hundar *bildtråd*

Sv: hundar *bildtråd*

jo men precis. men hur gamla är de idag?? är nån av de ställda? är dom reggade?
gud så vackra iafl. jag vill skaffa valp jag.. :angel: jag dööör ju varje gång jag ser att de e kinesvalpar till salu.. dom e ju så vackra!!! :love:

de är snart ett halvår... inte reggade dock.. pga vissa saker, men renrasiga är dem...
Ja, de e vackra de små liven..:love:
 
Sv: hundar *bildtråd*

Ingen aning där.. hon har haft en kull.. blev tjuvparad med en puff.. valparna blev otroligt bra i psyket i alla fall.. o alla valpköparna är supernöjda med sina hundar.
Nu var hon ju väldigt und men klarade moderskapet galant!.
Hon fick 6 stycken, 4 puffar o 2 nakna..

Nu kommer glädjeförstöraren. Tjuvparad, väldigt ung osv. Hur svårt kan det vara att ha koll på sin tik när den löper? Att inte släppa iväg den bortom synligt avstånd med en hane? Plus att JAG hellre skulle ge min "väldigt unga" tjuvparade tik en abortspruta.

Radon: Nej jag tycker inte det är gulligt att en så ung tik får så många valpar i sin första kull.
 
Sv: hundar *bildtråd*

Radon: Nej jag tycker inte det är gulligt att en så ung tik får så många valpar i sin första kull.

men du fattar ju tydligen inte grejen!!!!!! så du tycker att valparna var fula för att tiken var ung?? nä tänkte väl det... sen är det väl inte din ensak vad som hände hennes tik. sen skrev hon ju att det var i samråd med veterinären - men det missade du väl!! dom borde ha mer vetskap än du! även om det inte är att rekommendera att skaffa valpar så tidigt så var det en olyckshändelse. och om veterinären sagt till mig att det skule gå bra så hade jag gjort likadant. dom kan man väl ändå lyssna på... eller är dom utbilade för gäves? :cool:
sen har du ingen aning om vad som hände då tiken tjuvparades. man kan inte ha 100% koll på sin tik i 2 veckor. mänskliga faktorn!!!!! en olycka händer de allra ästa - säkerligen dig åxå..
 
Sv: hundar *bildtråd*

men du fattar ju tydligen inte grejen!!!!!! så du tycker att valparna var fula för att tiken var ung?? nä tänkte väl det... sen är det väl inte din ensak vad som hände hennes tik. sen skrev hon ju att det var i samråd med veterinären - men det missade du väl!! dom borde ha mer vetskap än du! även om det inte är att rekommendera att skaffa valpar så tidigt så var det en olyckshändelse. och om veterinären sagt till mig att det skule gå bra så hade jag gjort likadant. dom kan man väl ändå lyssna på... eller är dom utbilade för gäves? :cool:
sen har du ingen aning om vad som hände då tiken tjuvparades. man kan inte ha 100% koll på sin tik i 2 veckor. mänskliga faktorn!!!!! en olycka händer de allra ästa - säkerligen dig åxå..

Tack... de va snällt av dig:) ... orkar inte med diskussionen... du vet, det finns ju folk till allt...:)
 
Sv: hundar *bildtråd*

Nu kommer glädjeförstöraren. Tjuvparad, väldigt ung osv. Hur svårt kan det vara att ha koll på sin tik när den löper? Att inte släppa iväg den bortom synligt avstånd med en hane? Plus att JAG hellre skulle ge min "väldigt unga" tjuvparade tik en abortspruta.

Radon: Nej jag tycker inte det är gulligt att en så ung tik får så många valpar i sin första kull.

Tycker också att hon var för ung... men som sagt så var vår veterinär men på hela resan... nu klarade hon sin valpning o sitt moderskap med bravur... och vad som hände innan behöver ju bara vi veta eller hur!
Tycker inte att tikarna ska vara under två år, men nu vart det såhär och alla valprna överlevde och mamman mår bra även idag!
 
Sv: hundar *bildtråd*

man kan inte ha 100% koll på sin tik i 2 veckor. mänskliga faktorn!!!!! en olycka händer de allra ästa - säkerligen dig åxå..


Hmm, jag upplever att jag har det för det mesta.
Särskilt om jag har en löptik.

Vi körde på koppelpromenader, lämnades inte ensam med annan hund, sparsamt med hälsande samt sunt förnuft.

Tjuvparningar blir det pga av bristande kontroll från någons sida.

Det kommer ju inte en hanhund klättrandes uppför stuprören mitt i natten när alla sover och bryter sig in...:D

Man låter väl inte en löptik vara ensam på tomten i två timmar med grannens överk*ta hanhund på andra sidan staketet?:D:angel:
 
Sv: hundar *bildtråd*

Hmm, jag upplever att jag har det för det mesta.
Särskilt om jag har en löptik.

Vi körde på koppelpromenader, lämnades inte ensam med annan hund, sparsamt med hälsande samt sunt förnuft.

Tjuvparningar blir det pga av bristande kontroll från någons sida.

Det kommer ju inte en hanhund klättrandes uppför stuprören mitt i natten när alla sover och bryter sig in...:D

Man låter väl inte en löptik vara ensam på tomten i två timmar med grannens överk*ta hanhund på andra sidan staketet?:D:angel:

nej - men jag vet en tik som var så desperat att hon smet ut ur dörren från en villa (det brukar hon aldrig göra) och hon stack. sånt händer!!!! och jag tror inte att ägaren till denna tik vi disskuterar att hon lämnat henne ensammen på gården med hanhundar i två timmar... visst det finns säkert folk som gjort så - jag säger bara att man kan inte ta för givet när en tik blir tjuvparad att ägaren har släppt lös hunden och låtit den träffa hanhundar. det kan faktiskt hända olyckor - tro det eller ej. det är djur och inte robotar!!
och djur har en förmåga att vid just dessa tider kan dom göra lite hur som dom vill och slå dövörat till. så om det händer en olycka så är det inte säkert att man får tag i dem. olika individer och olika uppträdanden vid tex löp... så man kan inte bara slänga ur sig att ägaren varit vårdslös när man inte vet vad som egentligen hände.

om nån är intresserad att veta vad som hänt får man väl fråga - och sen ge kritik om personen i fråga klantat sig. eller ge råd så det inte händer igen... varför ta för givet att alltid det är det värsta som hänt?? och att dom är totalt värdelös som hundägare - för det är så jag upplever att ni tycker.jag är helt säker att ni någon gång i erat liv klantat er - men vad ger det? jo att man lär sig en läxa. så det är inte så dumt att klanta sig ibland...
 
Sv: hundar *bildtråd*

Inte 17 förutsätter jag att det alltid är så. Jag vet att olyckor kan hända.
Jag finner det bara märkligt att det händer så ofta.

Majoriteten av alla tjuvparningar tror jag inte blir till genom extremfall där den ena parten grävt sig genom en vägg, även om det förekommer.
Min åsikt är att det oftast är slarv, medvetet eller inte.

Och två veckor tycker jag att man kan ha lite extra koll.

Vissa uppfödare har aldrig tjuvparningar, andra har det oftare.

Hur kommer det sig tro?
 
Sv: hundar *bildtråd*

men du fattar ju tydligen inte grejen!!!!!! så du tycker att valparna var fula för att tiken var ung?? nä tänkte väl det... sen är det väl inte din ensak vad som hände hennes tik. sen skrev hon ju att det var i samråd med veterinären - men det missade du väl!! dom borde ha mer vetskap än du! även om det inte är att rekommendera att skaffa valpar så tidigt så var det en olyckshändelse. och om veterinären sagt till mig att det skule gå bra så hade jag gjort likadant. dom kan man väl ändå lyssna på... eller är dom utbilade för gäves? :cool:
sen har du ingen aning om vad som hände då tiken tjuvparades. man kan inte ha 100% koll på sin tik i 2 veckor. mänskliga faktorn!!!!! en olycka händer de allra ästa - säkerligen dig åxå..

Ojoj, slappna av lite i fingrarna.

Först och främst; JO jag tycker valparna är fula, men inte för att tiken är ung.

Veterinären hade väl förmodligen inget val utan tiken hade gått långt? Du brukar dom inte råda till att döda valparna när dom kommer ur magen ;)

Och JO! Man kan hålla koll på sin tik i 2 veckor. Det är det MÄNSKLIGA ansvaret.
 
Sv: hundar *bildtråd*

Tycker också att hon var för ung... men som sagt så var vår veterinär men på hela resan... nu klarade hon sin valpning o sitt moderskap med bravur... och vad som hände innan behöver ju bara vi veta eller hur!
Tycker inte att tikarna ska vara under två år, men nu vart det såhär och alla valprna överlevde och mamman mår bra även idag!

För mig känns ändå tjuvparningar som "tjuvparningar". Ett sätt att tjäna en hacka på en "olycka". Samtidigt så hoppas man ju att folk håller mer koll på sina tikar. Det hade lika gärna inte kunnat gå bra.
 
Sv: hundar *bildtråd*

Jag måste vara en hemsk människa. Men om min löptik smiter ut genom dörren mitt i sitt höglöp och är borta så skulle jag kontaktat veterinär. Och fixat en abortspruta.
 
Sv: hundar *bildtråd*

någon som har fler bilder ? =)

ingen som tyckte min hund var fin ? :( :D

*puttar upp*
 
Sv: hundar *bildtråd*

Men oj vad jätte fin den andra bilden var :love:
vad heter han ? :d kanske har lust och ge han till mig?:angel:

Han heter Little Pimilly´s Adventurous Antony, kallas dock till vardags Harry. Förövrigt har jag nog gärna kvar honom, men du kan säkert få låna honom någon dag när han lekt unghundsmonster och drivit sin matte till vansinne. :p :D
 
Sv: hundar *bildtråd*

Först och främst; JO jag tycker valparna är fula, men inte för att tiken är ung.

.

det var ju väldigt snällt sagt!!! kul om nån skulle säga att din hund är ful... sen finns det inga fula hundar - bara människor som är emot rasen av olika annledningar. därför blir dom fula i dina ögon. det har inte med hunden att göra för din del - utan det är ägaren antagligen... svagt!!!!!:mad:
 
Sv: hundar *bildtråd*

Herregud vilken sandlåda det blir hela tiden här inne...
Nu har jag en tik som fick valpar i tidig ålder... var är problemet..
VET att det är för tidigt... men nu har det ju hänt.
Trött på er som MÅSTE tjafsa o vara besserwissar...
Tyck gärna som ni tycker... men håll inte på att kasta skit!!
 
Sv: hundar *bildtråd*

Kasta skit?
Folk måste ju kunna säga vad dom tycker,eller?
Sen så räknas inte oreggade hundar som renrasiga,oavsett om mor & far är av samma ras.
Det är då blandisar...
& visst,en olycka händer lätt men att para/tjuvpara en så ung tik är ju direkt livsfara,& jag personligen tror att många råkar ut för s.k tjuvparningar nu när nakenhundar blivit så väldigt populära & lättsålda till dyra priser.
Skrämmande!
Sen bör eran tik inte gå i avel,ni är väl insatta i rassjukdomar & hon har ju pra hanen långt bakom sig.
Men det kanske ni vet?
Ni verkar ju måna om att era valpar ska vara friska & fina,& att då planera valpar efter en tik m ett bevisat sjukt släkte är väl inte seriöst?
 
Sv: hundar *bildtråd*

Jag måste vara en hemsk människa. Men om min löptik smiter ut genom dörren mitt i sitt höglöp och är borta så skulle jag kontaktat veterinär. Och fixat en abortspruta.

Jag hade gjort exakt samma sak om min tik hade blivit tjuvaparad!
Men måste ju säga...Tur i oturen att den ovannämda nakenhunden tjuvparade sig med en puff!
 
Sv: hundar *bildtråd*

det var ju väldigt snällt sagt!!! kul om nån skulle säga att din hund är ful... sen finns det inga fula hundar - bara människor som är emot rasen av olika annledningar. därför blir dom fula i dina ögon. det har inte med hunden att göra för din del - utan det är ägaren antagligen... svagt!!!!!:mad:

Men jösses! JAG tycker dom är fula. Likadant tycker jag att hajar, älgar, gröna mössor, rosa tröjor, vinthundar osv är fula. Det är väl ändå en smaksak? Min hund är ingen snyggning, och vad spelar det för roll om folk påpekar det? Det är knappast jag som fött hunden och mitt utseende han ärvt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 208
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja se vad ni hundägare här buke har för hundar och se bilder på de. Själv har jag en portugisisk...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 138
Senast: Baddy96
·
Hundhälsa Som sagt tycker ni den här hunden ser mager och sjuk ut? Lite dålig bild. Den enda jag har på hunden något sånär uppställd.
2
Svar
28
· Visningar
4 240
Senast: Grana
·
Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 396
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp