Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
*Hjälp, hjälp, hjälp*

Har pratat med en uppfödare som verkar ha den perfekta valpen för oss, tik, röntgade föräldrar (ej krav i rasen), DNA testad pappa, lugn inne och verkar lättlärd så den redan kan några kommandon och verkar hamna på en bra storlek. Blev kvar pga att köpare backade ur i sista stund, och kan hämtas typ nu. Plus i kanten är färgen som är precis vad maken suktat efter (även om det inte är det viktiga för nån av oss). Dessutom "klickade" jag med uppfödaren när vi pratades vid i telefon, låter precis som min typ av människa (även hästmänniska :D). Vad hade ni gjort? (Jag vet vad vi ska göra :angel:.. )

Åk och hämta den bara, vad väntar ni på? :D
 
*Hjälp, hjälp, hjälp*

Har pratat med en uppfödare som verkar ha den perfekta valpen för oss, tik, röntgade föräldrar (ej krav i rasen), DNA testad pappa, lugn inne och verkar lättlärd så den redan kan några kommandon och verkar hamna på en bra storlek. Blev kvar pga att köpare backade ur i sista stund, och kan hämtas typ nu. Plus i kanten är färgen som är precis vad maken suktat efter (även om det inte är det viktiga för nån av oss). Dessutom "klickade" jag med uppfödaren när vi pratades vid i telefon, låter precis som min typ av människa (även hästmänniska :D). Vad hade ni gjort? (Jag vet vad vi ska göra :angel:.. )
Dum fråga, köp! :D
 
*Hjälp, hjälp, hjälp*

Har pratat med en uppfödare som verkar ha den perfekta valpen för oss, tik, röntgade föräldrar (ej krav i rasen), DNA testad pappa, lugn inne och verkar lättlärd så den redan kan några kommandon och verkar hamna på en bra storlek. Blev kvar pga att köpare backade ur i sista stund, och kan hämtas typ nu. Plus i kanten är färgen som är precis vad maken suktat efter (även om det inte är det viktiga för nån av oss). Dessutom "klickade" jag med uppfödaren när vi pratades vid i telefon, låter precis som min typ av människa (även hästmänniska :D). Vad hade ni gjort? (Jag vet vad vi ska göra :angel:.. )

Du har frågat köpkommittéen som generellt tipsar om KÖP, i fall det inte låter jättelurt då. Så... köp? :D
 
*Hjälp, hjälp, hjälp*

Har pratat med en uppfödare som verkar ha den perfekta valpen för oss, tik, röntgade föräldrar (ej krav i rasen), DNA testad pappa, lugn inne och verkar lättlärd så den redan kan några kommandon och verkar hamna på en bra storlek. Blev kvar pga att köpare backade ur i sista stund, och kan hämtas typ nu. Plus i kanten är färgen som är precis vad maken suktat efter (även om det inte är det viktiga för nån av oss). Dessutom "klickade" jag med uppfödaren när vi pratades vid i telefon, låter precis som min typ av människa (även hästmänniska :D). Vad hade ni gjort? (Jag vet vad vi ska göra :angel:.. )

Hämta den?
 
Ni som importerat hund, hur länge tog det innan ni fick stamtavlan? Fick ni med den direkt vid leverans eller tog det ett tag innan den kom?
Beror på vilket land hunden kommer ifrån,Polen tar en evighet.
Ungern,tjeckien,slovakien,rumänien så kommer den med valpen/hunden.
 
Beror på vilket land hunden kommer ifrån,Polen tar en evighet.
Ungern,tjeckien,slovakien,rumänien så kommer den med valpen/hunden.

Det är Tyskland jag undrar över. En uppfödare påstår att det tar åtminstone fem månader för stamtavlan att komma. Jag tycker att det låter jätteskumt, men jag kan ha fel. :idea:
 
Det är Tyskland jag undrar över. En uppfödare påstår att det tar åtminstone fem månader för stamtavlan att komma. Jag tycker att det låter jätteskumt, men jag kan ha fel. :idea:
Nä det gör det inte,har hunden redan en tysk fci stamtavla så tar det max 4-6 veckor och det går alltid att begära exportstamtavla express o betala lite mer.
 
Nä det gör det inte,har hunden redan en tysk fci stamtavla så tar det max 4-6 veckor och det går alltid att begära exportstamtavla express o betala lite mer.

Det är inte exportstamtavla som jag undrade över, utan den vanliga tyska exportstamtavlan. Hur lång tid det tar innan hunden registreras med FCI stamtavla. Men okej, tyckte det var skumt för uppfödaren till mina hundar nämnde att hon fick sin exportstamtavla direkt när hon hämtade mina hundars pappa så det tog inte extra tid. Skumt, för samtidigt är det ju en uppfödare som är med i rasklubben som är med i VDH och FCI så den verkar ju vara ansluten och så.
 
Imorgon bitti kommer länsstyrelsen och kontrollerar för mitt 16§ tillstånd. Känns så sjukt olustigt att bli granskad, men ska bli skönt att ha det gjort. Är ju 7 månader kvar innan jag behöver det, egentligen :D
Det enda dom granskar mera noga är hundgård/hundhus och deras säkerhet,hur det ser ut i ditt boende skiter dom i så länge dom inte ser verkliga missförhållanden eller burar med dörr.
Oftast är dom jätte trevliga,bjud på kaffe!
 
Haha, precis vad jag ville höra :D! Har swishat handpenning nu och nästa lördag är planen att vi ska hämta guldklimpen (maken tycker vi skulle åkt redan nu..), uppfödaren ska få en chans att göra en ombesiktning och jag ska hinna tömma sparkontot :rofl:.

Det går snabbt i svängarna :banana:.

Imorgon får vi hit en av Nessies uppfödares hanar som vi passar medans hon åker på kryssning. Var över idag med Nessie och bara kollade så hon inte var i löp (förra gången var det osynligt tills vi träffade stallets hanhund men ingen olycka hände) hon borde vara på G snart. Hon tyckte Nessie var så fin och tyckte att en kull på henne måste man ju ta, jag sa att vi ska träna och tävla i sommar så det inte aktuellt :p.
 
Labben är typ fortfarande trött och nöjd efter dagens en-timmes-lek och bus i 2 dm snö med en kompis labbe. De är helt olika i utseende, trots att de är samma ras. Vår är ju utställningslinje, hennes är dp och registrerad i England men inte i Sverige, om jag minns rätt. Hennes hane är mycket mindre, lägre och har helt annat huvud.
 

Bifogade filer

  • DSC_1334.JPG
    DSC_1334.JPG
    98,5 KB · Visningar: 97
Imorgon bitti kommer länsstyrelsen och kontrollerar för mitt 16§ tillstånd. Känns så sjukt olustigt att bli granskad, men ska bli skönt att ha det gjort. Är ju 7 månader kvar innan jag behöver det, egentligen :D

Ingenting att vara olustig över. Det är trevliga människor. Så länge du inte bor i misär eller har skelett i garderoben, gör saker mot hundarna som är olagligt osv så är det inget att oroa sig för. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 274
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 962
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp