Hur bor ni???

Sv: Hur bor ni???

Jag får väl dyka upp någon annan gång istället:(... Jobbar, samt ska "funktionera" på tävlingarna i Johannishus den 25:e...;)

Fast jag har prel bokat sista helgen i september oxå (inte istället)... För det var fler bukisar som inte kunde.

Meh... kommer ingen i augusti nu då bara för det??? :cry:

Ni kan väl åka två gånger för bövelen! :cool::angel:

"vanlig" grusgropssand. Dvs lite blandat små och större korn/stenar. Tyvärr är det rätt så löst ännu, men dom säger att det kommer att "sätta" sig med tiden. Var tvungen att vara tjockt lager för det ligger markmatta under.

Vi har väl våran lilla drömmgård. Men ni vet väl att mkt vill ha mer.
Bor på en häst gård på 5.5ha och hus på 140kvm. Lagom stort med altan som går runt halva huset. Stallet 10meter från huset kan se in i boxarna från vardagsrummet. Jätte bra vid fölning.
Hagarna ligger runt huset och stallet. Super grannar ca 500m ifrån som vi lånar ännu mer mark av ca10ha till sommar bete. super fina hagar med vall och skog blandat.Hästarna tjocka som julgrisar vet inte hur jag ska kunna beta ner allt.
Vi håller på att bygga på baksidan av stallet där ska bli 4uteboxar och maskinhall och en volt. Har redan rundvolt.Super!!!
Ja vad mer? Tanken är att starta turridning och uppfödning av criollohästar har nu 3 och fjärde hemma på onsdag-torsdag.
Ska även sätta upp en gäststuga. Vi har även garage och hönshus där våra Pullor bor och går fritt på gården. sen har dotterna sina kaniner. Ja var har vi .Hästar,hundar,katter,kaniner,höns. Hoppas jag inte glömmt nått? Nej de var allt. Jobbar bara 60%. Med tanke på barnen. :love:;)

Vi bor 2km från samhället. skola mm. jätte fina ridvägar. sist på vägen lugn och ro. supergrannar lite äldre. har inget att klaga på. Gårdarna har ju blitt Svindyra nu. Har 2 st ridhus på 1-2mil avstånd.super bra! Men de går inte i western stil, ÄN iallafall.:love:

:cry::cry::cry:
Måste tyvärr avstå besök 25 augusti, ska på utställning med unghunden........
Fast i september kan inte vilda hästar hålla mig borta!!!!:)

cowboy2b

cowboy2b

Den här gården har vi tänkt bo på. En av stenlängorna är tänkt som stall. Någon som har bågra idéer om inredning och annat så kom gärna med förslag.

Nu ska vi se om det här fungerar...:o

Bor redan på drömstället. Hyr det mycket förmånligt och det ligger högt för att vara i Småland:angel:
jeppagard.jpg

stable05_1.jpg

...alla marker ligger i anslutning till gården och det är rätt stora arealer. Möjligen skulle jag önskat bättre skogar för ridning men å andra sidan får jag väl lasta hästarna och åka till Hälsingland på somrarna framöver och där får jag rida i skogar som är värda namet;)

Skickar en bild där kameramannen står med ryggen mot stora vallen (2,75 ha) sen februari i år.
Ganget080216_1.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
15
· Visningar
554
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 858
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka