Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tidus hämtad hos veterinären. Allt hade gått jättebra och smidigt så notan blev ungefär hälften så stor som hon förvarnade om. Rejäla gaddar, även om de inte är färdigvuxna i roten! (Hörntänderna i underkäken).
Gud så skönt! Äntligen en positiv överraskning. :D

Hur mår ankvallaren?
 
Fick ett FB-minne idag:

709ACB2E-F187-4E59-A88C-1413032EF5E5.jpeg


Foto från 6/2 2016. Vi var och tränade lydnad och lekte lite bettlekar i ridhus och satte på Pu en mallekorg för skojs skull. När vi tog det här kortet hade jag ingen aning om att;

• Vi skulle börja träna svenskskydd på riktigt.

• Vi skulle starta lägreklass skydd 8 månader senare som första Australian Shepherd-ekipaget någonsin.

• Vi skulle bli uppflyttade till högreklass skydd på första försöket.

• Vi skulle starta högreklass skydd och bli uppflyttade till elitklass skydd 17 månader senare.


Tänk att den där lilla söta blev världens första elitskydds-aussie ❤️!
 
Oj vad märkligt? Vi tillåter i princip bara sådant som har med klubbens verksamhet att göra + som du säger om det är ngn intressant föreläsning eller liknande.

Vi har inga direkt uttalade riktlinjer om just detta, men jag tror att om det är en kurs som inte är "konkurrerande" med våra egna vad gäller starttid, så skulle vi nog låta den ligga kvar (när det då gäller en BK, inte annan privat aktör). Ett exempel jag kan tänka mig är ex om det annonseras om en valpkurs under en period där klubben inte kan erbjuda egen valpkurs, så skulle den kunna få ligga kvar.

Men jag tar det också för givet att någon från den andra BK skulle ha hört av sig till styrelsen och fått ett OK om att lägga in den, annars tycker jag det är rätt ful marknadsföring.

Det är bland annat jag som är admin, men ingen av oss har fått någon förfrågan om det är okej att lägga ut. Just denna gång var det en kurs som inte konkurrerade med vår verksamhet, men valpkurser och liknande släpper vi inte igenom.
 
Det är bland annat jag som är admin, men ingen av oss har fått någon förfrågan om det är okej att lägga ut. Just denna gång var det en kurs som inte konkurrerade med vår verksamhet, men valpkurser och liknande släpper vi inte igenom.

Som sagt, det där tycker jag är fult att inte ens fråga om det är OK! Sånt oskick hade lätt fått mig att plocka bort inlägget oavsett vad... :angel:. Man kan ju iaf fråga innan!
 
Han är lite ynklig över att Ale kom hem igår och luktar höglöp, men att det är för sent :D

Kortfattat mår alla bra, ingen går i koppel på promenaderna och jag tänker låtsas som att oturen är över för 2018...:nailbiting:
Åh, stackars Fridolf, inte ens lite sex kunde han få som tröst :D

Ja, oturen ÄR över!
 
Han är lite ynklig över att Ale kom hem igår och luktar höglöp, men att det är för sent :D

Kortfattat mår alla bra, ingen går i koppel på promenaderna och jag tänker låtsas som att oturen är över för 2018...:nailbiting:
Tror bestämt du fick hem nån mer än Ale, baserat på den bilden. :D
 
Jag fick precis en avelsförfrågan på messenger från någon som sett bild på Frank i en rasgrupp på FB och kommenterade med frågan "tik eller hane?". Inga frågor om patella, ögonlysning, MH eller BPH i meddelandet. Man upphör aldrig att förvånas :cautious:
 
Äntligen är Aysus tass så bra att jag inte behöver hålla på med sko osv.
Det firade vi genom att gå till en tom, stor, väldigt kuperad hage på långpromenaden. Där fick båda damerna springa, och jävlar vad de sprang :D Full fart! Runt, runt, finta iväg den andra med hjälp av lite buskar och träd, upp och ner, runt runt, full fart igen för att hinna ikapp den andra, lite brottningsmatch, två sekunders vila och sedan iväg igen. T.o.m. fryslorten Aysu la sig ner i snön (hon hade inget täcke) för att vila när Ebrah gjorde detsamma. Sedan sprang de ännu lite mer och bådas ögon verkligen lös av lycka :love:

Ska vi gissa att de håller sig ganska lugna nu resten av dagen? :p
 
Jag fick precis en avelsförfrågan på messenger från någon som sett bild på Frank i en rasgrupp på FB och kommenterade med frågan "tik eller hane?". Inga frågor om patella, ögonlysning, MH eller BPH i meddelandet. Man upphör aldrig att förvånas :cautious:

Haha, jag fick en avelsförfrågan på Floyd också för några veckor sedan :laugh: "Vilken fin färg han har, jag skulle vilja para min tik med honom!"

Eh, nej?
 
Jag fick precis en avelsförfrågan på messenger från någon som sett bild på Frank i en rasgrupp på FB och kommenterade med frågan "tik eller hane?". Inga frågor om patella, ögonlysning, MH eller BPH i meddelandet. Man upphör aldrig att förvånas :cautious:

Fick lite liknande en gång, utifrån en bild på Skrälllet utlagd på en annan typ av fb-sida och av helt andra anledningar. Första frågan var ”ras?” och sedan kom i och för sig lite mer relevanta frågor än i ditt fall. Dock inte ett ord om tiken; ras/raser, varför de vill avla på henne osv. Rakt igenom trevlig förfrågan, men inget för oss av flera skäl. Blev mest förvånad faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 275
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 962
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp