Hur farlig känns ett 3 timmars flygbyte i Istanbul?

Nu vet jag inte hur det är med ditt flygbolag men ett tips är att kolla upp flygbolagets ekonomi innan man bokar. Var med om att flyget inte kunde lyfta pga något strul med avgifter/drivmedel. Jag valde att inte flyga vidare när planet väl var tillgängligt. Man vet aldrig ifall det tummats på annat så som underhåll.
Flygbolaget var mer eller mindre i kk.
Ett litet sidospår :)

Jag skulle inte oroa mig för det. För närvarande skulle jag dock inte åka till Istanbul och vara i stan, men flygplatsen ser jag ingen anledning att oroa mig för, särskilt inte om det är ett internationellt flygbyte.

En del av min familj skall åka på resa om drygt en vecka och kommer att mellanlanda/byta flyg i Istanbul. 3 timmars väntetid kommer det att vara...och så Turkish airlines vidare. Jag är inte så förtjust i tanken :crazy:
Vad tycker ni?
Näe jag hade inte vågat, dock så spelar det tyvärr ofta mindre roll ifall man oroar sig eller inte om dom ändå kommer att åka.

Men det är klart att de också funderar över situationen.
Det är väl inte så klart alls, varför skulle det vara det? vet en del som åker på semester utan att oroa sig det minsta. Som tycker det är onödigt att oroa sig och som inte tycker terrorismen ska stoppa dom för att resa dit dom vill.

Det är väl inte så klart alls, varför skulle det vara det? vet en del som åker på semester utan att oroa sig det minsta. Som tycker det är onödigt att oroa sig och som inte tycker terrorismen ska stoppa dom för att resa dit dom vill.
Ok.

För att det varit typ sju terrordåd inom loppet av väldigt kort tid.

Min turkiska kollega satt och gick igenom resmål för sommaren men sa att Turkiet gick fetbort. Varför? frågade jag. För att jag fan inte vill dö, svarade hon. Varken hon eller familjen känner sig trygg med att resa hem nu.

Jag vet att 99% av bukelisterna är modiga och rationella. Själv kör jag mer på känsla.

För att det varit typ sju terrordåd inom loppet av väldigt kort tid.

Min turkiska kollega satt och gick igenom resmål för sommaren men sa att Turkiet gick fetbort. Varför? frågade jag. För att jag fan inte vill dö, svarade hon. Varken hon eller familjen känner sig trygg med att resa hem nu.

Jag vet att 99% av bukelisterna är modiga och rationella. Själv kör jag mer på känsla.

Det passerar 60 miljoner passagerare på Istanbuls flygplats per år. Inte särskilt många är med om något otäckt.

Det passerar 60 miljoner passagerare på Istanbuls flygplats per år. Inte särskilt många är med om något otäckt.
Ja jo jag fattar det. Jag har flugit via Istanbul fler än de flesta härinne gissar jag :p. Jag har inte sagt att min rädsla är rationell, jag bara svarar ärligt på frågan.

Jag vet om att bukefalister, till skillnad mot de flesta, är helt opåverkade av terrordåd. Jag tycker dock att jag ändå kan dela med mig av min åsikt, hur avvikande den än må vara.

Ja jo jag fattar det. Jag har flugit via Istanbul fler än de flesta härinne gissar jag :p. Jag har inte sagt att min rädsla är rationell, jag bara svarar ärligt på frågan.

Jag vet om att bukefalister, till skillnad mot de flesta, är helt opåverkade av terrordåd. Jag tycker dock att jag ändå kan dela med mig av min åsikt, hur avvikande den än må vara.
Du är inte ensam om att tänka så.
Jag hade inte velat flyga över eller genom Turkiet. Det är alldeles för osäkert där idag.

Ville bara säga att jag förstår att du inte känner dig förtjust, min mamma, moster och mosterns man tänkte resa till Turkiet och det kändes verkligen inte bra, vilket jag sa till mamma. :crazy: Efter attentatet på flygplatsen verkar de planerna ha lagts på is. Om man nu inte har något speciellt mål med att resa till just Turkiet hade jag nog inte velat åka dit, men så är ju inte fallet här när det gäller en mellanlandning.

Logiken säger ju att man inte borde behöva oroa sig, som många sagt så borde säkerhetsläget på flygplatsen vara rejält förhöjd och risken att de skall slå till mot samma mål igen på så kort tid känns inte riktigt troligt. De kommer nog att välja en helt annan plats.

Men logik och oro/rädsla går ju inte hand i hand, rätt ofta. Det var nog därför det kändes oroväckande att de tänkte åka ändå. :nailbiting:

Jag uppfattar din linje som den vanligaste. Jag var i Istanbul i april och det var extremt tomt på turister av alla slag. Restauranger stod tomma och hotell gick i konkurs. Rätt sorgligt faktiskt.

En del av min familj skall åka på resa om drygt en vecka och kommer att mellanlanda/byta flyg i Istanbul. 3 timmars väntetid kommer det att vara...och så Turkish airlines vidare. Jag är inte så förtjust i tanken :crazy:
Vad tycker ni?

Vilken av flygplatserna ska du/de till?
Om det är på den asiatiska sidan så skulle jag inte vara så orolig. Egentligen inte på den stora på den europeiska sidan heller just nu.
I övrigt skulle jag undvika Turkiet som turistmål som läget är.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 427
Senast: Paddington
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka