Hjälp, vad har min hund för färg?

De ser likadana ut som blandisens, hurså?

För att merle hundar brukar ha markant mycket vitare ögonvitor.

Jag tror att du får bäst svar i en chihuahuagrupp på FB så jag föreslår att du frågar där. Där finns det bra uppfödare som kan färg och nerärvning jättebra.

För att merle hundar brukar ha markant mycket vitare ögonvitor.

Jag tror att du får bäst svar i en chihuahuagrupp på FB så jag föreslår att du frågar där. Där finns det bra uppfödare som kan färg och nerärvning jättebra.
Tycker nästan blandisens är lite, lite ljusare.

Får väl göra det, syrran fixade en Facebook-sida åt mig mot min vilja för ett par månader sedan, sedan dess har jag vägrat logga in där men jag får väl ge mig nu. :angel:

Tycker inte att det är en solklar merle, den ser tickad ut, men tickat finns nog inte på chihuahua så det är väl problemet. Det kan knappast vara så mycket annat än merle. Phantom merles kan nog föra med sig färgen helt oförhappandes. Merle't kan ju ställa till det på kuperingsraser utomlands om den enda merlade delen på valpen sitter på just svansen och hunden får bruna ögon. Hur ser hundens syskon ut och vad har föräldrarna lämnat för något i andra kullar (om det står på hunddata tex)?

Jag tycker inte heller att den ser merlefärgad ut utan hunden ser ut som en mini cattledog. Existerar roan hos vavvor?

Tycker inte att det är en solklar merle, den ser tickad ut, men tickat finns nog inte på chihuahua så det är väl problemet. Det kan knappast vara så mycket annat än merle. Phantom merles kan nog föra med sig färgen helt oförhappandes. Merle't kan ju ställa till det på kuperingsraser utomlands om den enda merlade delen på valpen sitter på just svansen och hunden får bruna ögon. Hur ser hundens syskon ut och vad har föräldrarna lämnat för något i andra kullar (om det står på hunddata tex)?

I samma kull blev det en svart och en choklad/vit valp, pappan har lämnat lite olika färger, dock aldrig någon merle (vad jag vet, var något år sedan jag kollade och han har fått ganska många kullar). Mamman har tidigare fått créme-valpar och för ett år sedan fick hon valpar som var svart/vit och tan, dvs så min såg ut som valp men deras vita päls blev aldrig grå.

Jag tycker inte heller att den ser merlefärgad ut utan hunden ser ut som en mini cattledog. Existerar roan hos vavvor?
Jag håller med, jag har alltid skämtat om att hon ser ut som en liten cattledog, problemet är att jag inte kan hitta någon annan chihuahua som sägs vara roan.

Hon är definitivt tickad, att hon föddes vit och färgen kom efterhand bevisar det. Jag har sett tickade chihuahua/chihuahuablandisar flera gånger men ingen som har varit lika tickad som din.

Jag har själv haft en väldigt tickad pomeranian (dock inte lika kraftigt som din)

Lite komiskt att jag precis nu när jag var ute med hundarna mötte en person med två chihuahua med stamtavla och en chihuahuablandis och den ena renrasiga och blandisen var nästan lika tickade som TS hund

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 779
Senast: Sebastian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 898
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30