Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Hej allihop :)

Idag har vi varit på det spännande äventyret programridning då vi tappert försöker skola om oss till dressyrekipage (funderar iofs på att trotsa mina läkare och ta upp hoppningen haha).

Men i alla fall.. vi hade inga mål förutom att hålla oss innanför staketen.
Och ja vi klarade väl våran målsättning iaf. Men ja slutkommentaren "Fin men svårriden häst som har väldigt mkt energi som hon tyvärr inte använder på rätt sätt" kan väl sammanfatta det hela. Hon var fin på framridningen iaf ;) man får vara glad för det lilla och jag är trots allt nöjd med dagen.

KL.
Min -03a utvecklas stadigt och imponerar på alla som han möter :love:
Igår lärde han sig sluta på volt, extremt lättlärd är han !
25822282.jpg

25822285.jpg

25822308.jpg

25822350.jpg

25822371.jpg

*KL*
Min -03 Nea har haft vintervila. Precis innan vilan blev hon illa sparkad på hasen, men det blev inget allvarligt iaf. Vi är igång sen ca 3 veckor, hoppningen går jättebra, vi kan hoppa samlat i övningar samt högre på lite fart. Hon är dock känslig i munnen och får hon ett dåligt hopp blir hon väldigt osäker. Men vi har hittat lösningar på det oxå:) Nu blev hon sparkad av ett nytt sto i torsdags, på nästan exakt samma ställe och denna gång verkar det gå värre:( Jag är så trött på surmärrar!!:devil: Får se imorgon bitti om hon har feber.

För oss går det jättebra ridmässigt men hon har haft en allergisk reaktion mot nåt foder och kliat av sig päls. Detta verkar nu vara bättre som tur är.

Hoppade en pay and jump idag, första gången vi var iväg på annan tävlingsplats (hoppning) än hemmabanan. Hon gick felfritt och nu ska vi bara vänta på att det dyker upp fler tävlingar.

IMG_0378.jpg

IMG_0406.jpg

IMG_0408.jpg

IMG_0409.jpg

Knapp!!

Nu har Emsan ridits i två veckor efter sin vintervila. Men det blir inte tävlingsdags förren slutet av februari början av mars tror jag.
Tänk nu är våra bebisar 6 år. Gud vad tiden går.

kl

Nu var det ett tag sen igen. W fick ta det lite lugnt i slutet på förra veckan, hon blev lite varm och gallig i ett framben, men det försvann lika fort som det kom (påslag/vrickning?!), så nu forstätter vi på igångsättningen igen.
Idag är tanken att hon ska få ta sina första små skutt på över 14 veckor. Känns som en evighet, så det kan bli intressant att se hur hon reagerar!

Min ska få gå sin första hoppträning idag på 8 veckor, det ska också bli spännande! ;)

Lycka till idag! :)

Åh vad fin han är! Roligt med en annan ras i den här tråden än bara halvblod:bump:! Lycka till i fortsättningen.

2009 har startat mkt bra, har varit på 2 tävlingar redan, 1a var 11 jan. Red 110cm og 120cm.

Hon var HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT fantastisk båda klasserna, dubbel-nolla * 2!

3a i 110cm (av 55 starter, har inte unhästklasser her i detta u-land) och 4a i 120! Jättekul!

Andra tävling blev vi nr 12 (13 plac) og dubbel 0 ochså här. 4 feil i 120 a:0.

Älskar min lilla fina!

Ja min var ju då hmm...en aning laddad :D
Gick ganska fort den första halvtimmen... När jag försöker ta tillbaka henne så hoppar hon rätt upp skjuter iväg mig och byter galopp och sen far hon iväg som en furie, ganska intressant teknik faktiskt.

Hon lugnade dock ner sig duktigt efter ett tag och jag hade en jättetrevlig känsla på slutet när vi hoppade en liten bana :)

Hur gick det själv då?

:rofl: Men huvudsaken är ju att dom tycker det är roligt iaf ;) Skönt ändå att du fick en bra känsla på slutet!

Min var också lite laddad.. Hon fick varken hoppa högt eller mycket, lite cavalettihoppning bara. Först med skräckblandad förtjusning tror jag, när jag styrde på en bom i galopp så tittade hon först till och tog sen ett jätteskutt över, det var ungefär samma visa på dom 50cm höga hinderna de första gångerna.. ;)

Jaha, iförrgår var sista dagen med penicillin, igår fick hon vila helt(dvs jag, efter och ha åkt och medicinerat dag ut och dag in). Idag har hon blivit sparkad igen av samma häst, mkt allvarligare..:( Hon har sår höger bak, knä och skenben och är rejält halt. Ytterligare en penicillinkur..Den nya hästen ska få gå med valackerna hädanefter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka