Wille
Trådstartare
Jag har så svårt att se mig som heltidsarbetande parkarbetare. Vet inte om jag orkar med jobbet faktiskt. Att prova köra en bensindriven häcksax t.ex. var extremt avskräckande. Den var svintung och jag var helt slut efter bara några meter. Hur man ska orka mer än några minuter är en gåta. Och jag hatar att rensa ogräs i grus och fogar mellan marksten.När vi köpte nytt hus så löstes dåvarande bolånet med de pengarna vi sålde det för.
Sen gjordes nya lån för nya huset.
Med nya lånenummer, räntor och så vidare.
Angående säsongsarbete så ser det inte bara bra ut på cv:t utan även för banken, när årsinkomsten blir högre bland annat.
Så jag utgår ju ifrån fortsatt arbetslöshet när jag kollar på boenden. Och där fastnar jag ju på behovet av nya lån.
Men som jag sagt förut, jag ska inte flytta. Jag var bara nyfiken på om det går. Och så ville jag kolla hur mycket jag kunde köpa för om jag skulle vilja flytta.
Jag tror ju inte jag kommer få jobb. Det är det som är haken. Eller så blir jag tvungen att ta ett jobb jag inte vill ha.Det är väl inte OT? Då behöver du ju inte göra kalkylen utifrån att du är arbetslös utan utifrån att du har ett jobb, det gör ju hela skillnaden.