Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det finns en risk att hamna i det jag var i - inga pengar var mina pengar.
Har vi inga pengar till jul så köper vi inga presenter.
Vill jag köpa en ponny gör jag det, vill han köpa en bil gör han det.
Stora utgifter pratar vi om, såklart.
Haha, enklare kan det ju inte bli liksom![]()
Om man har gemensamma konton så ser jag inte riktigt hur man skulle kunna hamna där?
Då är man ju båda ägare till pengarna på kontot.
Eller - Inga pengar är våra pengar.
Eller - Vi har inga pengar.
Vi har delade ekonomier.
Var och en har sitt.
Det känns säkrast så för då kan vi täcka upp för varandra om det går på tok.
Vi har delad ekonomi då vi har, eller iallafall har haft, extremt olika inställningar till ekonomi. Vi har ungefär lika dyra hobbys båda, men jag har gott och väl råd med mina, medan sambon kunde köpa dyra hobbygrejer och sedan komma på att han inte hade råd med räkningarna.
Mat och liknande delar vi rakt av, samma med hyra och liknande räkningar. Vill han köpa ett billigt frukostbröd och jag ett dyrt så gör det ingen skillnad på uppdelningen, men mina investeringar är mina, hans är hans och våra hobbys och sparkonton är separata.
delvis kl
Vi har ju varsina konton, egna sparkonton och delar upp pengarna i dina och mina.
Kan tänka mig att det ser ganska roligt ut när vi går och handlar, vi lägger upp varsin korg på bandet och betalar det vi köpt till oss. Var och en betalar ju då för "sin" mat. Barnens mat delar vi lite lagom på, ingen millimeterrättvisa utan det blir lite som det blir. Då köper ju var och en det den vill ha, det tycker vi är enkelt och bra![]()
Fast då igen, är det inte pengar som är det största problemet i förhållandet.