Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller är det lika bra att inse att man är en gammal kärring (35 år) och att man är dömd att rida skogsturen resten av livet?
Men ridning kräver inte att ryggen är smidig, eller hur gör du när du rider? Målet är ju att sitta med ryggen rak hela tiden, inte att vrida och böja den hela tiden. Upplever du att du är stel i höften är den förmodligen höftböjen som är kort, och den kan man ju lätt stretcha så att den blir längre. Stretchning ger rätt snabba resultat på korta muskler, man brukar få effekt efter bara några veckor.
Bålstyrkan däremot - ja, det är ju bara att träna. Tycker man att det går för långsamt att bygga upp sig med ridningen, så kan man ju komplettera med gym. Jag körde massor av bålstabilitet i våras som rehab efter bäckenproblematik, och det gjorde verkligen underverk för ridningen (även om det egentligen inte var syftet med träningen). Som vuxen har man ju dessutom fördelen att man har fokuset och kunskapen för att kunna träna styrka målinriktat, det gör man kanske inte precis som tolvåring.
Svarar alla:
Jag tävlade msv hoppning med bra placeringar.
Jag behöver inte nödvändigtvis komma upp på den nivån igen.
Men hade ju varit kul att kunnat komna runt en 120 bana,
utan att gå av på mitten