Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår känns som en mardröm. Jag mår illa och orkar knappt äta.

Är det såhär varje dag/vecka kommer vara sen... Att han är så arg,bitter och hatisk... Jag misstänkte det. Men jag visste inte hur jag skulle må i det. Och alla år man ska samarbeta framför sig. En del av mig önskar att jag skulle ha väntat. Bara fortsatt som förut,då hade jag dom iaf varje dag :cry: :heart och alla de där sidorna hos honom jag visste fanns där var bara dolda...
Försök tänka att han försöker utpressa dig till att bete dig som han vill genom att vara oerhört otrevlig och besvärlig om du inte följer hans vilja.
 
Igår känns som en mardröm. Jag mår illa och orkar knappt äta.

Är det såhär varje dag/vecka kommer vara sen... Att han är så arg,bitter och hatisk... Jag misstänkte det. Men jag visste inte hur jag skulle må i det. Och alla år man ska samarbeta framför sig. En del av mig önskar att jag skulle ha väntat. Bara fortsatt som förut,då hade jag dom iaf varje dag :cry: :heart och alla de där sidorna hos honom jag visste fanns där var bara dolda...

Förhoppningsvis så blir det bättre när han bäl insett att oavsett vad han gör kan han inte påverka dig. Just nu är det fortfarande krisläge för honom, han ska bli av med sitt väldigt bekväma liv och behöva fixa saker själv istället för att glida med på räkmacka. Det finns nog inget han inte skulle säga, göra hota med om han fick saker att återgå till det normala.
När jag gjorde slut med mitt ex så var det riktigt j**la kaos typ två år, jag drog ut på det pga hans manipulationer. I efterhand hade kaos tiden varit betydligt kortare om jag bara dragit ett streck och varit tydlig med att nu är det slut och vägrat ta hans tjafs. Jag var ju också snäll och lyssnade på allt, att det var jag som var dum, jag hade gjort fel, det var så himla synd om honom för jag lurat han på allt osv osv. Det var ju inte så att han hade fått både en och tre chanser där jag tagit upp att detta funkar inte för mig i ett förhållande..
När han väl fattade att det var finito på riktigt så var det super super kaos ett tag men sen lugnade det faktiskt ner sig och saker hamnade i ett normalläge som fungerade okej (främst via sms).

Jag ryser på tanken om jag gått tillbaka till honom, jag hade gjort så mycket våld på mig själv och han hade säkert betett sig ännu jävligare efter ett tag när jag tydligen kan hotas/lovas/manipuleras till att ta tillbaka honom.


Ju fortare du river av plåstret och ordnar allt som behöver ordnas och framförallt slutar ge han nån som helst förhoppning om att han ska kunna påverka dig oavsett vad han säger, desto fortare kan saker lugna ner sig och hamna i nåt slags normalläge.
Oavsett om skilsmässa och bodelning sker imorgon eller om ett år så kommer han troligtvis vara lika arg och upprörd och det kommer ta tid innan det lägger sig. Får du klart det tidigare då blir det ju totalt kortare tidsperspektiv innan saker förhoppningsvis kan lugna sig.

Det finns inget sätt du kan lindra eller få honom känna sig bättre med situationen, hans bekväma liv är på väg att bli obekvämt och det är ditt fel för att du inte bara är kvar som hans försörjare och hushållerska och tar hans skit.

Jag säger detta för att jag var väldigt tillmötesgående, snäll in i absurdum och flyttade ifrån bostad och lämnade möblemanget allt för att det skulle gå smidigt och lätt. Det ändrade inte det faktum att när exet insåg att jag faktiskt menade allvar så brakade helvetet lös. I efterhand inser jag att det inte hade funnit nåt sätt att göra det så att han inte hade fått spel men för min egen skull hade det varit bättre att dra av plåstret fort istället för att dra ut på det, då hade vi troligen hamnat i ett normalläge tidigare och saker hade börjat flyta på fortare.

Heja @Framtiden du klarar det här!
 
Så först tar du min kärlek

Sen tar du min familj

Sen tar du mitt hus som jag är känslomässigt engagerad i

Därför är jag negativt inställd till vad du säger. Det tänker jag inte gå med på
Så han är KÄNSLOMÄSSIGT engagerad i SITT hus? Men inte ekonomiskt eller praktiskt? Funderar på att känslomässigt engagera mig i en paradvåning på Strandvägen. Innebär det att den blir MIN då?
 
