeopardy-Aladin Z, finns bilder på henne lite längre bak i tråden.

Jag räknar absolut inte med att fixa de sista nollorna, men hon kommer att gå 120 på de två tävlingarna som är kvar inom kvaltiden, det är två st 3-dagarsmeeting och kan hända att hon får gå 6st 120 till.. Iof känns det lite väl tufft, men känns hon fortsatt bra så försöker jag nog att ta chansen till 0orna iaf.. Sen ska hon oavsett ner i klasserna lite, vi får se vilka tävlingar som blir aktuella.
Vore ju jäkligt skoj att kunna åka ner till flyinge, och hon är så himla jämn så jag tror att hon skulle kunna göra bra resultat även där nere:)

ja det är bra meed meeting!! Då brukar de flesta unghästar bli stadigare efter nåra klasser. Lycka till!! rapportera!! Skall nu se vad ni alla skrivit tidigare. min 5 åring har nu kommit över det värsta trotsstadiet. Gick omkull itorsdags men idag var hon lugn. Blev lite orolig att hon skulle vara galen länge men efter 2-3 dars uppfostran verkar det som hon blev trygg igen. Tänker på tvprogrammet Nanny när hon var så där galen :D

Tackar, det ska jag göra.
Skönt att din lugnat ner sig också, det är jobbigt när de hamnar i sånna "perioder" eller vad man ska kalla det.. Hahahah Nanny var en bra jämförelse ;)

ja, i går backade min 10 steg i utvecklingen...verkligen tråkigt att se!! Pay and jump o hon rev o hade dålig teknik som hon inte haft på ett halvår. Tyckte hon vickade på SIleden i skritt så antar att hon behöver kollas av kiropraktorn som Linda hade till henne i somras då vi ju gick omkull förra veckan. Undrar om det var därför hon var så konstig eller om hon behöver mental vila...ja vila får det bli iallafall. 6 veckor kvar till Breeders så tid finns ju iallafall att vila några veckor..ja, bara att kämpa på..

Oj så långt många har kommit med sina femåringar (2008)! Själv köpte jag min för ca två månader sedan och vi har mest hunnit lägga grunden. Typ avmaska, lära känna varann, pälsvård, ta hand om man, skos, börja småarbeta; ut och promenera, tömköra, longera, rida ut och i paddocken, ta bort en vargtand, vila, rida på hackamore så länge, löshoppa. Hoppas att få ordning på munnen som han verkar haft problem med (tungan över bettet bla) och börja rida på bett igen i nästa vecka och då äntligen börja arbeta lite mer och rida för instruktör!

Min pålle är inriden som 4-åring och har väl inte tagits så hårt utan vilat i perioder så det är klart han är i många avseende mer som en fyraåring.

Här är bilder:

Nytagna: :love:
PICT0007.jpg

PICT0008.jpg

PICT0660.jpg

Så här såg han ut när jag köpte honom –för ca två månader sedan……

juli08018red.jpg

juli08007rev.jpg

juli08013rev.jpg

Å en nytagen film:
http://s234.photobucket.com/albums/e...t=2167437a.pbr

Vad är det för stam?:)

Jag kan inte få upp länken rätt :(

Senast ändrad av en moderator:

Vad är det för stam?:)

Jag kan inte få upp länken rätt :(

Han är ett Danskt Varmblod och efter
Linaro - Lucky Light - Aspirant

Du har helt rätt, något knas med filmen. Kommer på nytt här:
http://s234.photobucket.com/albums/ee16/Kaprifol/?action=view&current=2167437a.pbr
Filmen är före borttagning av vargtand så han är lite orolig i munnen, lägger till och med tungan över i galoppen. Hoppas bli av med det nu men har inte testat med bett än.

Usch vad tråkigt :( Hoppas verkligen att hon blir som vanligt igen innan BT!

Min gjorde igår sin 2a nolla!! Hoppade strålande och kändes riktigt, riktigt fin :love:
Idag däremot var det som att gå från toppen till botten... Hon var ofokuserad, blev alldeles för "snabb" och stampig i galoppen och dessutom försökte hon bara hitta på bus heeeela tiden..Beror förhoppningsvis på att det är hemmaplan, såhär har hon nog aldrig betett sig innan, brukar alltid vara fokuserad till 100%. 2 riv blev det, däremellan hoppade hon visserligen riktigt bra även om känslan var långt ifrån gårdagens, det var verkligen "antingen eller" idag..:crazy:
Jag hoppas verkligen att hon känns bättre imorgon..

Kul med en till nollrunda, vi håller tummarna under morgondagen :)

ja vä. Kkul! Bara en nolla kvar! Ja, tydligen går de sämre hemma. År det
Många som skall ned till flyinge? Vet ni om det år en framhoppningsklass? Annars år det inte så stor chans att lyckas för min donna..har märkt att när hon sover borta så studsar hon vid utgång mot stället men nu är det ju inomhus så då kanske hon ej ser allt med samma ögon..hon blir. Kt förtjust i nya hastarsom står bredvid henne i stället. En mkt bestämd dam!jag skriver med min iPhone, därav stavningen.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Idag åkte mina minisporrar av, brukar inte ha nga men har testat lite då jag kanske tror att det kan vara till hjälp inomhus när det handlar om mycket snävare svängar o.s.v. då hon är rätt stor.
Men W verkar blir lite stressad med dom, började precis som igår på framridningen men lugnade sig på 30sek när dom var borttagna.. (kanske en liiiiiiiten anledning till gårdagens flopp?!) Betydligt mer harmonisk idag och hoppade kanonfint.

Nu vill jag också veta vilka som kommer till Flyinge? Många "buke-5åringar" kvalade?

Jolie har varit på fölvisning med sin unge och själv blivit stamboksförd.

IMG_9908.jpg

IMG_9771.jpg

Jolie fick 88788 = 39 p och klass I

fölungen e. Nobel fick 888878 = 47 p och också klass I.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka