Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade visst fel om att Aysus tass läkt helt. När hon sprang så skavde hon upp trampdynan en del där som stickan satt förut. Tror att det var som en sårskorpa ungefär, för huden där var lite hårdare och nu är det hårda borta. Det har inte blivit sår, men jag har på sko ute igen för att det verkligen ska få läka ordentligt... Nåja.
 
Det låter som att det skulle kunna passa :) jag har inte bestämt mig för hane ännu, det har dykt upp ett par intressanta som jag vill kika lite närmare på.
Så svårt.
Jag är inte avundsjuk på valet, supersvårt sånt där! Men spännande att se vad du bestämmer dig för :)

Btw, skröt ju så om min bil. När jag startade idag lös ett gäng lampor som inte ska lysa :down: så fick åka till verkstaden och felsöka och boka tid i nästa vecka för reparation :banghead: skulle varit tyst!!
 
Nja regnbågsfärgat blir nog lite för Wild and crazy för Pästos :p

Ja jag vet :nailbiting: Pästos är ju typ pensionär, iallafall så vi lagt tävlandet på hyllan. Hon har en armbåge som inte är helt bra, så vill inte pressa henne... men är allt bra sugen på en valp :d

Är man inte alltid sugen på valp? :confused:
Jag är mycket sugen på att behålla en tik från vårens parning. Försöker prata vett med mig själv och förklara att vi har tillräckligt hemma men mitt andra jag hör dåligt :angel:
 
Är man inte alltid sugen på valp? :confused:
Jag är mycket sugen på att behålla en tik från vårens parning. Försöker prata vett med mig själv och förklara att vi har tillräckligt hemma men mitt andra jag hör dåligt :angel:
Alltså alltid sugen?! Nä, iaf inte en söndagsmorgon när man är trött som satan ;)

Förstår det! Det där med att prata vett med sig själv har jag aldrig kunnat... klart ni ska spara en valp :up:
 
Hm.. Mötte någon med en liten chihuahua-korsning ute idag. Ägaren gick fint med sin lilla hund och berömde den när den gick prydligt förbi oss. Inte vad jag väntat mig då de flesta med hundar här inte verkar vara ute och gå med sina hundar utan snarare råka gå åt samma håll bara för att det finns ett koppel. Typ.

Nu hittade hundägaren mig på instagram och skrev en kommentar där. Jag kände igen hunden från bilderna på ägarens konto och nu börjar jag fundera på om det inte kan ha råkat vara en bukefalist... Jag är för nyfiken av mig :D
 
Jag är inte avundsjuk på valet, supersvårt sånt där! Men spännande att se vad du bestämmer dig för :)

Btw, skröt ju så om min bil. När jag startade idag lös ett gäng lampor som inte ska lysa :down: så fick åka till verkstaden och felsöka och boka tid i nästa vecka för reparation :banghead: skulle varit tyst!!

Jag håller dig uppdaterad :D

Åh neeej! Så trött man kan bli alltså :banghead:
 
Alltså, angående valp. Jag har haft två. Uppenbarligen väldigt lätta typer för de har sovit hela nätterna från början, inte gnagt sönder något, inte bitit i händer och fötter, blivit rumsrena fort, ätit, bajsat och varit lättsamma i största allmänhet. En airedaleterrier och en dvärgschnauzer. Det luktade bebis i sovrummet och jag längtar efter valp - en airedaleterrier :heart Men det blir ingen. Inte så länge jag har hästar i alla fall.
 
Men vad för ras??

Det blir en MAS :bump:.

Var hemma hos Nessies uppfödare idag då vi ska passa hennes hane medans hon är borta på kryssning. Hon har en 9 veckors corgivalp hemma och jag dog söt-döden, dom öronen!! :love::love: Tur att det är en hane annars kanske det blivit fler hundar här hemma :laugh:.

Bild på valpisen hos Nessies uppfödare (alltså inte den vi ska köpa):
27752577_10214055808783489_564048036274754889_n.jpg


Snyggingen vi är hundvakt åt:
27751692_10214055807743463_2010252075633923780_n.jpg
 
Idag var vi ute på promenad i sooooolen tillsammans med min kollega och hennes systers hund. Så fint! Två timmars strosande med fika, fotografering och godisletande. Svansson är en mycket nöjd hund idag och jag själv är rätt lycklig också faktiskt. Älskar sådana här vinterdagar.

Såhär nöjd var han när det blåste runt öronen och dessutom fanns snö att äta av - förutom allt annat gott som han tiggde till sig när vi fikade.
27902076_10212867758983682_1241026853_o.jpg
 
Det blir en MAS :bump:.

Var hemma hos Nessies uppfödare idag då vi ska passa hennes hane medans hon är borta på kryssning. Hon har en 9 veckors corgivalp hemma och jag dog söt-döden, dom öronen!! :love::love: Tur att det är en hane annars kanske det blivit fler hundar här hemma :laugh:.

Bild på valpisen hos Nessies uppfödare (alltså inte den vi ska köpa):
27752577_10214055808783489_564048036274754889_n.jpg


Snyggingen vi är hundvakt åt:
27751692_10214055807743463_2010252075633923780_n.jpg

En MAS? En liten typ från dalarna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 273
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 961
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 576
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp