Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är Tyskland jag undrar över. En uppfödare påstår att det tar åtminstone fem månader för stamtavlan att komma. Jag tycker att det låter jätteskumt, men jag kan ha fel. :idea:

Landets stamtavla (Tyskland) har vi fått med hundarna. Den har vi skickat in till SKK.
SKK har sen skickat till Tyskland osv. Hela processen har tagit ca 4 veckor.
 
Appropå import blev Jarla Svensk medborgare i dag :up:
Vi har väntat med att regga in henne eftersom uppfödaren hade en tanke på att få henne röntgad i Tyskland för att få med henne i deras index. En stor del av hennes kull blev exporterad och eftersom vi känner varandra och tanken var att vi skulle till Tyskland i vår så var vi öppna för det. Han var ju ändå så himla schysst som gav oss Jarla som ersättning för Lilla S.

Men sen tyckte han att det var lite onödigt för oss att åka ner bara för röntgen när BH-provet föll. Så nu är hon inreggad. Det tog inte ens 4 v :)
 
1F197CAA-27E5-4EE3-9C22-553C4EF2F2BF.jpeg


Alltså, jag trodde det var hunden som skulle ge matten gråa hår -inte tvärtom :confused::love:
4,5åringen är nu helt vit under tassarna och grå över större delen av näsan. 8,5åringen har några gråa strån på hakan :p
 
Sonen frågade i dag hur mycket jag fyller nu i vår.
"45, det är väl jämt så då får jag väl nått extra fint" skojade jag.
"Vad önskar du dig mamma?"

Jag tittade på sambon och sa: En hund.

Hans min sa: O_o:crazy::down:

Jag försöker nu med en form av utpressning med min analkande födelsedag som slagträ för att få den hane jag vill ha till vårens parning :D
 
Men har du den Tyska stamtavlan?

Det är den tyska stamtavlan som är under registrering. Efter att den är färdig så ska exportstamtavlan tillverkas. Det verkar vara olika det här. Pratade med en svensk uppfödare som importerat och hon fick stamtavlan lång tid efteråt, så det verkar vara olika det här. :idea:
 
Kan inte sova. :( Funderar på att ta en långpromenad med hundbusan men då orkar jag nog inte vakna i tid istället. :p Aldrig får det vara enkelt :meh:
 
Hämtade valpen i Norge den 11 juni och fick stamtavlan den 19 november.. :angel:

Norge vekar ju sjukt sega på allt sånt här. När Cobra röntgades så tog det två månader innan resultatet syntes på deras avelsdata. Enligt dom själva skulle det ta 3-4 veckor. Även det är långt. När Driva röntgades så tog det ca 4 veckor innan höfterna syntes och armbågarna tog över en månad till.
Varför ED- resultatet skulle ta längre tid fattar jag inte :confused:
 
Fast Norge är lite speciella,dom kan regga hundarna en o en eller vänta tills hela kullen är såld då dom reggas på nya ägarens namn på en gång.

Norge vekar ju sjukt sega på allt sånt här. När Cobra röntgades så tog det två månader innan resultatet syntes på deras avelsdata. Enligt dom själva skulle det ta 3-4 veckor. Även det är långt. När Driva röntgades så tog det ca 4 veckor innan höfterna syntes och armbågarna tog över en månad till.
Varför ED- resultatet skulle ta längre tid fattar jag inte :confused:

Ja, inte är de snabba iaf! Här tog det dock extra lång tid eftersom hennes svenska mormor har blivit felreggad i nkk. Hur det nu gick till!
Men det är inte rättat än så min stackars valp ser helt inavlad ut i norge. :rofl: Det står rätt på hunddata iaf och det är väl det viktigaste..
 
Det är den tyska stamtavlan som är under registrering. Efter att den är färdig så ska exportstamtavlan tillverkas. Det verkar vara olika det här. Pratade med en svensk uppfödare som importerat och hon fick stamtavlan lång tid efteråt, så det verkar vara olika det här. :idea:

Knepigt iom att vi alltid fått den med hunden. Som iofs varit 4 månader när den kom hit pga importreglerna så det kan ju ha varit segt under tiden hunden varit kvar i Tyskland. Men Jarlas stamtavla fick vi på bild när hon var 3 månader.

Kan det varit uppfödaren som varit ute i sista sekunden?
 
Börjar ångra mig, det känns ju som en hel evighet till nästa helg! :p Är så spänd för nya valpen så det inte klokt, kunde knappt somna igår. Tar bara 4.5 timme enkel resa så det kommer ju bli en heldags-utflykt att hämta valp nästa helg. Nu är det bara hålla tummarna att det inga konstigheter vid besiktningen :nailbiting:.
 
Det är den tyska stamtavlan som är under registrering. Efter att den är färdig så ska exportstamtavlan tillverkas. Det verkar vara olika det här. Pratade med en svensk uppfödare som importerat och hon fick stamtavlan lång tid efteråt, så det verkar vara olika det här. :idea:

Brukar oftast ta tid med exportstamtavla, flera månader är inte ovanligt. Skiljer sig ju lite beroende på land också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 274
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 962
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp