Det är kul att läsa allas olika åsikter och hur olika vi vill ha vår dagliga tillvaro. För det går ju liksom inte att argumentera för det ena eller det andra, då det rör sig om just personliga preferenser. Och en himla tur är ju det - tyckte alla likadant skulle samtliga trängas på landet (som då inte längre var någon landsbygd) eller i stan, som då bleve helt orimligt överbefolkad.
För mig, som ändå älskar mysiga cafe'er, betyder tillgång till Skogen tusenfalt mer än omedelbar tillgång till cafe'erna. Skog, stigar, vatten, tystnad. Och en hund som sällskap. Eller en människa för all del.
Men det är jag det. Samtidigt har jag en väninna (från Iran) som tycker att även Stockholm är en alldeles för liten och långsam stad, hon vill till New York!
För mig, som ändå älskar mysiga cafe'er, betyder tillgång till Skogen tusenfalt mer än omedelbar tillgång till cafe'erna. Skog, stigar, vatten, tystnad. Och en hund som sällskap. Eller en människa för all del.
Men det är jag det. Samtidigt har jag en väninna (från Iran) som tycker att även Stockholm är en alldeles för liten och långsam stad, hon vill till New York!