Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

"Hissen", man lyfter i tån upp tills det tar emot i hasen, upp och ner så. Sen ena handen på hasen, den andra i tån och dra benet framåt i utstäckt läge (genom tryck på hasen) så att hoven vinklas lite upp, typ :D, nära marken. Vi har bara börjat med bakdelen än så länge. ET kallas Kepan, Karin.

Vad roligt att hon kom ut till dig! Jag har ju haft henne i många år nu, men b lir lika fascinerad varje gång, "tyvärr" är hon här alldeles för sällan, för hon säger att jag klarar mig själv nu..:laugh:

Men hon kommer till mig på torsdag, blev ju orolig förra veckan när jag flög i backen och Birka förmodligen sträckte sig när hon galopperade hem själv...:crazy:

Aj då, gick det illa för någon av er?

Jo, Kepan (jag nämde att jag kände dig;) ) kommer regelbundet, nästa gång är 17/11, så då hoppas jag att Nea har blivit lite jämnare. Hon kändes ruggigt fin idag iaf:)

Jag har varit så skraj för att trilla av, iom att det är över 20 år sedan jag gjorde det sist...

skrittade på vägen och hon tvärvände utan förvarning, jag flog som en projektil ner i diket på andra sidan vägen...:crazy:

jag slog mig inte utan gick hem och hämtade henne och red ut igen, men dagen efter hade jag sådan muskelvärk i armarna att jag inte ens kunde bre en macka, och hon var ojämn bak.
Det tog några dagar innan vi var oss själva, och jag fick avstå hopplektionen.

Men jag vill kolla upp henne för säkerhets skull. Och förhoppningsvis hoppa igen på lördag.:laugh:

Vad skönt att du inte slog dig! Det suger att vara skadad= inte kunna rida. Att slänga sig på det viset verkar vara 5åringarnas specialitet...

Då hoppas vi på att ni hoppar på lördag igen:)

Äntligen:banana::banana:
För första gången har vi kunnat hoppträna "på riktigt", Nea har haft ärlig bjudning och tillräcklig styrka att kunna samla galoppen och hoppa med bibehållen fantastisk galopp:banana: Det är så underbart när det går framåt:)

Knapplån

Har fått tag i två bilder där vi ser någorlunda normala ut, jag och hästen. Hästen är snäppet fet och min sits suger men annars går det framåt för oss :D. Ska inom en snar framtid ta upp hoppningen och se om vi kommer någonstans. Annars kör vi för fulla muggar med skänkelvikning och framdelsvändningar, och han är så duktig. Hoppas vi inom något år (:o?) kan vara ute på dressyrbanorna och någon lätt klass hoppning, men vi ska bara hålla oss friska först.

Didrik, halvblod-lipizzanarkorsning (E: Roderik).

Två st då han rids på hack.
24520311.jpg

24520310.jpg

KL

snart kanske jag får vara med här o skriva :D

ska veterinärbesikta en häst och sen får vi så om hon är nåt att ha...

tyvärr inte inriden...

Nea har blivit så mkt bättre med rehabträningen, hon har byggt finare bakben och fått en riktigt snygg överlinje:banana::banana:
Nu ska bakbenen få vara och jag jobbar med frambenen tills nästa ETträff.
Hoppar mkt bättre, bentekniken, är inte i och rasslar i bommarna som innan:D
Skulle på en Pay and Jump idag men förmkt logistikproblem, orkar inte.. Så ska jag på dop på söndag när nästa riktiga träning är:( Men det är underbart att ha ridhus, för det går alltid att träna :bump:

Hej ganska ny ägare av en 03:a :)
Hur långt har ni kommit med era? Jag har precis börjat hoppträna på allvar inför våren.

Hej ganska ny ägare av en 03:a :)
Hur långt har ni kommit med era? Jag har precis börjat hoppträna på allvar inför våren.

Välkommen! Du har 44 sidor att plöja igenom:D Det sträcker sig från att några tävlar upp till 120 med starter i Breeders medan andra har typ börjat rida in nyligen.

Tack!:D Insåg att det är ganska mycket att läsa.. hehehe hur långt har du kommit? Vad har du för typ av häst? :laugh:

Jag har en underbar fuxa e. As de Thurin ue - Ramiro´s son - Waldcanter xx, fick föl -07 och inriden i år. Vi håller på att jobba med att hon ska hitta en bra balans. Startat en CR på 70, hon är mkt ambitiös, men känslig så vi tar det långsamt, fast tränar regelbundet för tränare. Ska iväg på PaynJump nu i vinter så vi kan starta på riktigt i vår.
Du då?

kul.. :) jag har oxå en fux. Ett oldenburger sto. Vi tränade en gång i veckan framtill att kvarkan bröt ut här. Vi har som tur är hittills klarat oss. Men hon hoppar stadigt 90 cm barnor. så vi ska väll försöka oss ut på nån lokal tävling till våren. :)

Är inget islandsfan men din islänning ser riktigt trevlig ut tycker jag! Lycka till med den;).

Nea har gått helt suveränt nu, idag fick hon en broddspark..:cry: Det verkar inte vara ngt allvarligt, men what the fuck!!! Hon skulle få sin vintervila om 1-2 veckor..

kl
Roligt att tråden börjar vakna upp lite igen!
Själv har jag inte haft så mycket att rapportera om, Wepzan har vintervilat sedan Breeders, har inte uppskattats sådär väldigt mycket och en annan har fått känna på både huggtänder och broddar... :grin: Glad är hon däremot efter att hon fått vara ute och skrittat en sväng, då är det plötsligt mycket trevligt att bli borstad och allmänt ompysslad! :)

Har varit inne och gjort en liten "rutinkoll" på henne också förra tisdagen. Allt såg finemang ut förutom en halv grad på ena framknäet som syntes på böjprov.. Såg dock kalasfin ut på longeringen så det var "petitesser" vi var och petade i som vet sa.
Men nån veckas extra skritt fick det bli och lite butta för säkerhets skull. Om en vecka är det ÅB och sen hoppas jag att vi kan börja sätta igång lite inför nästa säsong!
Jag är sjuuuuukt tävlingssugen :D Bara 3 månader kvar tills det sätter igång..

Bjussar på en liten bild från Flyinge när fotografen bevisligen inte stog tillräckligt långt bort...
24330813.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka