Hundar i affär?!

Sv: Hundar i affär?!

Jag har aldrig sett en hund inne i affärerna här förutom i en häst och hund affär men det står på dörren att man gärna får ta med hunden in. Och dom flesta som går till dom affärerna är ju inte allergiska i alla fall. Själv skulle jag aldrig få för mig att ta med min hund in klädaffärer och sånt!
 
Sv: Hundar i affär?!

Poängen med mitt inlägg var iofs inte att det är synd om de hundrädda människorna, utan jag tänkte mer på butikerna som förlorar kunder. Om det fanns ett hundförbud i affärer lagstadgat så vinner ju butikerna på det, eftersom både hundrädda och hundägare kommer att handla.

nja jag vet inte riktigt...då skulle väl alla affärer ha hundförbud om de gick back pga av det...
 
Sv: Hundar i affär?!

Ptja, de går ju knappast back på det. Men det skulle säkert ge högre avkastning. Men i dagsläget är det säkert marginellt eftersom de flesta hundägare verkar tro att det inte är tillåtet att ta med hunden :)

*kl*

Förstår fortfarande inte varför man tar med vovven om man exempelvis ska shoppa kläder. Är den inte ivägen? Går jag ut med min vovve så har jag 100% koncentration på honom och omgivningen. Skulle inte kunna säga detsamma om jag var ute för att shoppa, det skulle bara bli jobbigt :)
 
Sv: Hundar i affär?!

Det är väl mest hanväskevovvar som följer med för att ägaren vill vara toppmodern kanske:idea: :crazy:
 
Sv: Hundar i affär?!

Det är vad jag föreställer mig :) Men större vovvar på >30kg i omklädningsrummet? Nja :)
 
Sv: Hundar i affär?!

Jag vet att folk kan vara allergiska mot olika saker hos hundar.

Min hund har inte mjället/stövet eller vad det heter som andra hundar har i sin päls. Och om jag håller honom under min arm kan han inte slicka på någon som inte självmant går fram och gullar med honom.

Jag skulle tippa på att även den mest allergiska INTE skulle känna av min hund på 5 min inne i en affär på 3-4 meters avstånd. Faktiskt :smirk:

Man är ju knappast och storhandlar med hunden, då får han stanna hemma. Det handlar om att springa in, greppa en liter möjlk, betala och gå ut. Ungefär. Tar inte mer än 3 min =)

Vågar inte lämna min hund utanför affären, stöldrisken är för stor på min ras! :cool:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hur tänker ni om era älskade fyrbenta drabbas av cancer och det har gått långt i processen? Försöker ni med behandling, eller låter ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
10 803
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Tidigare i veckan var vi inne i en skobutik. Personalen hade en hund med sig där, den gick omkring lös bland skor och kunder. Jag tycker...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 916
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp