Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bordercolliehumor...
30707830_10155653239728666_6479756656270901248_n.jpg

Idag har Nuke bott hos mig i 6 veckor :)! Det firade vi med att tävla appellspår :up: !

Supernöjd med specialen där vi fick 9-9 på spåret och 10-10 på budföringen. På lydnaden missade vi uppflytten med 6.5 poäng (jag lägger inte plats i appellen så de 40 p går bort) då vi råkade få en nolla på framförgåendet (0-7 i betyg). Hade vi fått en dubbelsjua, eller lite bättre snitt på läggande och fotgående, så hade vi klarat uppflytten utan plats.

Men men, nära skjuter ingen hare och jag är jättenöjd ändå trots stolpe ut :)! Bara att träna mer och anmäla till nya tävlingar :up:!

80F46413-37E4-418A-A933-D566F0AEF206.webp

Idag har jag varit på långpromenad med sambon, men Svansson har haft vilodag hos mina föräldrar :o känns rimligt :D

Fast Svansson verkar väldigt nöjd! Han har legat ute i trädgården typ hela dagen, gnagt på ben och strosat med föräldrarna på deras städdag (så han har säkert ”hjälpt till” att dra ut grenar från skottkärran och jaga sopborsten). Så himla fint att han kan få lulla runt i sin egen takt en heldag istället för att bli utsläpad på något som riskerar att bli lite mer än han håller för :)

Velar som en tok hur vi ska göra med inhängnad till hunden när vi flyttar om ett par månader.
Antingen smäller vi upp ett fårstängsel runt större delen av gården, som provisorium tills pengar finns till att gör ett mer beständigt och snyggare alternativ.
Eller så blir det hundgård ihopbyggt med garaget. Isf blir det nog hundlucka in i förrådsdelen i garaget också där vi har möjlighet att göra hundrum.
Kan på riktigt inte bestämma mig :banghead:.
Hundgård är bra för då kan hon vara ute även om vi är borta en sväng. Men samtidigt är det himla skönt att hänga in trädgården och bara kunna öppna dörren och släppa ut.

Nån som har tankar?? :confused:

Velar som en tok hur vi ska göra med inhängnad till hunden när vi flyttar om ett par månader.
Antingen smäller vi upp ett fårstängsel runt större delen av gården, som provisorium tills pengar finns till att gör ett mer beständigt och snyggare alternativ.
Eller så blir det hundgård ihopbyggt med garaget. Isf blir det nog hundlucka in i förrådsdelen i garaget också där vi har möjlighet att göra hundrum.
Kan på riktigt inte bestämma mig :banghead:.
Hundgård är bra för då kan hon vara ute även om vi är borta en sväng. Men samtidigt är det himla skönt att hänga in trädgården och bara kunna öppna dörren och släppa ut.

Nån som har tankar?? :confused:
Jag hade prioriterat stängsel runt tomten :) Fårstängsel är inte så snyggt på nära håll men jag gillar att det inte syns på håll. Är det valp ni ska få hem kan den antagligen smita genom nätet i början dock.

Jag hade prioriterat stängsel runt tomten :) Fårstängsel är inte så snyggt på nära håll men jag gillar att det inte syns på håll. Är det valp ni ska få hem kan den antagligen smita genom nätet i början dock.

Vill man ha det säkrare för mindre hundar kan man lägga på några hundralappar per rulle och köpa sk. lammnät istället. Håller inne även rätt små djur!

Idag var vi först i stallet och på en lång ridtur på nästan 17 km i det fina vädret. Och sen kl 18 åkte vi till syrran på lite födelsedagsfika och åkte inte hem fören 22.30. Så blev en lång dag får dom små liven :D

Märks att Ninja och Gripa är i fin form. Pigga även i slutet av ridturen. Viggo har lite sämre kondition och det märks att han har det lite jobbigare när vi rider i lite högre tempo. Han springer bakom medans tjejerna springer framför :angel:

Hundarna sover gott nu och imorgon blir det vilodag då det varit ganska mycket fysiskt de senaste dagarna.
Kanske ett spår eller lite lydnad dock. Men kropparna ska iaf vila på dom små odjuren :D

30711796_1669993546419934_6970289539776512_n.jpg

30707947_1669993549753267_4439469593773211648_n.jpg

30739496_1669993616419927_369215918707834880_n.jpg

30714249_1669993626419926_7858832674620702720_n.jpg

30714857_1669993676419921_7176688853225308160_n.jpg

30703991_1669993686419920_3768658640588767232_n.jpg

30708420_1670000913085864_1898333110555115520_n.jpg

Vill man ha det säkrare för mindre hundar kan man lägga på några hundralappar per rulle och köpa sk. lammnät istället. Håller inne även rätt små djur!
Det är en treårig goldentil som ska stängas in så vanliga maskor borde funka, eller :cautious:?
Vill absolut inte att hon tar sig ut då bi kommer bo granne med sommarhage full med dyyyyyra hopphästar. :crazy:

Har de stolpar och nät som är prisvärt i förhållande till kvalitė osv?

Inga stolpar, vi köpte tryckta på Byggmax till bra pris. Dock hälsar särbon att ni vill gjuta längs hela staket för att säkra mot grävning, 5 cm brett och ca 30 cm djupt (gjut fast jordankarna också så sitter de ordentligt). Han har haft hund förut och säger att det är inget roligt att riva upp allt och göra om när de börjar gräva :D

Nät skulle jag kolla på Jula, Biltema och Byggmax (ev Granngården men de brukar vara dyra).

Inga stolpar, vi köpte tryckta på Byggmax till bra pris. Dock hälsar särbon att ni vill gjuta längs hela staket för att säkra mot grävning, 5 cm brett och ca 30 cm djupt (gjut fast jordankarna också så sitter de ordentligt). Han har haft hund förut och säger att det är inget roligt att riva upp allt och göra om när de börjar gräva :D

Nät skulle jag kolla på Jula, Biltema och Byggmax (ev Granngården men de brukar vara dyra).
@Voff Vi köpte bara jordankarna på Öob, var uppfödaren som tipsade om det, hon brukar vara bra på att jaga priser. Sen som ovan, tryckimpregnerat från Byggmax, 70x70 och sen har vi viltstängsel från stängselbutiken :)

Vi har inga grävare eller rymmmare som tur är och tomten är så stor så de är helt nöjda att hålla sig på den :)
Stacketet är för att de inte ska dra på vilt eller någon av grannens 376690 stycken katter :cautious:

@Voff Vi köpte bara jordankarna på Öob, var uppfödaren som tipsade om det, hon brukar vara bra på att jaga priser. Sen som ovan, tryckimpregnerat från Byggmax, 70x70 och sen har vi viltstängsel från stängselbutiken :)

Vi körde 70x70 till spaljén.

@Voff: Särbon hälsar att ni vill också ha ribba överst och underst för att stabilisera nätet. Vill ni få ner kostnaden lite kan ni köra varannan stolp i mindre dimension (så länge det inte är hörnstolparna, de måste vara 70x70).

Vi har inga grävare eller rymmmare som tur är och tomten är så stor så de är helt nöjda att hålla sig på den :)
Stacketet är för att de inte ska dra på vilt eller någon av grannens 376690 stycken katter :cautious:

Fast ni vill nog ändå gjuta runt jordankarna, min spaljé hade inte varit stabil utan att vi gjort det. Det tar inte så lång tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar