Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, skolan kan tyvärr bara hjälpa så mycket gällande den som utsätter min son. Det barnet har mycket som spökar med hen själv... Så den situationen är tyvärr som den är. Men jag ska försöka lösa med barnvakter, på något sätt....

Han ringer, och ringer ibland videosamtal med att barnen vill prata med mig ... Men sen har han alltid nånting han vill diskutera. Det känns svårt. För barnen och jag vill ju se och pratas vid... Och jag vill att de ska veta att jag är där för dom.

Jag andas och tänker i kvadrat ibland. Håll ut, håll i....

Idag ska jag hämta dom :heart
Om du har ork, försök avsluta samtalet när han leder in på annat. "Jag vill inte diskutera det här just nu". Du har rätt att sätta gränser för din energi.
 
Nej, skolan kan tyvärr bara hjälpa så mycket gällande den som utsätter min son. Det barnet har mycket som spökar med hen själv... Så den situationen är tyvärr som den är. Men jag ska försöka lösa med barnvakter, på något sätt....

Han ringer, och ringer ibland videosamtal med att barnen vill prata med mig ... Men sen har han alltid nånting han vill diskutera. Det känns svårt. För barnen och jag vill ju se och pratas vid... Och jag vill att de ska veta att jag är där för dom.

Jag andas och tänker i kvadrat ibland. Håll ut, håll i....

Idag ska jag hämta dom :heart
Men skolan/fritids måste väll lösa så att ditt barn känner sig tryggt där. Det är inte ett alternativ att helt enkelt byta skola/förskola/fritids? Det kunde ju trots allt varit så att ni båda jobbade.
 
Nej, skolan kan tyvärr bara hjälpa så mycket gällande den som utsätter min son. Det barnet har mycket som spökar med hen själv... Så den situationen är tyvärr som den är. Men jag ska försöka lösa med barnvakter, på något sätt....
Det där är bara ursäkter. Det är skolans ansvar att se till att barnen är trygga där. Krävs det får de väl detaljövervaka plågoriset.
Han ringer, och ringer ibland videosamtal med att barnen vill prata med mig ... Men sen har han alltid nånting han vill diskutera. Det känns svårt. För barnen och jag vill ju se och pratas vid... Och jag vill att de ska veta att jag är där för dom.
Lägg bara på om han börjar prata. Man har ingen skyldighet att prata med någon i telefon. Ta samtalet och är det han och inte barnen så lägg bara på.
 
Nej, skolan kan tyvärr bara hjälpa så mycket gällande den som utsätter min son. Det barnet har mycket som spökar med hen själv... Så den situationen är tyvärr som den är. Men jag ska försöka lösa med barnvakter, på något sätt....

Han ringer, och ringer ibland videosamtal med att barnen vill prata med mig ... Men sen har han alltid nånting han vill diskutera. Det känns svårt. För barnen och jag vill ju se och pratas vid... Och jag vill att de ska veta att jag är där för dom.

Jag andas och tänker i kvadrat ibland. Håll ut, håll i....

Idag ska jag hämta dom :heart
Jag köpte klocktelefoner till barnen när de var yngre och för små för mobil men jag ville att de skulle kunna ringa mig 😊 (och jag dem).
Inte världens bästa ljud men Good enough.
 
Angående samtal: Vi kollar naturligtvis med den andre först om det är ok att lilla barnet ringer. Man kan ju vara mitt uppe i något som är svårt att avbryta. Och då vet jag ju att det är hon, eftersom vi har avtalat det. Den stora ringer ju lite när som.

Ditt ex behöver lära sig hyfs.
 
Men skolan/fritids måste väll lösa så att ditt barn känner sig tryggt där. Det är inte ett alternativ att helt enkelt byta skola/förskola/fritids? Det kunde ju trots allt varit så att ni båda jobbade.
Tyvärr är det ibland en utopi :( , skolan /dagis/fritids fungerar inte alltid så bra som man skulle kunna önska. Har många exempel på brist på kontroll som är helt absurda...
Jag är så glad att dagisåren är över och att barnen inte behöver fritids längre.

Jag har bråkat nog om barnens rätt till trygg vistelse och har full förståelse för TS om hon inte orkar ta den fajten mitt i en skilsmässa.
 
Tyvärr är det ibland en utopi :( , skolan /dagis/fritids fungerar inte alltid så bra som man skulle kunna önska. Har många exempel på brist på kontroll som är helt absurda...
Jag är så glad att dagisåren är över och att barnen inte behöver fritids längre.

Jag har bråkat nog om barnens rätt till trygg vistelse och har full förståelse för TS om hon inte orkar ta den fajten mitt i en skilsmässa.
Frågan då blir ju vilken fajt som är jobbigaste att ta, den med skolan eller den med manipulerande gränslöst ex.
 
Självklart är det så. Tyckte bara inlägget jag svarade på antydde att det bara var fajt med skolan som var jobbig men här är det ju fajt vad man än väljer
Jag svarade på ett inlägg där det lät så självklart att skolan skulle åtgärda problemen, eftersom jag själv har erfarenhet av att det inte alltid är så enkelt att få det åtgärdat :( inte mer än så, jag har inte haft för avseende att väga dem mot varandra.
 
Jag svarade på ett inlägg där det lät så självklart att skolan skulle åtgärda problemen, eftersom jag själv har erfarenhet av att det inte alltid är så enkelt att få det åtgärdat :( inte mer än så, jag har inte haft för avseende att väga dem mot varandra.
Som sagt inget försök att mästra dig utan mer ett försök att breda bilden :)
 
Nej, skolan kan tyvärr bara hjälpa så mycket gällande den som utsätter min son. Det barnet har mycket som spökar med hen själv... Så den situationen är tyvärr som den är. Men jag ska försöka lösa med barnvakter, på något sätt....

Han ringer, och ringer ibland videosamtal med att barnen vill prata med mig ... Men sen har han alltid nånting han vill diskutera. Det känns svårt. För barnen och jag vill ju se och pratas vid... Och jag vill att de ska veta att jag är där för dom.

Jag andas och tänker i kvadrat ibland. Håll ut, håll i....

Idag ska jag hämta dom :heart
Säg bara rakt av att det är dina barn som prioriteras i samtalet och ni får diskutera praktiska saker en annan gång. Diskutera inte hans känslor för det ska han ta ansvar för själv nu. Jag blir genuint arg på honom som använder era barn på det här sättet, de är inte några spelbrickor utan är de som ska få en bättre tillvaro och ska därför prioriteras. Då får hans sårade känslor stå tillbaka, för så får man göra som förälder.

Lyckligtvis har de en fantastisk mamma som gör allt hon kan för dem.
 
Han ringde på jobbet innan och pratade om hämtning. Jag sa då att jag tänkt på det han sagt innan och att jag inte ville att vi skulle agera som gifta vid hämtning. Utan hålla avstånd. Han hann inte svara klart då det hände saker för honom då.

Men när jag kom till huset,och jag sagt att jag måste snabbt hem för de måste sova så ville han prata. Jag sa att jag skulle gå med saker till bilen och komma tillbaka,men skickade till min syster att ringa mig om 40 sekunder. Sen gick jag till dörren. Han ville prata om det som jag sa i telefonen. Dottern sprang från bilen och dörren fram och tillbaka och han blev irriterad. Jag sa att jag kunde ringa när jag kommit fram

"Whatever, just fuck it. 20 years and you can't give me 5 minutes.youre just like my ex. You want all the control but no of the obligation. So do what the fuck you want, I don't give a shit "

Samtidigt ringde min syster 3-4 ggr, jag sa att det var jobbet. Min dotter sprang fram sen till honom och skrek "stopp! Inte bråka! Ni får inte säga dumma saker till varandra. Aldrig nånsin!"

Jag sa att han kan ringa och vi kan prata han och jag en annan gång. Men nu var det en händelse tidigare på jobbet. "Är du inte ledig nu?" Jag svarade att de inte visste när jag stämplade ut för jag hade arbetstid längre än när jag hämtade de.


jag är helt skakis.
 
Han ringde på jobbet innan och pratade om hämtning. Jag sa då att jag tänkt på det han sagt innan och att jag inte ville att vi skulle agera som gifta vid hämtning. Utan hålla avstånd. Han hann inte svara klart då det hände saker för honom då.

Men när jag kom till huset,och jag sagt att jag måste snabbt hem för de måste sova så ville han prata. Jag sa att jag skulle gå med saker till bilen och komma tillbaka,men skickade till min syster att ringa mig om 40 sekunder. Sen gick jag till dörren. Han ville prata om det som jag sa i telefonen. Dottern sprang från bilen och dörren fram och tillbaka och han blev irriterad. Jag sa att jag kunde ringa när jag kommit fram

"Whatever, just fuck it. 20 years and you can't give me 5 minutes.youre just like my ex. You want all the control but no of the obligation. So do what the fuck you want, I don't give a shit "

Samtidigt ringde min syster 3-4 ggr, jag sa att det var jobbet. Min dotter sprang fram sen till honom och skrek "stopp! Inte bråka! Ni får inte säga dumma saker till varandra. Aldrig nånsin!"

Jag sa att han kan ringa och vi kan prata han och jag en annan gång. Men nu var det en händelse tidigare på jobbet. "Är du inte ledig nu?" Jag svarade att de inte visste när jag stämplade ut för jag hade arbetstid längre än när jag hämtade de.


jag är helt skakis.
Med tanke på hur din dotter reagerade, är det verkligen läge att hämta barnen när han är med? Din dotter verkar ha förstått att hennes pappa kliver över alla dina gränser och att du känner dig obekväm med honom, så hon gjorde det hon kunde för att skydda dig.
 
Med tanke på hur din dotter reagerade, är det verkligen läge att hämta barnen när han är med? Din dotter verkar ha förstått att hennes pappa kliver över alla dina gränser och att du känner dig obekväm med honom, så hon gjorde det hon kunde för att skydda dig.
Måste nog hålla med här. Det här hämtandet verkar inte bli bra för barnen. Det är ju inte ditt fel utan hans. Men ändock.

Jag minns inte så mycket av mina föräldrars skilsmässa men jag har några väldigt starka minnen av hur dom står i hallen och bråkar från varsin ände och jag står i mitten. Inte jättekul.
 
Han menar att jag då när han var i lekparken sa att det var full separation. Att jag egoistiskt nog berättade det när han gått upp tidigt och var på ett tokigt ställe. Att han inte förstår hur jag tänker

Och att vår dotter får vänja sig vid att inte se oss överens

Att jag bara prioriterar jobbet trots vår situation
 
Han menar att jag då när han var i lekparken sa att det var full separation. Att jag egoistiskt nog berättade det när han gått upp tidigt och var på ett tokigt ställe. Att han inte förstår hur jag tänker

Och att vår dotter får vänja sig vid att inte se oss överens

Att jag bara prioriterar jobbet trots vår situation
Nej, era barn ska ALDRIG vänja sig vid att ni bråkar! Era barn ska känna sig trygga oavsett vad som än händer och aldrig behöva skydda sina föräldrar eller välja sida.

Jag blir mer och mer mållös ju mer du berättar, det här är någon som inte har sina barns bästa i åtanke utan klätt på sig sin tjockaste offerkofta och bara tänker på sig själv och hur synd det är om honom som måste ta ansvar och växa upp.

Snälla du, se till att all kontakt är via sms med honom och att det enbart handlar om barnen. Inga diskussioner utan meddela kallt hur det blir istället. Hämta på dagis och fritids istället och få igenom separationen utan att ha mer än absolut strikt nödvändig kontakt med honom. Inget prat om hur han känner eller annat. Bara det praktiska.
 
Vad bra att du sätter gränser även om du måste ha strategier för att få hålla på den gränsen. Tror du det går att bestämma med honom att ni kan prata om saker när barnen inte är med? Både för att freda dina hämtningar och för att barnen ska slippa. Att ni istället bokar in ett möte (på telefon eller live) när ni har saker som behöver avhandlas. Då kan båda förbereda sig på vad ni ska prata om och du kan säga en sluttid redan innan. Det låter fruktansvärt stelt men du ska inte behöva bli känslomässigt överfallen varje gång du ska hämta barnen.
 
Han menar att jag då när han var i lekparken sa att det var full separation. Att jag egoistiskt nog berättade det när han gått upp tidigt och var på ett tokigt ställe. Att han inte förstår hur jag tänker

Och att vår dotter får vänja sig vid att inte se oss överens

Att jag bara prioriterar jobbet trots vår situation
Ja, han fortsätter ju visa dig att du gör helt rätt. Hans syn på vilken roll han har i relation till barnen har inte ändrats; i hans värld finns de till för honom och inte tvärtom. Just nu fyller de en viktig funktion för honom för att fortsätta försöka manipulera och skuldbelägga dig. Bara för lite perspektiv: En annan ex-partner hade gjort allt i sin makt för att reducera det jobbiga barnen måste uppleva här, oavsett hur sårad och kränkt hen kände sig i partnerrelationen. Istället låter han sina sårade känslor flyta fritt, oavsett om hans barn påverkas, och gör de det så hävdar han glatt att det är ditt fel.
Tro honom inte. Men skydda dina barn. Rekommenderar starkt samtalsstöd hos en terapeut för din del, och kanske också för barnens del. Det är viktigt att någon ser dig i det här, och samtidigt också att någon ser dina barn. Du gör ett superbra jobb och samtidigt är du inte övermänsklig, du har behov och det finns gränser för vad vi orkar med i en kris. Var inte rädd för att ta stöd och hjälp och avlastning.
 
Han menar att jag då när han var i lekparken sa att det var full separation. Att jag egoistiskt nog berättade det när han gått upp tidigt och var på ett tokigt ställe. Att han inte förstår hur jag tänker

Och att vår dotter får vänja sig vid att inte se oss överens

Att jag bara prioriterar jobbet trots vår situation
Det blir så tydligt att det bara handlar om honom, vad han vill och han tycker. Att allt annat är mindre viktigt än hans agenda. Strunt samma om det är barnen, du, din försörjning, whatever. Vilken fullblodsegoist.

Jag förstår att du blev skakis och jag tycker att du ska ta det på allvar. Fundera på lösningar för att ändra på hämtning. Går det att tillfälligt lösa med hjälp av någon annan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
367
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 805
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp