Finns det ett intresse för en retrievertråd? @YorkWann @xfie @Alfakrulls @machafuko
Har jag glömt nån?
Har jag glömt nån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det ett intresse för en retrievertråd? @YorkWann @xfie @Alfakrulls @machafuko
Har jag glömt nån?
Ascot är visserligen en blandis men vi tränar allt mer apportering så jag skulle absolut vara intresserad av en sån tråd .Finns det ett intresse för en retrievertråd? @YorkWann @xfie @Alfakrulls @machafuko
Har jag glömt nån?
Ascot är visserligen en blandis men vi tränar allt mer apportering så jag skulle absolut vara intresserad av en sån tråd .
@mackan har ju en avkomma till kak-tiken som du så fint kallade henne. Jag har anammat smeknamnet nu för det är ju perfekt
Aaah
Jag har startat tråden nu, komsikomsi!
Du är redig du. Inte bara tänker utan även gör, bättre än vad jag har varit.
Vi har jordankare, men jag vet inte riktigt hur långa de är? Det kanske står någonstans Ska fråga gubben om han kommer ihåg hur långt vi satt emellan, det är så mycket snö att jag kommer inte åt att mäta och mitt ögonmått suger
Bor du där det blåser eller på mjukmark så räcker inte 30cm,bara spetsen är runt 20-25cm,så en vanlig stängselstolpe bör ner runt 50cm så fram med spettet,jag har 2,5m mellan mina stolpar.Aha...ville slippa jordankare. Vi hade ett rent helvete att få ner dem hela vägen ner på vår tomt som är gjord på stenfylle. De är ju rätt långa. Och dyra. Hade hoppats på att det skulle räcka med att slå i stolparna ca 30 cm. Men kolla gärna bredden i mellan
Ungefär 3 meter har vi mellan säger gubbenAha...ville slippa jordankare. Vi hade ett rent helvete att få ner dem hela vägen ner på vår tomt som är gjord på stenfylle. De är ju rätt långa. Och dyra. Hade hoppats på att det skulle räcka med att slå i stolparna ca 30 cm. Men kolla gärna bredden i mellan
Ungefär 3 meter har vi mellan säger gubben
Vi köpte dom på öob, det blev inte så fasligt dyrt men stolpar är förstås billigare Jag tyckte att det var så svårt att beräkna hur långa stolpar vi behövde om vi inte hade jordankare så därför blev det såna här! Men vi har typ väldigt lite sten!
Jag har hittat nät på Granngården på 160 cm och det känns som bra höjd mot skogen där det går ett viltstråk med både älg, rådjur och viltsvin. Det borde även hålla hundarna på rätt sida vid synretning av vilt. De hade även stolp på 180 men vi får ta längre om det ska funka med nätet.
Men jag hade räknat på 3 m mellan stolparna
Urk...det har sen kostat närmare 60 000 för att hägna in hela tomten på ett hundsäkert sätt
Runt trädgården blir det ett 117 cm högt spjälstaket
Det ska bli underbart att kunna ha hundarna lösa i trädgården utan att oroa sig för vägen. En förolyckad hund räcker
Grisarna är luriga, för de går under nätet...
Med så stor tomt borde ni ju kunna ha en eltråd också, som extra säkerhetslina typ
Skönt med helt inhägnad tomt, jag längtar tills vi fått i ordning vår också!
Detta var sk skogsnät. Men jag förstod at el kunde behövas mot gris. Dock är älg och rådjur värst här. Vi har även haft varg på tomten.
Ja, de lyfter helt enkelt på nätet och går under. De är värre än älgarna, de brukar iofs förstöra nätet när de hoppar över, men har man tur så kröks det bara rejält och det syns ju väl. Grisarna gör som en port rätt ut för hundarna, ofta lyfter de inte stängslet imer än 30-40cm så det är svårt att upptäcka men det ska nog en del till för att de ska vilja ta sig in på er tomt, om ni inte stängslar över viltstigar.
Jag hoppas grisarna inte ska tycka det är värt besväret utan fortsätta stråket längs med stängslet. Innan genade de i skogsbrynet nån gång ibland. Nu får de kliva 100 m åt sidan och följa stängslet.
Toppigt staket är bra mot snacksaliga grannar som vill hänga mot det och prata
(Vi har jättebra grannar)