Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aaah
Jag har startat tråden nu, komsikomsi!
Jag hade prioriterat stängsel runt tomten Fårstängsel är inte så snyggt på nära håll men jag gillar att det inte syns på håll. Är det valp ni ska få hem kan den antagligen smita genom nätet i början dock.Velar som en tok hur vi ska göra med inhängnad till hunden när vi flyttar om ett par månader.
Antingen smäller vi upp ett fårstängsel runt större delen av gården, som provisorium tills pengar finns till att gör ett mer beständigt och snyggare alternativ.
Eller så blir det hundgård ihopbyggt med garaget. Isf blir det nog hundlucka in i förrådsdelen i garaget också där vi har möjlighet att göra hundrum.
Kan på riktigt inte bestämma mig .
Hundgård är bra för då kan hon vara ute även om vi är borta en sväng. Men samtidigt är det himla skönt att hänga in trädgården och bara kunna öppna dörren och släppa ut.
Nån som har tankar??
Säger som @bollen__ , köp på ÖoB. Vi har använt deras till min rosspaljé och kommer att använda dem till diverse andra projekt också.
Jag hade prioriterat stängsel runt tomten Fårstängsel är inte så snyggt på nära håll men jag gillar att det inte syns på håll. Är det valp ni ska få hem kan den antagligen smita genom nätet i början dock.
Bra tips!Vill man ha det säkrare för mindre hundar kan man lägga på några hundralappar per rulle och köpa sk. lammnät istället. Håller inne även rätt små djur!
Jag hade prioriterat stängsel runt tomten Fårstängsel är inte så snyggt på nära håll men jag gillar att det inte syns på håll. Är det valp ni ska få hem kan den antagligen smita genom nätet i början dock.
Det är en treårig goldentil som ska stängas in så vanliga maskor borde funka, eller ?Vill man ha det säkrare för mindre hundar kan man lägga på några hundralappar per rulle och köpa sk. lammnät istället. Håller inne även rätt små djur!
Du får 170 cm högt viltnät för ganska bra meterpris på Nima. Ett fårnät hoppar en så stor hund över i ett nafs om den vill.Det är en treårig goldentil som ska stängas in så vanliga maskor borde funka, eller ?
Vill absolut inte att hon tar sig ut då bi kommer bo granne med sommarhage full med dyyyyyra hopphästar.
Har de stolpar och nät som är prisvärt i förhållande till kvalitė osv?
@Voff Vi köpte bara jordankarna på Öob, var uppfödaren som tipsade om det, hon brukar vara bra på att jaga priser. Sen som ovan, tryckimpregnerat från Byggmax, 70x70 och sen har vi viltstängsel från stängselbutikenInga stolpar, vi köpte tryckta på Byggmax till bra pris. Dock hälsar särbon att ni vill gjuta längs hela staket för att säkra mot grävning, 5 cm brett och ca 30 cm djupt (gjut fast jordankarna också så sitter de ordentligt). Han har haft hund förut och säger att det är inget roligt att riva upp allt och göra om när de börjar gräva
Nät skulle jag kolla på Jula, Biltema och Byggmax (ev Granngården men de brukar vara dyra).
Inga stolpar, vi köpte tryckta på Byggmax till bra pris. Dock hälsar särbon att ni vill gjuta längs hela staket för att säkra mot grävning, 5 cm brett och ca 30 cm djupt (gjut fast jordankarna också så sitter de ordentligt). Han har haft hund förut och säger att det är inget roligt att riva upp allt och göra om när de börjar gräva
Nät skulle jag kolla på Jula, Biltema och Byggmax (ev Granngården men de brukar vara dyra).
@Voff Vi köpte bara jordankarna på Öob, var uppfödaren som tipsade om det, hon brukar vara bra på att jaga priser. Sen som ovan, tryckimpregnerat från Byggmax, 70x70 och sen har vi viltstängsel från stängselbutiken
Vi har inga grävare eller rymmmare som tur är och tomten är så stor så de är helt nöjda att hålla sig på den
Stacketet är för att de inte ska dra på vilt eller någon av grannens 376690 stycken katter