Sv: Hur bor ni???
Jag och min sambo bor i typ en lägenhet i en villa. Vi har övervåningen, husägarens företag har markplan + källare. Vi delar på det rätt stora garaget med ägaren. Vi har ingen direkt trädgård, utan största delen av tomten är en grusplan som används som parkering. Det finns lite gräs, på gränsen till tomten bakom, men gräsmattan har inte skötts på flera år, så man ser den knappt bakom/under allt ogräs. (Finns tydligen vinbärsbuskar o sånt där nånstans..)
Vi har bra grannar, mycket nära till det mesta...men lite för lite utrymme (eftersom lägenheten är tokigt planerad), för lite trädgård och en väg utanför som jag anser är lite väl trafikerad ibland. Iofs är det lätt att hitta hit, men jag slipper gärna se raggarnas tävlingar på helgerna. ("Vem som kan skråla mest ur bilen och samtidigt köra alldeles för fort"...)
Vi vill båda bo i ett eget hus, för djurens och för sambons studios skull. Vi gillar att sitta ute, så trädgård är bra. Garage är ett måste.
Vi vill inte bo mitt i smeten. Sambon vill inte bo alldeles för långt ut i skogen.
Sen vet vi inte mer.
Drömmen är att kunna vakna på morgonen, släppa hunden på den egna tomten och gå ner till hästarna.
Jag har alltså gärna hästarna på hemmaplan, just för närhetens skull. Slippa åka till stallet. Och kunna ha kontakt med hästarna mycket mer. Stallsysslorna finns ju där, oavsett vem som gör dem, så då gör jag dem gärna, om det gör att jag är mer med hästarna.
Där min häst bor nu, bor hon jättebra. Det är alltså inget jag är missnöjd med eller osäker på. Jag vill bara kunna gå ut med frukosten till stallet och säga god morgon till resten av familjen också.
Men jag får ju vara lite realistisk också. Så just nu är drömmen just en dröm.
Och som sagt, med stallet är jag jättenöjd.