Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

kl

Nu är vi i full gång nere i Flyinge!
De första två rundorna är avklarade, vi har haft ett ner i varje klass. Riktigt skitpet idag och igår gjorde jag en liten tabbe.. Men med till final är vi, känns superbra eftersom att W har gått från "noll" till detta på mindre än ett år.

Skvallrar lite och berättar att Furiosos häst varit dubbelt felfri, och ligger ruskigt bra till inför söndagens final!!

Kollade precis upp resultaten, och sen gick jag in för att skriva att det såg ut som det gått bra för er, men så hann du före :)

Grattis, vad kul att vara i final där nere! Vi håller tummar och hovar för er imorron!

kl

Nu är vi i full gång nere i Flyinge!
De första två rundorna är avklarade, vi har haft ett ner i varje klass. Riktigt skitpet idag och igår gjorde jag en liten tabbe.. Men med till final är vi, känns superbra eftersom att W har gått från "noll" till detta på mindre än ett år.

Skvallrar lite och berättar att Furiosos häst varit dubbelt felfri, och ligger ruskigt bra till inför söndagens final!!

Vad roligt med final! Vad är det för stam på din(orkar inte leta bakåt)? Så jag kan kolla på webb-tv:n imorgon ;) :)

Jag tror det är Jeopardy - Aladin Z på Linn_Hs häst.

Knapp

VAr och tävlade Emsan igår och hon var felfri i både 1.10 och 1.20 denna helgen också. Därimot tror jag aldrig jag har ridit en sämre runda än igår i 1.20. Vi fick aldrig någon bra ridning och hon var fruktansvärt het och vi som alltid kommer bra på hinderna kom i går helt fel på de flesta så dt kändes hemskt. Förstår inte hur Emsan kunde vara felfri.

Jätte kul att det går bra för er!!! Hur gick det i Finalen?

gu va roligt det var att vara på Breeders!! Mkt svårare banor än vad jag hade tänkt!! Vilken häst var din Linn_H?

Ja i finalen fick min ett pet på det enklaste hindret av de alla, det enda som var ruskigt enkelt. Min vän påstår att det är ruskigt svårt för hästar att se vitt o guldrandigt...ngn som vet? det var nr 2 som ju var ett litet räcke...

Ja, det blev en placering men de som fått 4 fel dagen innan plac före då de red snabbare. fattar ej varför de red så snabbt men antar att många ville ha en bra tid o att hästarna ej var i balans. Förstår ej att tiden skall räknas i grundomgång för unghästar. Det var otroligt många som ej hade fina hästar som var utbildade o som gick på fart!! Otroligt många klarade ej banans tekniska svårigheter o flög som vantar. Trodde ej attt det skulle vara så många amatörer på unghästarna....

Men det var jättekul o bra ordnat o en del duktiga hästar o ryttare!!!

Brukar det vara banor som dessa o ungefär samma kvalitè på ekipagen eller var det mkt som var nytt??

Min stegrade sig då ryttaren tog i hennes mun hårt innan starten (god forbidd ;)) så det blev lite extra spännande ;)

Kl

Jojjemensan!! Tackar som frågar!! Det går finemang med min 03:a. Han har nu kommit över ett hinder på 15 cm!!!:bow:Visserligen försvann ryttaren någonstans på vägen...men........jaja, det får man tåla!! Så var det dressyren då....:angel::angel: Tja, ska det vara heeeeelt nödvändigt?? Han e liiiite envis förstår ni. Vi väntar nog några år med den biten.
Terräng då:idea: Där är han bra...ja bäst!!! Det finns inte tråd eller staket i världen som stoppar min 03:a!!:banana: Han e grym där!!
Men.....men......Jag har kommit på vad han e allra, allra bäst på!! Körningen!!:) Det går inte fort, det gör det inte. Och kanske inte alltid framåt över huvud taget!! Men det är lugnt och säkert. Så därför har vi beslutat oss för att han får bli en sån där som drar bröllopsekipage, för stilig är han allt!! Eller vad tycker ni om min 03:a??
8964209.jpg

11283465.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tack :) Det har verkligen gått långt över förväntan!

I finalen blev det tyvärr 7 fel... Men ser klart värre ut på pappret än hur det kändes som. Det blev ett litet missförstånd in i 2-komb då jag höll lite för mycket och hon tittade till på plankorna i insprånget, och då blev hon osäker och "stoppade" en gång.

Annars flöt det bara på genom alla svårigheter och hon hoppade kanon, så det kändes kanonbra! :)

ok, jag missade nog tyvärr din häst!! Kul att det gick bra!!

Skall du behålla o starta falsterbo? Vad är det för stam? (tråden är så lång)

Jag har beställt DVD så jag kan få se den dramatiska omgången sen. Typiskt att jag ej filmade de första 2 rundorna!!

Ja hon ska behållas, vi har inte tänkt sälja. Målet är väl att hon ska gå Falsterbo nästa år, men det känns inte jätteviktigt då hon gått så himla fort fram i år så jag vill gärna ligga lite lågt med henne nu ett tag.. Kvalar hon så kvalar hon :)
BT nästa år är iaf planen! Hon är e. Jeopardy-Aladin Z.

Såg att din var till salu, så du ska alltså inte behålla över nästa år?

Jo, jag behåller henne till jag hittar duktig ryttare som kan köpa henne. Men svårt att sälja nu...

Såg du henne?

Okej! Japp jag såg henne i andra rundan. Såg jättefin ut, väldigt spänstig! Borde ju vara många intresserade efter dom fina rundor hon gjorde kan jag tycka. :)

vad trevligt det ser ut!! Du var en av dem som hade ett bra tempo o red din häst i balans!! Kul!!

Ja, 2a rundan var hon ju spänd o studsig men ja jag önskar jag hade filmat.

Verkar svårt attt sälja häst just nu.Lågkonjuktur. Att hon stegrade sig gör det hela kanske ej bättre. Närmast får hon antagligen gå i Åhus o sen åker hon antagligen till italien i ett halvår eller så. Får komma tillbaka o göra ett bra resultat i falsterbo. Vi är glada att ha henne kvar ett tag till!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 536
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka