Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå avel så lade jag på skojs skull ut bilden på Criga när hon sitter "kanin" i Schäfergruppen på Facebook. Skrev en skämtsam text om att vi skulle börja korsa Schäfer med kanin men behövde bara komma på ett snittsigt namn på rasen och hitta några driftstarka kaniner att para med.

Får kommentaren från nån tomte "Hoppas detta bara är ett dåligt skämt" och en arg smily" :rofl:
Det var ju tom roligare än mitt inlägg:o

Jag svarade iaf "Nej, jag är helt allvarlig med att para Schäferhundar med kaniner" :grin:

Lite bilder från idag på kaninblandisen :)
8xEpNXE.jpg

2IEUIYp.jpg

s6FYIQ4.jpg
 
Schänin eller Käfer :D

(Alltså folk verkar ju inte vara riktigt kloka inom schäfer-världen om dom tror på ditt inlägg?! :o )

Efter att ha varit med i de här schäfergrupperna i något år nu har jag insett att nej, det är rätt många okloka människor där inne. :angel:

Detsamma gäller för Akita-grupperna, men där verkar de ha lugnat sig. Var ett jädra liv ett tag. Sheltiegrupperna är också spännande, där är det lätt att kliva på landminor.

mvh hon vars hobby är att studera rasgrupper på facebook :D
 
Appropå avel så lade jag på skojs skull ut bilden på Criga när hon sitter "kanin" i Schäfergruppen på Facebook. Skrev en skämtsam text om att vi skulle börja korsa Schäfer med kanin men behövde bara komma på ett snittsigt namn på rasen och hitta några driftstarka kaniner att para med.

Får kommentaren från nån tomte "Hoppas detta bara är ett dåligt skämt" och en arg smily" :rofl:
Det var ju tom roligare än mitt inlägg:o

Jag svarade iaf "Nej, jag är helt allvarlig med att para Schäferhundar med kaniner" :grin:

Lite bilder från idag på kaninblandisen :)
8xEpNXE.jpg

2IEUIYp.jpg

s6FYIQ4.jpg
Jag har ju varit borta en månad,men var inte hon såld?
 
Efter att ha varit med i de här schäfergrupperna i något år nu har jag insett att nej, det är rätt många okloka människor där inne. :angel:

Detsamma gäller för Akita-grupperna, men där verkar de ha lugnat sig. Var ett jädra liv ett tag. Sheltiegrupperna är också spännande, där är det lätt att kliva på landminor.

mvh hon vars hobby är att studera rasgrupper på facebook :D
Välkommen till fralla gruppen,där kan vi snacka landminor som heter duga :nailbiting: För att inte tala om hur bra deras hundar andas trots att du inte ens kan se en nos än mindre någon öppning i den :banghead:
Jag la in mitt vet intyg och höll på att bli både lynschad o bannad. :laugh:
 
Välkommen till fralla gruppen,där kan vi snacka landminor som heter duga :nailbiting: För att inte tala om hur bra deras hundar andas trots att du inte ens kan se en nos än mindre någon öppning i den :banghead:

Jag måste nog gå med! Är inte med i någon trubbnosgrupp ännu, men kan tänka mig diskussionerna.. :o
 
Tinjas tur att ha otur :( Hon skar upp den övre trampdynan på morgonpromenaden när hon skulle leka stunt-hund och svänga på en femöring över en fläck med skare :meh: Sa inte ett pip, men 100 m senare ser jag hur frambenet blivit alldeles blodigt :nailbiting:
27655333_10210296208909678_363031296251811426_n.jpg

Det blev lite medicinsk TLC. Hemskheter och djurplågeri hälsar Tinja. :cool: "Varför har du satt på mig helvetestejp, matte?"
27752225_10210296214309813_3613130374874038105_n.jpg

Hon var så missnöjd och sur på mig efter att jag bandagerat henne att hon vägrade ens titta på mig när jag lockade :rofl:
 
Sheltiegrupperna är också spännande, där är det lätt att kliva på landminor.

har jag märkt :crazy: Gud nåde om någon t.ex. klipper sin sheltie av medicinska skäl. Hade människan bara kunnat sköta pälsen ordentligt hade det tydligen inte funnits några medicinska skäl. (Och ärligt talat - om någon klipper sin sheltie av enbart lathet - vad sjutton gör det egentligen?)

Norsk buhundklubbs forum, där däremot har jag nog bara sett trevliga inlägg :) Fast jag är inte jättebra på norska.
 
har jag märkt :crazy: Gud nåde om någon t.ex. klipper sin sheltie av medicinska skäl. Hade människan bara kunnat sköta pälsen ordentligt hade det tydligen inte funnits några medicinska skäl. (Och ärligt talat - om någon klipper sin sheltie av enbart lathet - vad sjutton gör det egentligen?)

Norsk buhundklubbs forum, där däremot har jag nog bara sett trevliga inlägg :) Fast jag är inte jättebra på norska.

Jag är med i jättemånga rasgrupper, alla för att jag någon gång varit intresserad av rasen. Så småningom när/om intresset avtar går jag antingen ur eller, vanligast, sätter jag på inställningen att jag inte följer den. Men! Norsk buhundgruppen har jag kvar i flödet, det är liksom mest bara glada, frilufsiga bilder! Jättekul. Önskar att jag trodde att jag passade bättre med norsk buhund än jag förmodligen gör.
 
Daud har haft fina öron i sammanlagt 45 sekunder ikväll. Kan det vara så väl att de kommer bli så fina när tandbytet är klart? :love:

(Ja, de stod upp även när han tittade neråt. Och nej, egentligen är inte öronen viktiga! :D)
27657125_10155478022473666_5247834662630168125_n.jpg
Jag har ju sagt att Daud är bästa hunden! :D Och öronen är såklart liiite viktiga, jag är övertygad om att de hör fåren bättre med ståndöron. :angel:
 
Fick mitt Börjes paket idag,fina vindoveraller meeeeeeeeeen Gissa som är välmusklad och har några gram för mycket runt bröstkorgen var INTE alls imponerad av det nya korvskinnet som jag hade tänkt ha en tröja under :banghead:

Annars var den både fin o bra,men jag får sy in en kil med stretchtyg i "magplattan"
Köpte även en till Boston i storleken mindre,får se hur det går.:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 275
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 963
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp