Sv: Hur förklarar man sin längtan efter barn?
Det är helt korrekt men jag svarade inte på Ts inlägg utan på Björks.
Jag har inte heller friskt hejat på att att det går att göra allt man gjorde innan. Jag skrev tom att jag är den förste att erkänna att mina barn inte går att ha i möblerade rum.
Däremot tycker jag att det är en väldigt stor skillnad på orden förändring och uppoffring.
Men diskussionen handlar från början om TS sambo som likt några i tråden inte är redo att offra sin frihet, så för en sådan person blir det ju en uppoffring oavsett om vi i tråden väljer att benämna det som byta ut eller offra.
Det handlar inte om ordval, det handlar om att man begränsas av barn oavsett om vi kallar det förändring eller uppoffring.
Vill man ha barn är det lätt, en sovmorgon hit eller dit, en resa som inte kunde bli av (sjukt barn), en spontanfest som man inte kunde gå på osv. Men för någon som inte är beredd riktigt än på den förändringen hjälper det knappast av att man friskt hejar på att det går att göra allt man gjorde innan man skaffade barn.
Det är helt korrekt men jag svarade inte på Ts inlägg utan på Björks.
Jag har inte heller friskt hejat på att att det går att göra allt man gjorde innan. Jag skrev tom att jag är den förste att erkänna att mina barn inte går att ha i möblerade rum.
Däremot tycker jag att det är en väldigt stor skillnad på orden förändring och uppoffring.