”Att våga är att förlora fotfästet en liten stund, att inte våga är att förlora sig själv mycket längre”
Du gör det enda rätta. Verkligen DET ENDA RÄTTA!
Dina känslor är slut, så VARFÖR ska du sätta ditt liv på paus för att han ska få ha det ”som vanligt”?! Herregud, du har bara ett liv, och det sker just nu. Du har redan för ett år sen velat lämna. Har han gett dig något bra detta år? Något där du känner att han har berikat ditt liv? Antagligen inte… Du har senaste året pausat för att han ska ha det bra, men DU då? Det är du som lever ditt liv, inte han. Han ska inte bestämma att ni ska fortsätta vara i lag bara för att han vill det. Vill du? Nej! Och då ska du lämna.
Han kommer inte förstå förens du verkligen går, han lever på hoppet att du ska ändra dig, eller att du inser att det inte är rätt mot barnen att separera, men det är helt galet att stanna för barnens skull. Dom ser, dom hör, och dom märker. Du gör bara barnen en tjänst genom att gå. Han ville ju inte ens ha barnen från början tydligen… Skaffa dig ett annat, bättre liv för dig och barnen. Nu är det verkligen inom räckhåll!
Nu måste du vara snäll mot dig själv, lyssna på vad du vill, och skita i vad andra säger, speciellt han. Det är ditt liv, och enbart ditt. Var kall, rak, och svara kort och enkelt. Han får säga vad han vill, kalla dig för isprinsessa och hundra saker till, men ta inte åt dig. Kör med ett lågeffektivt bemötande. Svara ja och nej. Sköt konversationen på sms och spara dessa. Sen ser du till att kontakta en jurist och berättar att du ska separera och du tror att det kan bli rörigt.
Gå och prata med någon professionell, för det kommer göra ont. Du behöver också få pysa ur dig, men gör inte det mot honom när han ser/hör, det blir bara mer syre på hans eld. Han vill få en reaktion från dig, sen skiter han i vilken. Ge inte honom det!
Det är INTE lätt, men jag kan garantera att du kommer må så himla mycket bättre ganska snart igen. Barnen vänjer sig snabbt med det nya, speciellt när dom får en gladare och lyckligare mamma.
Se till att ta hand om dig framför allt, ät och sov ordentligt. Sätt dig själv absolut först! Då blir det bäst för barnen också. Jag tänkte bara ”sonen först, sonen först” när jag var mitt i det, vilket gjorde att jag själv kraschade. Så tänk på dig nu!
Det här kommer bli så himla himla bra, nu är du en dag närmare att eländet är över!
Stor kram till dig!