Sv: Hur få ihop vardagen med sambo?
Vi har inga som helst regler eller överenskommelser över hur vardagen ska se ut. Däremot vill vi ju varandras bästa och framför allt vill vi spendera tid med varandra!
Sambon har eget företag, jag pluggar och jobbar extra på krogen, så vi har väldigt varierande tider och arbetsbörda. I och med att jag jobbar vissa kvällar ses vi inte alls de dagarna, då han går upp till jobbet innan jag vaknar och jag åker till jobbet innan han är hemma, och när jag kommer hem är det bara ett par timmar kvar innan han ska upp igen. Ibland ses vi inte på flera dagar, även om vi sover bredvid varandra halva natten. De dagarna kommunicerar vi via telefon.
Jag är i stallet en del och han har några intressen också, så umgås vi ju med kompisar vi har också, så det är ju inte alltid vi umgås med varandra på kvällarna bara för att vi är lediga samtidigt.
Ett tips och någonting som har underlättat vårt liv avsevärt är att vi har Google Calendar, som är synkade. Så jag ser hans schema och han ser mitt. Då vet jag utan att behöva ringa till honom hur dagens planer ser ut. Jag vet också vilka tillställningar jag kan tacka ja till och vilka vi gemensamt kan tacka ja till utan att behöva snacka ihop oss - allting står ju i kalendern. Då vet han hur jag jobbar också och tenderar att spendera tid med polarna de kvällarna jag ändå inte är hemma, så att vi har tid för varandra när vi väl är lediga, även om inte det är något måste.