Igår känns som en mardröm. Jag mår illa och orkar knappt äta.
Är det såhär varje dag/vecka kommer vara sen... Att han är så arg,bitter och hatisk... Jag misstänkte det. Men jag visste inte hur jag skulle må i det. Och alla år man ska samarbeta framför sig. En del av mig önskar att jag skulle ha väntat. Bara fortsatt som förut,då hade jag dom iaf varje dag
och alla de där sidorna hos honom jag visste fanns där var bara dolda...
Förhoppningsvis så blir det bättre när han bäl insett att oavsett vad han gör kan han inte påverka dig. Just nu är det fortfarande krisläge för honom, han ska bli av med sitt väldigt bekväma liv och behöva fixa saker själv istället för att glida med på räkmacka. Det finns nog inget han inte skulle säga, göra hota med om han fick saker att återgå till det normala.
När jag gjorde slut med mitt ex så var det riktigt j**la kaos typ två år, jag drog ut på det pga hans manipulationer. I efterhand hade kaos tiden varit betydligt kortare om jag bara dragit ett streck och varit tydlig med att nu är det slut och vägrat ta hans tjafs. Jag var ju också snäll och lyssnade på allt, att det var jag som var dum, jag hade gjort fel, det var så himla synd om honom för jag lurat han på allt osv osv. Det var ju inte så att han hade fått både en och tre chanser där jag tagit upp att detta funkar inte för mig i ett förhållande..
När han väl fattade att det var finito på riktigt så var det super super kaos ett tag men sen lugnade det faktiskt ner sig och saker hamnade i ett normalläge som fungerade okej (främst via sms).
Jag ryser på tanken om jag gått tillbaka till honom, jag hade gjort så mycket våld på mig själv och han hade säkert betett sig ännu jävligare efter ett tag när jag tydligen kan hotas/lovas/manipuleras till att ta tillbaka honom.
Ju fortare du river av plåstret och ordnar allt som behöver ordnas och framförallt slutar ge han nån som helst förhoppning om att han ska kunna påverka dig oavsett vad han säger, desto fortare kan saker lugna ner sig och hamna i nåt slags normalläge.
Oavsett om skilsmässa och bodelning sker imorgon eller om ett år så kommer han troligtvis vara lika arg och upprörd och det kommer ta tid innan det lägger sig. Får du klart det tidigare då blir det ju totalt kortare tidsperspektiv innan saker förhoppningsvis kan lugna sig.
Det finns inget sätt du kan lindra eller få honom känna sig bättre med situationen, hans bekväma liv är på väg att bli obekvämt och det är ditt fel för att du inte bara är kvar som hans försörjare och hushållerska och tar hans skit.
Jag säger detta för att jag var väldigt tillmötesgående, snäll in i absurdum och flyttade ifrån bostad och lämnade möblemanget allt för att det skulle gå smidigt och lätt. Det ändrade inte det faktum att när exet insåg att jag faktiskt menade allvar så brakade helvetet lös. I efterhand inser jag att det inte hade funnit nåt sätt att göra det så att han inte hade fått spel men för min egen skull hade det varit bättre att dra av plåstret fort istället för att dra ut på det, då hade vi troligen hamnat i ett normalläge tidigare och saker hade börjat flyta på fortare.
Heja
@Framtiden du klarar det här!