Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

För min lilla 03:a går de bara bra=)
Nu halvstår hon , jag harinte riktigt tid att rida sedan behöver hon lite vintervila tycker jag.Men hon skrittas 4 dagar i veckan så hon står inte helt utan bara halvt=)

Hur går det med den som du hade då? Är den såld?

äger också en 03a har ägt henne ett år ridit in henne själv, hon är en c- ponny welsh/arab korsning super duktig i hoppning dressyren ä väl lite sisådär lite pigg och har inte tålamodet:p men går bättre o bättre :D

har hoppat banor på 80 på klubbtävling och nu efter vintern ska vi komma ut o tävla på "riktigt":p lääängtar dress har vi gjort med gick inte så bra men fick över 50 % o riktig stolt:d

vi tränar även gymkhana som vi både älskar, vårat lag ska möta några andra klubbar o tävla mot dem så det kan bli spännande:p

har nu funderat lite hur ofta tävlar ni med era 03: or?

ja den såldes i aug tror jag de var.
Dock fick den problem med kolik lite senare och kollapsade på klinik o dog :cry:

Vi har haft en bra höst över lag, idag hade vi hoppträning och nu får Nea en välförtjänad vintervila.

Nej vad tråkigt!
Hade varit kul att se vad som hände med den i framtiden.

Ja de var jättetrist.
En så otorligt snäll o trevlig individ, och så ung.
Men ibland är livet orättvist.

-KL-

Nu har jag inte visat mig i tråden på evigheter blev förvånad över att jag hade skrivit i den.

Jaja 2008 var hur som helst ett skit år rent ut sagt... för att jag aldrig lyckas bli kvitt mina skador och ingen annan har velat ta sig an att rida henne. Hallå hon är energisk inte "farlig" hehe och sen har det varit så mycket med skolan... har turnerat en del osv och jobbat så mkt i sommar att jag knappt han se min häst kändes det som. Och sen när jag har haft massa tid så har hon växt med 5 växeln i och behövt vila för det. Haha katastrof.

Men i slutet av året var hon skitfin (läs nov/dec)... det var bara det att jag tvingades till fjällen i 3 veckor av mina föräldrar :eek:

Men nu är vi tillbaka :D hittills är hon riden 5 ggr sen jag kom hem men hon är superfin :) visst tappat en del här och där men hon har inte glömt något.
Nu har jag dessutom fixat så att jag kan rida i ridhus 3 dagar i veckan.
Och min tränare stöttar oss till tusen så ja, det blir nog ett fint ekipage av oss med. Jag kan meddela att hon nu är över 160 cm och har ökat till att behöva stora 135 täcken alt 140 täcken om det finns.:D

Har tyvärr inte ett ända kort eller film sen ni såg henne sist

Men ni minns säkert min PRE flicka några av er iaf.

Kramar till alla! // Theresa och Duna de Agulles

Vad fin hon ser ut! Lika snärtig och kvick som vanligt :d

kl

Wepzan har äntligen börjat ridas igång efter vilan. 10 veckor blev det totalt.. Känns som en evighet! Visserligen skrittat de 4 sista, men ändå... Har joggat henne lite lätt i snart 2 veckor, tanken är att hon ska börja hoppas lite i början av februari igen för att vara helt igång tills tävlingarna startar i mitten av mars.
Igår var första gången jag red henne i paddock/ridhus sedan innan vilan, hon fick följa med in till klubben en sväng vilket var mycket uppskattat!
Hon är pigg o glad (ffa när hon får galoppera...), och bjuder gärna på några fina bocksprång mellan varven för att se om piloten har balansen inne.. Min lilla tok!

Kul att hon är pigg och glad! :)

furioso:
Lika snabb och elastisk som vanligt! :)

Jag kom upp till Umeå i Söndags så då började jag rida igång fröken. Hon har stått ungf. 5 veckor och har under den tiden glömt bl.a. halt och skritt på korta tyglar. Hon måste dock ha tränat lite själv för piaff, passage, ökad trav samt skolorna är inga problem! Hon har även hunnit smygstarta på skolorna ovan marken...:D;)

Vi satsar på att kunna vara med på en klubbtävling i början av februari och sen åker vi ner till sundsvall i mars om vi får vara friska och krya!

Jadå, som mamma säger så är det väl ett angenämt problem att ha den typen av häst.

Vilken av Sundsvallstävlingarna dyker ni upp på då? :)

Haha, ja så är det! ;)

Jag åker definitift ner till fältrittklubbenstävlingar. Har funderat på att åka ner helgen innan också, men vi får se hur ekonomin ser ut!

Ja, tack!! Snärtig är hon men öppnar ej upp "by the book" har jag nu fått höra o det är väl kanske svårt att få hästar som är Mkt väl invinklade i hasen att göra..tydligen kommer det ifrån Calido enligt lene Lembke. Tråkgt att det är sådan fixering kring bakbenstekniken. om en hästa aldrig river så..;)

Ja skall noga kolla in WC i kväll om det är någon o se hur hästar "öppnar upp".

Har ju bra lust at behålla henne till hon går sin 1.50 så man slipper gissa o anta för ev försäljare. Hon är så söt.

Ja, vilka tävlingar skall ni på i Februari, mars?

Jag skall antagligen till strömsholm o låta henne gå en klass. Bra med unghästklasser!! La ut 2 nya filmer.

Kan hålla med om att det är en jäkla fixering om teknik över huvud taget.. Men det är ju bara att kolla på den som vann WC-finalen för nga år sedan, kommer inte ihåg just nu vad den hette..
Det viktigaste kan jag tycka är att dom inte kniper, och det gör ju definitivt inte din enligt mig iaf!
Jag hade lite problem med att W gjorde det i våras, hon blev bara snabb och sköt över istället för att hoppa igenom språnget ordentligt.. Men det blir bättre o bättre även om man får passa sig i uppe i sadeln så att man inte bjuder in till det..

Min får nog årsdebutera i mitten av mars, än sålänge är hon bara precis under igångsättning, ska börja hoppa så smått i början på februari är det tänkt. :)

tack för stödjand ord! har seriöst aldrig tänkt på hur hästars bakbensteknik varit. Mer å hur lätt de har o hur galloppen är. ja, skall nu se om det är hoppning på TV. Skall försöka få igång henne helt till februari. Min equiterapeut som faktist är riktigt duktig tyckte hon var "tung" bak...men hon är ju ej igång fullt o fick ett tufft pass i helgen på 2 dar. så nu är det skrittmaskin o frigallopp i ytterligare ett dygn då en proffsryttare skall få känna på henne så får vi se vad hon tycker. Hon red henne i somras men hon är nog betydligt bättre nu när tänder o rygg är fixade!

Japp det stämmer bra det ;)

Jag hade bara hört det ryktesvägen att det skulle vara tävlingar två helger i rad och antog nog då att det var ridklubben som hade först och sen fältrittklubben, men så var det ju inte! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 534
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka