Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

*OT sorry*

Jag är uppvuxen på Ingarö. (gick i pilhamskolan:laugh:)
Är du också det?

Min 03:a har varit lite sen i utbildningen pga en vrickning - så han fick lång vila, men nu har han faktiskt börjat tävla i hoppning och han är jätteduktig. Framförallt är det kul för han tycker det är så roligt.

Han har hoppat 2 träningstävlingar

http://www.youtube.com/watch?v=dvTry1u4pkw

http://www.youtube.com/watch?v=nqY6YSnHw1w

Och i helgen var det första riktiga tävlingen.
Felfri i 90 och ett nedslag i 100 (svår bana!!).

Så stolt :love::banana:

:banana::banana::banana:

VI vann Breeders I FT for 03'or!! (Norge) Har en så jätteduktig häst!

Dressyren gick si så där, felfri hoppning (bara 5 av 20 som var felfria!:eek:) og feltfritt terräng (4 sek över opt.tid..)

:banana::banana::banana:

kl

Min 03 har varit på tillridning inför breeders. Men vi avanmälde oss i sista stund då beridaren skulle vilja ha några fler veckor för att utveckla traven.

Galoppen är 9 skritten likaså om hon är avslappnad, traven har efter all hårdträning att balansera galoppen försämrats lite så den höll inte riktigt i längningarna och upplevs trippig. Risken är ju då att domarna bara ser det och det tar ner helhetsintrycket.

Så vi gjorde en gemensam bedömning och valde att skippa det i år.

Men jag har en attans fin tjej nu!
Visserligen var hon fin innan..:D

Nu ska vi hinna med den sista tävlingen på LA:4 och missar vi det så fortsätter jag i vår

Här är en färsk film!http://www.youtube.com/watch?v=-S1pV2ucCR4

Ta en titt på min fina prinsessa!!:D
Hon finns även på dressyrgnägg:angel:

Miagi

min 03a har nu blivit undersökt av tandläkare o kanske hon nu kan sluta studsa när hon blivit behandlad. Syns ganska väl på den här träningen:

http://www.youtube.com/watch?v=k-CDtStPwIw

Nu har min häst fått en sista behandling av equiterapeuten o skall i morgon trimmas ett sista pass innan Breeders.

Skall bli kul att se alla andra 5åringar oxå o se vilka hingstar som ger finast avkommor!!

Här är träningen från i tisdags i litet ridhus.

Nu har min häst fått en sista behandling av equiterapeuten o skall i morgon trimmas ett sista pass innan Breeders.

Skall bli kul att se alla andra 5åringar oxå o se vilka hingstar som ger finast avkommor!!

Här är träningen från i tisdags i litet ridhus.

Du har visst glömt å lägga in träningen;)

kl

Min 03:a står fortfarande skadad (sedan 4,5 månader tillbaka) men ska på ÅB igen 23:e oktober, så håll tummarna!

Dock ska vår andra uppfödning (såld sen 3 år tillbaka), också 03:a, e Casa Grande-Lemon gå Breeders nästa helg! *nervös*

Åh tack:o:)

Just nu ser hon ut som en julgris:) Hon fick lite vila efter kvalitén och vete 17 om betet har fått fnatt, men på bara drygt en vecka har hon blivit riktigt rund.
Men nu är vi igång igen, så det ska väl försvinna lika fort hoppas jag:cool:

Hon fick också 7 7 på hoppningen (fast lös då) men fick en otroligt retlig 6:a på benen, annars var betygen väldigt jämna så när som på 8:an på typ.

Vad var det för stam på din? Hur hög är hon?

Jeanette

Min 03:a är e. Electro-Looping-Maraton och hon är 164 cm. Hon kan också se ut som en julgris om man inte ser upp :D
Just nu är hon som sagt var utlånad på foder uppe i Umeå och tanken är nog att hon ska säljas, för jag kan inte ha var alla uppfödningar bara för att de råkar bli ston.... :crazy:

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har en 03:a och jag undrar hur mycket era 03:or vilar?
Jag skulle vilja ge min häst en vila nu i vinter men jag har inte så bra hagar. Så jag undrar om man ska skritta honom i typ 3 veckor så han får röra lite på sig iaf. Eller om jag bara ska låta honom stå?
Hur många dagar i veckan rider ni era hästar?
Han är just nu i bra kondition och rids 5-6 dagar i veckan. Tränar och tävlar.
Alla i mitt stall säger så olika så jag skulle bara vilja ha lite förslag.
Tack på förhand!

Jag ställer alltid av mina hästar på vintern oavsett ålder. De står ca. 3-4 veckor någon gång i dec/nov. Eftersom de tävlar i princip året om så är det enda gången som de får en längre sammanhängande vila.

-03an gick dock på bete i somras och kommer att få gå på tidigt bete nu i vår/försommar, men det är för att jag har varit bortrest/kommer att vara bortrest så då är det lättare att göra så än att jag ska hitta någon som ska ta hand om henen i 4-5 veckor. Hade jag inte åkt bort så hade hon nog inte fått ngt. bete.

Min går allt mellan 3-5 dagar i rad beroende på hur hon känns, vad som ska hända osv.

Min 03:a är e. Electro-Looping-Maraton och hon är 164 cm. Hon kan också se ut som en julgris om man inte ser upp :D
Just nu är hon som sagt var utlånad på foder uppe i Umeå och tanken är nog att hon ska säljas, för jag kan inte ha var alla uppfödningar bara för att de råkar bli ston.... :crazy:

He he, nej, men vissa vill man bra gärna ha kvar.
Nu blir det ju ett ofrivilligt uppehållsår här eftersom andra stoet inte blev dräktigt.

Har min fölis ute på annons, men blir egentligen inte så ledsen att hon blir kvar ett par år till. Kan va rätt skoj å rida in och visa och sen sälja:idea:
(eller ta ett föl på henne också:angel:)
*sorry, tråden spårade tillfälligt ur*

Nu tillbaka till -03:an;

Fettot börjar hitta tillbaka till normalform igen och är stundtals riktigt rolig att rida, men kan vara riktigt gräslig innan man får kräket att gå på frammåt.

SEn, när vi är överens om att man ska gå fram för skänkeln och hon börjar bjuda på själv (efter ett par varvs övergångar) Då är hon bara så fiin!:love:
Galoppen bara rann på frammåt och jag behövde bara sitta där och åka med (nåja, nästan iallafall)
Orkade också med en stor serpentin med förvänd galopp åt båda hållen:laugh:

Och jag har börjat komma överens med dressyrsadeln igen (ett par kilo minus även på mej)

Nu ska bara nallebjörnspälsen bort för hon blir rejält svettig som det är nu. Får väl bli till helgen, för på vardagarna hinner jag inte.
Kankse får jag ännu mer ös i ridhuset då:idea:

Grattis! Jätte kul!

Emsan tävlade i helgen och var felfri o både 1.10 och 1.20

Kul, grattis :)

I helgen ska min ut och luftas på tävlingsbanorna, vi ska göra regional debut!

Här håller vi på att komma igång efter vila med föl. Hopptränade (utan tränare) för andra gången idag och det blev lite film på det:

http://www.youtube.com/watch?v=r0wniQ79dcA

Hon är grymt pigg på hindren, tycker det är skitkul. Målet är att komma igång så vi kan hoppa en 90-klass nästa helg (KM) och sen är det allvar till våren med 'riktiga' tävlingar när fölet är avvant.

Hästen är Jolie, f.2003 e. Bayron - Herkules. Tänkt till FT.

Ja det är tanken :)

Hoppas på att hon ska bli duktig också längre fram. Hon har visat prov på att hon iaf inte är totalt oduglig genom att hoppa stillastående över hagstaketet på ca 120 cm. :o :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka