Sv: Hundras till nybörjare?
Exakt vad innebär det?- Gärna ska den se ut som en hund också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt vad innebär det?- Gärna ska den se ut som en hund också![]()
Exakt vad innebär det?
Exakt vad innebär det?
Flatcoated retriever har jag faktiskt inte hört om, blev nyfiken - liknar rasen den vanliga retrieven i humöret? Vad är skillnaden?
Förresten, en lite allmän fråga som jag just kom på - tycker hundar om att ha vägar som de känner igen eller nya vägar att promenera på?
Ytterst tacksam för alla svar![]()
Vilken fin hund och katt!Men hur blir det då om man skaffar en ny katt?
Vovzing: Nu blev jag lite nyfiken ändå, hur menade du då?
Precis som line_n säger, jag vill gärna se skillnad på fram och bakMenar nu absolut inte något illa, men vissa utställningshundar bland sällskapshundarna har blivit avlade så att man förundras över att de är släkt med vargarna
Line_n: Jo, därför ska jag tänka efter ordentligt innan jag skaffar hund. Och jag skulle nog vilja ha en hund som skulle kunna ta det lite lugnt om jag är sjuk![]()
Det här med fram och bak. Är det alltså trubbnosiga hundar du inte vill ha? Ja, för det mesta.
Men vilken storlek vill du ha på hunden? Det spelar egentligen ingen roll, så länge de inte blir så små som en chihuahua. Men för det mesta gäller det ju större de är ju mer aktivitet behöver de, och som tidigare sagt så är jag kanske inte en så aktiv människa
Vilken typ av päls? Gärna lätt skött, så jag bara behöver kamma den
Jag tittade runt på de länkar jag har fått och blev förtjust nyfiken i en ras, Bolognese, då en sida listade upp fördelar med den som verkar passa mig. Jag undrar om någon har den eller känner till hur den är? Och vilka nackdelar det kan finnas?![]()
Jag är nu också nyfiken på två andra raser och om någon av er har mött någon hund av de två raserna, Kromfohrländer
Kromfohrländern liknar Jack Russeln lite och man har ju hört att Jack Russeln är lite "skällig"?
Kromfohrländer har foxterrier som en av ursprungsraserna men inte terriertemperament. Den rekommenderas inte som förstahund eftersom den lätt får problem med att vara för reserverad eller för dominant. Annars är den en mångsidig hund i lagom storlek som är lämplig för t ex agility. Den jagar inte och blir väldigt förarbunden, ger sig inte iväg på strövtåg.
Det första jag tänker när jag hör ordet terrier är envis och ettrig
Min erfarenhet iallafall
Jack Russel är en liten söt hund som faktiskt kräver bra mycket mer aktivering än vad en del tror. Den bör absolut få rejäla promenader och ordentlig mental aktivering för att må bra.
Många JRT man träffar är understimulerade - och helt galna.