Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnat in den lilla svarta hos veterinären. Känns jobbigt men tröstar mig med att hon är superglad och älskar alla, ev. välte hon veterinären lite när denne satte sig på knä för att hälsa. Knatade glatt efter när de gick iväg med henne, viftande svans, redo för äventyr. Ev. har en annan veterinär som träffat båda mina hundar vid ett tillfälle då denne skulle undersöka mupphunden nämnt att; Kan man inte få den andra hunden istället. :D

De ska i alla fall försöka rotfylla canintanden som är skadad, förutsatt att de inte upptäcker större skador vid röntgen. Kanske förmänskligar jag men jag vill att hon får behålla tanden om det är möjligt. Alternativet var att dra den direkt, vilket också är det som kommer göras om de upptäcker att den inte går att "laga". Utöver det är det bara att hoppas att det går på försäkringen men eftersom det är en skada från ett trauma så trodde veterinären det.
 
Vad skönt att höra. Ja jag får se hur det tar sig med Bobbers klor. Blir det alldeles förjäkligt får vi åka till vet så får dem göra något. Vad har du gett din för kosttillskott??

Han tålde inga tillskott förutom linfröolja så han har varit utan tillskott. Istället har jag fått rikta insatserna på att få klorna att hålla ihop så gott det går
 
Lämnat in den lilla svarta hos veterinären. Känns jobbigt men tröstar mig med att hon är superglad och älskar alla, ev. välte hon veterinären lite när denne satte sig på knä för att hälsa. Knatade glatt efter när de gick iväg med henne, viftande svans, redo för äventyr. Ev. har en annan veterinär som träffat båda mina hundar vid ett tillfälle då denne skulle undersöka mupphunden nämnt att; Kan man inte få den andra hunden istället. :D

De ska i alla fall försöka rotfylla canintanden som är skadad, förutsatt att de inte upptäcker större skador vid röntgen. Kanske förmänskligar jag men jag vill att hon får behålla tanden om det är möjligt. Alternativet var att dra den direkt, vilket också är det som kommer göras om de upptäcker att den inte går att "laga". Utöver det är det bara att hoppas att det går på försäkringen men eftersom det är en skada från ett trauma så trodde veterinären det.

Jag drog ju en på Mamma Mu som var ENORM. Det var lite meckigt att hålla rent så hålet fick läka (det blev ett väldigt djupt hål) för att undvika att det blev fistelgång men det gick över förväntan.
Hon bär stockar och stora grenar som förr och kan tom göra lite bitarbete på träningen :)
 
Idag fyller Nikes valpar ett år! :love:
Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se att jag fick bra hem till alla pojkarna och fått följa dem i sina nya hem (har alla på facebook) där de verkar ha det fantastiskt bra!

Bild på valpisarna innan de flyttade hemifrån:
17309341_10211211360034048_4663343436397411102_n.jpg


Fler valpar för Nike blir det inte, det är t.o.m. husse med på :rofl:. Hon var väl inte den mest entusiastiska mamman de sista veckorna. Valparna hade som tur var lek-tant Nessie att umgås med som bara älskade dom små liven.
 
Jag drog ju en på Mamma Mu som var ENORM. Det var lite meckigt att hålla rent så hålet fick läka (det blev ett väldigt djupt hål) för att undvika att det blev fistelgång men det gick över förväntan.
Hon bär stockar och stora grenar som förr och kan tom göra lite bitarbete på träningen :)
Vad skönt att höra!
 
Drömde att jag tävlade Freestyle med Tinja. Eller, vi kom aldrig så långt för precis innan kommer jag på att jag har varken musik eller tränat ett program... Tinja kunde dock rörelserna till en grupp människor som tävlade?? :confused:

Resten av dagen har spenderats utomhus i ca 2 timmar på golfbanan, lek och spring med andra hundar blandat med lite träning för Tinjas del. Perfekt störningsträning :D
Sen har jag åkt och storhandlat. Min kyl är full av nyttigheter :love: Ser så fram emot att få börja laga mat igen!
 
Lämnade ju Chiko på trimning idag. Valde att åka till gymnasiet här i närheten som har hundutbildning, jag bryr mig inte om utseende så varför inte låta eleverna träna. Men guud han ser verkligen förjävlig ut :rofl::p:rofl::rofl: Jag lämnade in en långhårig schäfer och fick tillbaka en typ formklippt pudel :rofl::rofl::rofl::rofl:
 

Bifogade filer

  • 6846AB70-8CFE-4A8C-8364-F6FCD1CD264F.jpeg
    6846AB70-8CFE-4A8C-8364-F6FCD1CD264F.jpeg
    412,9 KB · Visningar: 245
Lämnade ju Chiko på trimning idag. Valde att åka till gymnasiet här i närheten som har hundutbildning, jag bryr mig inte om utseende så varför inte låta eleverna träna. Men guud han ser verkligen förjävlig ut :rofl::p:rofl::rofl: Jag lämnade in en långhårig schäfer och fick tillbaka en typ formklippt pudel :rofl::rofl::rofl::rofl:

Men jisses vad dåliga dom var på att trimma. :rofl: Jag skulle klippa bort allt.
 
Lämnade ju Chiko på trimning idag. Valde att åka till gymnasiet här i närheten som har hundutbildning, jag bryr mig inte om utseende så varför inte låta eleverna träna. Men guud han ser verkligen förjävlig ut :rofl::p:rofl::rofl: Jag lämnade in en långhårig schäfer och fick tillbaka en typ formklippt pudel :rofl::rofl::rofl::rofl:


:laugh: Men jösses!

Fast egentligen kanske man inte ska skratta. De är ju där för att lära sig och det tar ju tid att bli duktig - och förutom att det ser lite komiskt ut så är ju ingen skada skedd. Det påminner mig om när jag gick på Strömsholm och vi hade hovvård på schemat och verkade hovarna på avhuggna hästben (från slakteriet). Läraren i hovslageri gick runt och bedömde resultatet, pekade på en hov och utbrast: "Tur att han redan var död!".
 
Senast ändrad:
:laugh: Men jösses!

Fast egentligen kanske man inte ska skratta. De är ju där för att lära sig och det tar ju tid att bli duktig - och förutom att det ser lite komiskt ut så är ju ingen skada skedd. Det påminner mig om när jag gick på Strömsholm och vi hade hovvård på schemat och verkade hovarna på avhuggna hästben (från slakteriet). Läraren i hovslageri gick runt och bedömde resultatet, pekade på en hov och utbrast: "Tur att han redan var död!".
Ja men det var lite det jag kände. Han bryr sig ju inte och det underlättar ju massor när det kommer till att torka lera på han. Framförallt var det nog skönt att bli lite luftigare inomhus för honom :D Men det är ju roligt ändå. Dessa tjejerna gick dessutom i ettan så totala nybörjare, och han står ju knte direkt som ett ljus när man ska hantera honom :angel::D Men dem tyckte han var en väldigt pussglad och pratsam jycke, han samtalade med hela salen :angel::rofl:

Det tog ju sin tid också, lämnade honom vid 9.30 och hämtade honom 14.30 :up:
 
Lämnade ju Chiko på trimning idag. Valde att åka till gymnasiet här i närheten som har hundutbildning, jag bryr mig inte om utseende så varför inte låta eleverna träna. Men guud han ser verkligen förjävlig ut :rofl::p:rofl::rofl: Jag lämnade in en långhårig schäfer och fick tillbaka en typ formklippt pudel :rofl::rofl::rofl::rofl:
Alltså va? Jag fattar inte, ser jag en annan bild? Jag tyckte det såg ut som en korthårigare version av honom bara? :o
 
Tidus hämtad hos veterinären. Allt hade gått jättebra och smidigt så notan blev ungefär hälften så stor som hon förvarnade om. Rejäla gaddar, även om de inte är färdigvuxna i roten! (Hörntänderna i underkäken).
 

Bifogade filer

  • 20180206_174801.jpg
    20180206_174801.jpg
    142,9 KB · Visningar: 187
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 275
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 963
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 579
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 483
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp