hundar *bildtråd*

Sv: hundar *bildtråd*

Jag hade gjort exakt samma sak om min tik hade blivit tjuvaparad!
Men måste ju säga...Tur i oturen att den ovannämda nakenhunden tjuvparade sig med en puff!

Ja, det var ju tur att det blev en puff...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hundar *bildtråd*

Kasta skit?
Folk måste ju kunna säga vad dom tycker,eller?
Sen så räknas inte oreggade hundar som renrasiga,oavsett om mor & far är av samma ras.
Det är då blandisar...
& visst,en olycka händer lätt men att para/tjuvpara en så ung tik är ju direkt livsfara,& jag personligen tror att många råkar ut för s.k tjuvparningar nu när nakenhundar blivit så väldigt populära & lättsålda till dyra priser.
Skrämmande!
Sen bör eran tik inte gå i avel,ni är väl insatta i rassjukdomar & hon har ju pra hanen långt bakom sig.
Men det kanske ni vet?
Ni verkar ju måna om att era valpar ska vara friska & fina,& att då planera valpar efter en tik m ett bevisat sjukt släkte är väl inte seriöst?

Ja då.. visst vet vi om PRA hanen..
 
Sv: hundar *bildtråd*

Vad bra att ni vet om det!Såg att ni kollat upp det på Ccc forumet.
Oavsett ras så är det ju viktigt att man går ihop & arbetar för en sund avel,oavsett ras/raser.Individer som har sjuka linjer bakom sig skall ju INTE gå i avel,man får ju hoppas att alla tänker så-
Min åsikt är att man bör införa ögonlysning/dna prov på alla individer & inom alla raser där man har ett bevisat pra fall.
 
Sv: hundar *bildtråd*

*knapplån*

Jag har visat henne förr, men inte denna bild:
SiskoSn.jpg


Sisko, Siberian Husky, 9 år snart, tik.
Två till bilder...
1219120.jpg

842233.jpg
 
Sv: hundar *bildtråd*

Va fin hon är!
Ser pigg ut trots en relativt hög ålder!:)
 
Sv: hundar *bildtråd*

Hög allmänt för hundar, men ung för huskys! :D

Hon är dessutom kastrerad (pga cysta i livmodern), så jag hoppas på många långa härliga busår med henne! :love:
 
Sv: hundar *bildtråd*

Hög allmänt för hundar, men ung för huskys! :D

Hon är dessutom kastrerad (pga cysta i livmodern), så jag hoppas på många långa härliga busår med henne! :love:

Jaså,det är ungt just för rasen?
Vad har rasen för medellivslängd?
Hoppas ni får många fina år ihop!:love:
 
Sv: hundar *bildtråd*

De huskys jag känner har alla levt till i a f 14-16 år, om de inte dött i olyckor (2 st)...
T ex vet jag en tik som är 16 nu, men lika beter sig som en 4-åring...
 
Sv: hundar *bildtråd*

pic_show_id5650646.html


Varör funkar det inte.. Hmm, vet inte riktigt hur man infogar bilder... Nån som vill berätta?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hundar *bildtråd*

Ojoj, slappna av lite i fingrarna.

Först och främst; JO jag tycker valparna är fula, men inte för att tiken är ung.

Veterinären hade väl förmodligen inget val utan tiken hade gått långt? Du brukar dom inte råda till att döda valparna när dom kommer ur magen ;)

Och JO! Man kan hålla koll på sin tik i 2 veckor. Det är det MÄNSKLIGA ansvaret.

Håller med, men en sak vill jag också poängtera med tjuvparningar. Min egen tik blev, hos tidigare ägare, tjuvparad. Aborteringen fungerade inte som den skulle. Uppfödare (dåvarande ägare) tillsammans med veterinär gjorde då valet att avliva valparna efter födseln. Dels för att tiken var direkt olämlpig till avel, både mentalt och fysiskt, dels för att hon var mycket ung. Visst var detta svårt för henne, men det blev åtminstone inte ännu fler dåliga hundar i schfäfervärlden. Om man är så slarvig att en tjuvparning överhuvudtaget inträffar får man också reda upp efter sig. Som människa har man ansvaret. Avel ska vara genomtänkt, planerad.
 
Sv: hundar *bildtråd*

5650646.jpg


Min flicka. På bilden 9 månader gammal. Nu är hon 4 år. För matte vackrast i världen.
 
Sv: hundar *bildtråd*

5650645.jpg


En tös som bor hos mig ibland.. Ett riktigt charmtroll.

1376739.jpg


Min tävlingsvovve! Stor bjässe som VET att han är kung.
 
Sv: hundar *bildtråd*

Håller med, men en sak vill jag också poängtera med tjuvparningar. Min egen tik blev, hos tidigare ägare, tjuvparad. Aborteringen fungerade inte som den skulle. Uppfödare (dåvarande ägare) tillsammans med veterinär gjorde då valet att avliva valparna efter födseln. Dels för att tiken var direkt olämlpig till avel, både mentalt och fysiskt, dels för att hon var mycket ung. Visst var detta svårt för henne, men det blev åtminstone inte ännu fler dåliga hundar i schfäfervärlden. Om man är så slarvig att en tjuvparning överhuvudtaget inträffar får man också reda upp efter sig. Som människa har man ansvaret. Avel ska vara genomtänkt, planerad.

Håller med dig till fullo!
Måste ochså få säga att det din tiks tidigare ägare gjorde med valparna var mycket ansvarsfullt!Kan tänka mig vad jobbigt det måste ha varit rent känslomässigt att avliva valparna!:cry:
Det kallar jag seriöst!
Många skulle ha sålt valparna för att tjäna sig en slant utan att tänka på konsekvenserna!
Mer seriösa människor i hundvärlden!:bump:
 
Sv: hundar *bildtråd*

Håller med, men en sak vill jag också poängtera med tjuvparningar. Min egen tik blev, hos tidigare ägare, tjuvparad. Aborteringen fungerade inte som den skulle. Uppfödare (dåvarande ägare) tillsammans med veterinär gjorde då valet att avliva valparna efter födseln. Dels för att tiken var direkt olämlpig till avel, både mentalt och fysiskt, dels för att hon var mycket ung. Visst var detta svårt för henne, men det blev åtminstone inte ännu fler dåliga hundar i schfäfervärlden. Om man är så slarvig att en tjuvparning överhuvudtaget inträffar får man också reda upp efter sig. Som människa har man ansvaret. Avel ska vara genomtänkt, planerad.

Hade gjort samma sak som den tidigare ägarn. Det är inte värt att ens "testa om valparna blir bra" efter en mentalt och fysisk dålig hund. Alla hundköpare är inte heller vana hundförare, och har därför inte erfarenhet att ens hantera en kass hund.
 
Sv: hundar *bildtråd*

Ja, men nu ska hon in och ögonlysas och dna testas den 12 januari.
Bra va!

Amen!
 
Sv: hundar *bildtråd*

Vår 5 månaders rottweiler tik Diva.
Hennes namn är fruktansvärt passande, en liten diva helt enkelt. Dock enormt feg av sig, springer nästan och gömmer sig när de kommer andra hundar.

Diva

Diva 3 månader
 
Sv: hundar *bildtråd*

guu så söta hundar alla har :D är det inte någon som har en tervuren ? ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 208
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja se vad ni hundägare här buke har för hundar och se bilder på de. Själv har jag en portugisisk...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 138
Senast: Baddy96
·
Hundhälsa Som sagt tycker ni den här hunden ser mager och sjuk ut? Lite dålig bild. Den enda jag har på hunden något sånär uppställd.
2
Svar
28
· Visningar
4 240
Senast: Grana
·
Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 396
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp