Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker tvärtom vad? Jag har ju inte sagt att de inte är urtrevliga eller att de inte skulle duga till annat än jakt. Jag sa bara att jag föredrar de få wachtelhundarna jag träffat ;)

Ville bara förtydliga det. För det du skriver där sätter inte alls emot något av det jag skrivit. :)
Och jag föredrar Vorsteh,men då har jag begränsad erfarenhet av W hundar. :p
 
Och jag föredrar Vorsteh,men då har jag begränsad erfarenhet av W hundar. :p

Inte så konstigt om man är uppväxt med rasen :D

Vi har faktiskt en Vorsteh i släkten. Hon är väl ca året nu. Träffade henne när hon kanske var ca 15 veckor, yvig och söt. Nu var det ju som sagt längesedan vi träffade henne men ska bli intressant att göra det om ett par veckor igen.

Ägarna har haft lite tveksamma uppfostringsmetoder minst sagt.
 
Lite mer genuina ska jag väl säga. Som sagt, bara träffat enstaka individer så mina kunskaper är begrundade i typ ingenting. De vorsteh (strävhåriga ska nämnas) jag har träffat har känts mer som urvattnade jakthundar jämfört med wachtelhundarna där egenskaperna fortfarande har varit färska sas. Men jag är ju helt fel person att fråga och är bara superpartisk efter mina få träffar med rasen. Jag har säkert bara träffat ”fel” vorstehfolk som kanske fokuserar på drag eller något annat istället. Så I’m not the one to ask. Jag ville bara kommentera för att peppa fler till wachtel :D
Ok! Det går ju inte att jämföra raserna rakt av tycker jag eftersom de har lite olika inriktningar... men helt klart så har wachteln bättre storlek än en vorsteh rent utrymmesmässigt i bilen :p
 
Jag börjar nytt jobb vid månadsskiftet och behöver för första gången i mitt liv krångla med hundpassning. Jag har bävat för att lyckas hitta ett vettigt dagis som uppfyller kraven ansvarsfulla människor, lugnt och tyst, små hundgrupper, att de tar emot löptikar, som kan se lösningar för hundar med lite särskilda behov (typ inte gillar andra hundar) - och som har lediga platser. Till min stora glädje så tror jag nu att jag har hittat ett ställe. Håll tummarna! :bump:

Jag är i samma situation. Och med en brötig hund, dagisbrist osv. Men ska på inskolning näst-nästa vecka. Så håller tummarna för er - och håll gärna tummarna för oss!
 
Och jag tänker säga tvärt om,då jag är uppväxt med Vorsteh,urtrevliga hundar som även duger till annat än jakt.
Tack för stödet :D:p en skäggig vorstehtik är inte fy skam att titta på heller :)
Har en kompis som kör brukssök i elit och elit spår med sin, så det är väl mer det som tilltalar mig. Att jag han ha den till sånt också, men det är svårt att ha något bra av både och...
 
@AraSlei mannen har snöat in på att vi ska skaffa wachtel :confused: om gråhundshanen vi har inte visar några mer framsteg jaktligt. Så, när ska Ladda paras? :D Tänker att om det ska bli en sån så måste jag iaf vara med och bestämma vilken. Jag tänkte mig en vorsteh men där är det tvärnej :(

Skönt att han börjar ta sitt förnuft till fånga :D
Hon är beräknad att börja löpa i mitten av april :)
Vad för typ av wachtel vill ni ha?
 
Skönt att han börjar ta sitt förnuft till fånga :D
Hon är beräknad att börja löpa i mitten av april :)
Vad för typ av wachtel vill ni ha?
Haha :p
Bra sök men behöver inte driva alltför långt, typ. Tänker att det är rådjur, hjort och vildsvin främst vi kommer jaga. Men även älg såklart. Å jag säger såklart inte nej till apportering heller :)
 
27750058_10155482501033666_906810578500137194_n.jpg


Vi har haft en lång dag, både soluppgång och solnedgång spenderades på fälten med glada hundar. Lyxliv...:heart
 
Haha :p
Bra sök men behöver inte driva alltför långt, typ. Tänker att det är rådjur, hjort och vildsvin främst vi kommer jaga. Men även älg såklart. Å jag säger såklart inte nej till apportering heller :)

Det låter som att det skulle kunna passa :) jag har inte bestämt mig för hane ännu, det har dykt upp ett par intressanta som jag vill kika lite närmare på.
Så svårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 273
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 961
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 575
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp