Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tidus hämtad hos veterinären. Allt hade gått jättebra och smidigt så notan blev ungefär hälften så stor som hon förvarnade om. Rejäla gaddar, även om de inte är färdigvuxna i roten! (Hörntänderna i underkäken).

Vad skönt för honom att bli av med dom huggisarna, och att priset blev lägre!
 
Min lilla svartas "nya" gadd. Ser när jag kollar henne i munnen att hon slagit flisor från andra canintanden också och den bredvid denna. Det är kul att ha en bulldozer som tror att hon är oförstörbar.
 

Bifogade filer

  • 20180206_200129.jpg
    2 MB · Visningar: 79
Min lilla svartas "nya" gadd. Ser när jag kollar henne i munnen att hon slagit flisor från andra canintanden också och den bredvid denna. Det är kul att ha en bulldozer som tror att hon är oförstörbar.
Får hon inte skavsår på tungan?
 
Jag tyckte han var ursöt ju @BobberiBoo och tänker dessutom att nu typ är sämsta tiden på året att raka ner första gången, så bra att han fick behålla lite päls :)

Svansson är ju van nakenfis men att raka honom i december var kanske inte min bästa idé med tanke på den västsvenska vintern - han frös en del innan pälsen vuxit ut lite. Och då är han ju ändå halvt acklimatiserad eftersom han haft lite päls redan mär jag rakade honom :) Så ja, lite päls på Chinchillan var nog klokt :D
 
Jag tyckte han var ursöt ju @BobberiBoo och tänker dessutom att nu typ är sämsta tiden på året att raka ner första gången, så bra att han fick behålla lite päls :)

Svansson är ju van nakenfis men att raka honom i december var kanske inte min bästa idé med tanke på den västsvenska vintern - han frös en del innan pälsen vuxit ut lite. Och då är han ju ändå halvt acklimatiserad eftersom han haft lite päls redan mär jag rakade honom :) Så ja, lite päls på Chinchillan var nog klokt :D
Ja han var sjukt nöjd med frisörbesöket för han gick utvich rullade sig i snön det första han gjorde :D

Däremot har jag märkt att han kliar sig något så förbannat :meh: Han gick på rc innan och jag vet att många hundar kan få klåda av det fodret, och jag bytade ju bara rakt av när han kom hit, så jag avvaktar ett tag för att se om det ger med sig. Det kan även vara torr hud iom att han fick duschas så ofta för att få bort allt lervatten. Nån som har tips på hur jag kan återfukta hans hud lite??

Antingen har vi en sablans jäkla otur med allt när det kommer till djur just nu eller så har jag blivit riktigt jäkla nojjig :meh:
 
Jag tror det kan vara bra att tänka på dels vad en tvättar med, om du använder schampoo, men också ge någon typ av tillskott.
Typ Viacutan eller fiskolja? :)
Jag har bara tvättat han med schampoo en gång och han har kliat sig innan dess också. Framförallt är det väl att han behövde duschas av typ fem gånger om dagen innan det frös till så uttorkad pga vatten isf. Får köpa lite tillskott, måste ju ändå ordna för Bobbers skull :meh:
 
Var på styrelsemöte igår. En av medlemmarna i styrelsen hade tänkt para med samma hane som jag har tänkt, men hade fått avslag för att hanhundsägaren vill spara lite på hanen. Hm, klok hanhundsägare, men det sätter ju lite käppar i mitt hjul :cautious: Jag får nog börja kika efter ett alternativ, även om jag ska ringa och höra med ägaren också.

Måste även ge en applåd till vår styrelse för att det är ett så gött gäng :D Kl 12 var jag hemma igårkväll, och hela kvällen gick väl inte åt till styrelsearbete direkt :D
 
Jag har bara tvättat han med schampoo en gång och han har kliat sig innan dess också. Framförallt är det väl att han behövde duschas av typ fem gånger om dagen innan det frös till så uttorkad pga vatten isf. Får köpa lite tillskott, måste ju ändå ordna för Bobbers skull :meh:

Det kan ju vara "flyttstress" som osakar kliandet också.
Jag har just nu en ung schäfertik här hemma som kliade sig i början och extra mycket de dagar som vi inte motionerat/aktiverat ordentligt. Efter någon vecka när hon hittat sin plats i flocken och kommit in i våra rutiner var kliet helt borta.
 
Det kan ju vara "flyttstress" som osakar kliandet också.
Jag har just nu en ung schäfertik här hemma som kliade sig i början och extra mycket de dagar som vi inte motionerat/aktiverat ordentligt. Efter någon vecka när hon hittat sin plats i flocken och kommit in i våra rutiner var kliet helt borta.
Kan det ju också vara. Han har bott här i 1 1/2 vecka nu så han är ju fortfarande ny.
 
En annan brukshundklubb har börjat annonsera ut sina kurser på vår BK-sida. Är inte det lite... fult? :cautious: Gratis föreläsningar och sånt är väl helt okej, men kurser?

Ni som är involverade i era BKs, vad tillåter ni på era facebook-sidor?
 
En annan brukshundklubb har börjat annonsera ut sina kurser på vår BK-sida. Är inte det lite... fult? :cautious: Gratis föreläsningar och sånt är väl helt okej, men kurser?

Ni som är involverade i era BKs, vad tillåter ni på era facebook-sidor?

Oj vad märkligt? Vi tillåter i princip bara sådant som har med klubbens verksamhet att göra + som du säger om det är ngn intressant föreläsning eller liknande.
 
februari7.jpg

En sån där bättre morgon :heart
-14, solen är på väg upp..kommit typ 1 dm pudersnö i natt men jag ignorerade skottningen och tog grabbarna på en tur istället! :love:
 
En annan brukshundklubb har börjat annonsera ut sina kurser på vår BK-sida. Är inte det lite... fult? :cautious: Gratis föreläsningar och sånt är väl helt okej, men kurser?

Ni som är involverade i era BKs, vad tillåter ni på era facebook-sidor?

Vi har inga direkt uttalade riktlinjer om just detta, men jag tror att om det är en kurs som inte är "konkurrerande" med våra egna vad gäller starttid, så skulle vi nog låta den ligga kvar (när det då gäller en BK, inte annan privat aktör). Ett exempel jag kan tänka mig är ex om det annonseras om en valpkurs under en period där klubben inte kan erbjuda egen valpkurs, så skulle den kunna få ligga kvar.

Men jag tar det också för givet att någon från den andra BK skulle ha hört av sig till styrelsen och fått ett OK om att lägga in den, annars tycker jag det är rätt ful marknadsföring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 275
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 963
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp