Inte @Monstermom då?När man delar soffa med trötta hanhundar...
Visa bifogad fil 18265
(@mandalaki kom att tänka på dig av nån anledning)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte @Monstermom då?När man delar soffa med trötta hanhundar...
Visa bifogad fil 18265
När man delar soffa med trötta hanhundar...
Visa bifogad fil 18265
Visa bifogad fil 18265
Visa bifogad fil 18265
Gripa har varit länge på klubben idag. Nästan 3 h. Och vi tränade massor passivitet då hon är laddad till tusen när vi kommer dit. En nackdel som lätt blir när man är iväg och tränar är att en hund körs i taget. Så varje gång man kommer dit är hon laddad till tusen och vill att något händer NU NU NU då det oftast blir korta intensiva pass. Band henne vid ena sidan av planen och hjälpte/pratade med @emma82maria när hon tränade sina. Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Lite pratade hon när vi gjorde något extra intressant men mest satt/låg hon och vilade.
Sen tränade vi såklart lite lydnad också Laddad till tusen var hon och jag ville egentligen inte ha bollen i handen för det kändes som att hon gick i atomer Men hon har börjat tränga och då hjälper det att ha bollen i vänsterhanden. Syns skillnad på klippet på att hon även lägger sig lite snett när jag inte har bollen. Men, det är ju inget extremt och det brukar vara lätt löst med att mata in henne i rätt position i början samt att belöna bakåt ofta till en början.
Men alltså. Så jäkla rolig är hon. Hon passar mig verkligen så himla bra och jag blir så glad av våra träningspass
Hon har varit skönt nöjd idag. jobbigt att sitta och kolla på när andra tränar ju
Bara ett tips. Prova att dra ner lite på bollen. Gripa har massa motor och är så följsam att arbetet med dig är belöning nog till stor del. Hon kan bli lite övertaggad av bollen och tränga.
Det ser jättebra ut och går hon sådär på BH-provet så fixar ni det lätt
Det är när jag slutar ha bollen i vänsterhanden som hon tränger Inte haft den i vänsterhanden knappt sen jag var hos er och då kom det tillbaka nu igen. Men det är lite av en balansgång. Jag vill inte att hon vänjer sig vid att den är där alltid då det blir en stor omställning när vi tävlar. Men ja, man "måste" belöna bakåt lite då och då så hon inte glider fram
Men tror det löser sig med att mata in positionen lite och sen belöna lite tätare innan hon hinner glida fram. Hon sneddar ju gärna lite då och lägger sig snett Vet inte hur petiga dom är i IPOt sen med sneda lägganden?
Jag är mest nervös över platsen då den är så lång tid och med inkallning med den andra hunden. Sånt som vi inte riktigt tränat på innan
Ultimata höstfeelingen är att skicka ut kallelsen till kursare. Inget är mer höst än att stå i snålblåst och horisontellt regn och hålla kurs
Va nää hösten lååångt borta! Augusti är en sommarmånad och september sensommarmånad, först i oktober kommer hösten!Jaaaaaa! Startar valpkurs i regn idag, nu är det höst minsann!
Så länge hon inte drar någon annan stanns än till dig vid plasten så är det lugnt
Vitsen med provet är att se att du har kontroll på hunden och inte är farliga för andra ekipage. De ser på helheten och diskar sällan för något för enstaka moment.
Det är väl lite det jag är orolig för. Att hon ska dra efter den andra hunden vid typ inkallningen. Har ju typ inte tränat på det. Men får se hur hon känns här nu. Ska försöka hitta folk och hundar att träna på
Va nää hösten lååångt borta! Augusti är en sommarmånad och september sensommarmånad, först i oktober kommer hösten!
/hon som älskar sommaren
Vi testar inkallning med Salle nästa gång och ser hur hon hanterar det. Tror visserligen inte det blir några problem för henne att ligga kvar men klart vi ska träna på detDet är väl lite det jag är orolig för. Att hon ska dra efter den andra hunden vid typ inkallningen. Har ju typ inte tränat på det. Men får se hur hon känns här nu. Ska försöka hitta folk och hundar att träna på
@linnsan , nu har maken sett filmen.
"Jättebra, det där blir inga problem" hälsar han.
Föresten. Snyggt läggande under gång
Vi testar inkallning med Salle nästa gång och ser hur hon hanterar det. Tror visserligen inte det blir några problem för henne att ligga kvar men klart vi ska träna på det
Bara nöta på.
Här har maken lagt in en extraväxel. Medans maten stod i ugnen hann han med ett spår på andra sidan vägen. Efter maten for han till klubben och körde lydnad. I morgon är det skydd. Ett spår om dagen är målsättningen nu.
Han är tröttare än Helga