Igår känns som en mardröm. Jag mår illa och orkar knappt äta.

Är det såhär varje dag/vecka kommer vara sen... Att han är så arg,bitter och hatisk... Jag misstänkte det. Men jag visste inte hur jag skulle må i det. Och alla år man ska samarbeta framför sig. En del av mig önskar att jag skulle ha väntat. Bara fortsatt som förut,då hade jag dom iaf varje dag :cry: :heart och alla de där sidorna hos honom jag visste fanns där var bara dolda...
Du kommer att distansera dig och hans hat kommer att mattas av. Det är som jobbigast nu för alla. Håll ut <3!
 
Allt detta om egna insikter och erfarenheter.....
Jag lät honom bo kvar på MIN gård ett helt år innan han slutligen tog sitt pick, pack och alla hästarna och flyttade. Och jag betalade alla HANS skulder

Såhär en massa år senare så inser jag att det var dumt.
Men då - mitt i det hela och fortfarande inne i hans tankevärld kändes det helt logiskt.

@Framtiden - när du får några års distans till allt det här kommer du att se klarare på hur illa han beter sig och hur himla stark och klok DU är. :heart
 
Igår känns som en mardröm. Jag mår illa och orkar knappt äta.

Är det såhär varje dag/vecka kommer vara sen... Att han är så arg,bitter och hatisk... Jag misstänkte det. Men jag visste inte hur jag skulle må i det. Och alla år man ska samarbeta framför sig. En del av mig önskar att jag skulle ha väntat. Bara fortsatt som förut,då hade jag dom iaf varje dag :cry: :heart och alla de där sidorna hos honom jag visste fanns där var bara dolda...
Återigen, du måste inte vara snäll mot honom och lyssna på all skit genom skilsmässan, det är inte ditt ansvar. Du har bara ansvar gentemot dig själv och just nu är det att skydda dig själv från någon som uppenbart vill bryta ned dig i småbitar för sin egen vinning.

Han har ingen rätt till att få dig att må så. Och det ska han heller aldrig få ha en chans till. ❤️
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.
Nej, ni behöver inte ses och prata igen. Absolut inte utan tredje part närvarande. Och absolut inte om något annat än barnen.
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.

Då säger du bara att du ändrat och vill inte träffas. Han har INGEN som helst rätt till något från dig, utöver vad lagen säger vad gäller bodelningen etc.

Du är en vuxen kvinna, du har rätt att ändra dig.
 
@Framtiden Snälla lyssna på råden om att inte träffa honom ensam. Sen har ni ingen som helst anledning att träffas öht just nu. Det här går bara i cirklar och varje vända tär på dig.

Han är desperat och tänker bara på sig själv. Det är när dessa män upplever att deras makt försvinner som de blir farliga. Och just nu krymper hans makt. Så snälla, snälla tänk säkerhet först.
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.
Herregud. HAN säger. Morr.
Det kan betyda
-att det är hans tolkning
-du kan skita högaktningsfullt i vad han påstår att du sagt.

NEJ! Du ska inte träffa honom för att prata. Det finns inget att prata om förutom barnen och det juridiska. PUNKT.
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.
Har du talat om för någon närstående hur du egentligen har det? Jag tror du behöver deras hjälp och stöd mer än någonsin just nu.

Du har inte lovat honom, han har lovat sig själv det. Du ska inte träffa eller prata med honom för han vill dig INTE väl. Han kör sin skadereglering igen, för han jobbar hårt på sin manipulering just nu och hans önskade resultat är att du kommer tillbaka och tar hand om honom för resten av hans liv. Han älskar inte dig, han älskar sin oerhört bekväma livsstil.
 
Pratade just med en jurist som sa att en bodelningsförättare inte brukar gå in för att hjälpa till vid bodelning om inte skilsmässoprocessen är startad eller helst avslutad. Fan också.... Oj vilken ångest.

Han vill att vi ska ses och prata,igen. Jag har tydligen lovat det.

Barnen är här och jag vill bara gråta. Fan också.
Skicka in papperen
Så den processen är igång
 
Du ska få dagens låt av mig (kanske inte din stil alls men ändå)
Kid Rock - FOAD

You ain't nothing but complicated
Everything you preach is a lie


Sparar de explicita delarna härifrån, men tycker den passar på ditt ex också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
368
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 806
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp