Plockade en fästing idag på Lady. Fast hon har bärnstenshalsband
Det skulle jag nog förvänta mig om min hund hade bärnstenshalsband.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Plockade en fästing idag på Lady. Fast hon har bärnstenshalsband
Jag tänker mest att jag inte för mitt liv kan förstå hur man får för sig att skicka ett paket adresserat till en hund...PostMord är som vanligt dumma i huvudet... men det här var ju lite roligt iaf
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...vungen-att-signera-avi--for-att-hamta-ut-post
Sitter och kollar på lite allt möjligt. Ska jag inte ha saluki så ska det ju vara något helt annat. Absolut inte flamsglad retriever dock. Sund och trygg, enkel i vardag och glad i träning utan att vara arbetsnarkoman, korthårig (eller åtminstone praktisk päls. Hatar pälsvård och hundar som drar in massor av smuts). Inte utställningsvariant av arbetande ras. Gör inget om det är svårt att hitta rätt hund, tex om man får ägna all ledig tid åt att kolla mh eller röntgenresultat på hunddata så länge det faktiskt går att hitta något bra. Struntar i storlek på hund, men den får inte vara kortbent. OM/när det blir aktuellt så skulle jag även vara öppen för omplaceringar, så då kan jag ju gå mycket mer på individ än ras också. Och justja. Den ska vara relativt lätt att få bra inkallning på. Ska jag ha en hund som är "omöjlig" att ha lös så kan jag lika gärna fortsätta med saluki Du får gärna hojta till om du kommer på något som kan vara passande.Spännande, vad känner du dig sugen på?
Som ringsekreterare MÅSTE man skriva det domaren dikterar, på det språk som domaren använder. Sen är det inte alltid så lätt att hitta en ringsekreterare som kan detta språk. För att inte tala om alla domare som påstår att de kan engelska men där man sen på utställningsdagen uppdagar att så inte är fallet. Kommer ihåg ett fall där all kommunikation med domaren skedde på engelska via email. Det visade sig sen att domarens kompis hade skrivit alla mailen...
Förstår att skrivaren ska skriva exakt som domaren säger, så är det ju!
Tycker mest att ska man vara domare utomlands bör det finnas ett minimum att åtminstone kunna engelska för är ju inte enkelt att hitta skrivare som ska kunna översätta på plats för en domare.
Visste inte att det fanns ett problem med att domare uppger att dom kan engelska men så inte är fallet, mycket dåligt! Som arrangör finns där ju såklart inte så mycket att göra då. Bara tråkigt för oss som betalat pengar för något som vi sen inte kan tyda.
Jag tänker mest att jag inte för mitt liv kan förstå hur man får för sig att skicka ett paket adresserat till en hund...
Så himla himla tråkigt att läsa @Takire Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något
Så himla himla tråkigt att läsa @Takire Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något
Jag gör fortfarande sånt alltså skickar kanske inte just grisöron, men födelsedagspresenter till kompisars hundar adresseras defintivt till hundarnaDet förstår jag Som elvaåring skickade jag varsitt grisöra i kuvert till min farbrors hundar och nog tror jag att jag adresserade med hundarnas namn.
Bärnstenshalsband funkar bara på vissa hundar. Jag har haft en där det funkade till 100% om jag höll honom kortklippt och två som det inte funkar alls på.Plockade en fästing idag på Lady. Fast hon har bärnstenshalsband
Postpaketen? Jag skickade lite leksaker som present till en väns hund för nån månad sedan men det var ju den inslagna presenten som var till hunden, inte postpaketet.Jag gör fortfarande sånt alltså skickar kanske inte just grisöron, men födelsedagspresenter till kompisars hundar adresseras defintivt till hundarna
Ja, alltså jag brukar lägga paketen i ett paket som jag sen adresserar till hunden (eller katten för den delen) Även om det som är i är till hunden så tycker jag det är roligt att skicka brev till hunden ocksåPostpaketen? Jag skickade lite leksaker som present till en väns hund för nån månad sedan men det var ju den inslagna presenten som var till hunden, inte postpaketet.
För ja det är klart hunden ska få eget paket, men postpaketet är ju så att säga inte en del av det.
Hur kommer det sig att en stannar? Är det för att ni nu har plats för ytterligare en? (och viktigaste frågan - vad ska han heta!)På tisdag är de 7 veckor gamla.. Herregud så fort tiden har gått. Fina gänget
Det är även bestämt att en hane kommer stanna här trots allt, åtminstone ett tag. Så kan det bli
Det har jag aldrig hört eller läst men så kanske det är! Ska snoka lite i det!Men det är väl så att kritiker får skrivas på de tre officiella språken i FCI - engelska, tyska och franska och sedan även på det språk som det talas i det landet utställningen är?