Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade du inte velat ha en hade du inte smygkollat på dem :angel:

Men ibland känns ju valpletandet bara så frustrerande när varenda intressant tik går tom eller bara får hanar. Sen att man ska ”hävda” sig jämtemot alla valpköpare som haft tollare i 10+ år och som redan har 20 fötter inne också sas :rage:

Nej, jag ska inte ha labbe. De må vara bästa rasen för att faktiskt komma någonstans på retrieverproven, men jag ska slå underifrån tänker jag. Plus att tollarna har sina egna prov, dubbelt så mycket skoj helt enkelt :D

Äsch, då är det ju lättare att hitta en bra:D
Varför just tollare?

Ville ha en apportör med motor, men gillade helt enkelt inte de andra jag valde mellan lika mycket (golden, labbe och flatcoated). Tycker som jag nämnde till @AraSlei också att det är lite extra skoj med just tollingen och gemenskapen som blir på tollingjakproven gör det inte sämre. :o:D

Sen fick sambon ha sitt ord i det och vi är nog överens om att tollaren är rätt retriever för oss.

Lyckades kliva på Ebrahs tass när vi var ute. Med icebugs. (Ja, hon sprattlade en hel del just då).
När vi kom in upptäckte jag att det blivit ett hål i tassen och att hon blödde en del. Nu är såret tvättat och jag har tejpat fast blodstillande vadd och trätt en strumpa över det.

Det jag är mest fascinerad av nu är att Ebrah INTE försöker ta av mitt lilla "plåster" på något vis. Hon tittade lite på det, jag sa åt henne att låta bli och då rullade hon ihop sig och somnade. Jag var helt övertygad om att hon skulle slita av det i samma sekund som jag vände ryggen till men icke. Hon kanske lärde sig något av Aysu förra sommaren ändå? När Aysu hade gips på hela benet var hon ändå utan tratt och Ebrah var också duktig nog att låta bli Aysus bandage... Hon kan visst uppföra sig ibland, mitt monster!

Lyckades kliva på Ebrahs tass när vi var ute. Med icebugs. (Ja, hon sprattlade en hel del just då).
När vi kom in upptäckte jag att det blivit ett hål i tassen och att hon blödde en del. Nu är såret tvättat och jag har tejpat fast blodstillande vadd och trätt en strumpa över det.

Det jag är mest fascinerad av nu är att Ebrah INTE försöker ta av mitt lilla "plåster" på något vis. Hon tittade lite på det, jag sa åt henne att låta bli och då rullade hon ihop sig och somnade. Jag var helt övertygad om att hon skulle slita av det i samma sekund som jag vände ryggen till men icke. Hon kanske lärde sig något av Aysu förra sommaren ändå? När Aysu hade gips på hela benet var hon ändå utan tratt och Ebrah var också duktig nog att låta bli Aysus bandage... Hon kan visst uppföra sig ibland, mitt monster!
Jag gjorde det samma på fralla unghunden i förrgår ,tack o lov utan blodvite.
Nu har hon kanske lärt sig att inte gå framför mattes fötter.

Den är snygg och smart, jag lovar.

Bifogade filer

• 8B5B2771-857A-445F-B958-39673BCBB56D.webp
    8B5B2771-857A-445F-B958-39673BCBB56D.webp
    128,8 KB · Visningar: 88

Jag går med broddar och är livrädd att trampa någon på tassarna. Ffa när jag står i den trånga hallen och har 4 ystra hundar rund fötterna :crazy:

Idag blir det en lugn dag. Måste återhämta mig lite. Men imorgon ska jag nog ta mig ner till brukshundsklubben och köra ett rejält pass. Det är på tiden!

Jag har också, om det skiter sig fullständigt.
Det är till för nödsituationer så jag ska slippa avliva av ekonomiska skäl. Hängslen, livrem och ett extra snöre liksom.
Precis min tanke. Jag vill liksom inte behöva avliva pga en skitsak bara för att jag inte kan få fram pengar tillräckligt fort.

Hund röntgad på längden och tvären, försäkringsb. gick med på att betala ct-röntgen. Syns inget, så skickad för second opinion. :banghead:
Nu ska hon av metacamen så ser vi vad som händer, hon ska fortfarande ta det lugnt. Hittar de inget så tar jag kontakt med en osteopat som vi hade till förra hunden.
Så himla konstigt då hon reagerat på samma ställe, två olika veterinärer. Med ett par veckor emellan med metacam dessutom. :arghh:
Efter att ha fastat sedan igår så fick hon njuta av kalkonen idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård