hundar *bildtråd*

Sv: hundar *bildtråd*

hilda1.jpg

väldigt fin!! vad är det för kennel och stam??:)
 
Sv: hundar *bildtråd*

Mina två pärlor

Lady
en 8 årig amris tik och min bästa vänn genom tiderna
hon är familjens andra hund och vi fann varandra direkt.
hon är en väldigt snälll å go tik med världens största hjärta. hon har fått en kull med valpar.
vi har tävlat lite i agility tillsamans och även lite rookie lydnad. men nu går allt i hennes takt då hon får vara med när hon själv vill och det går på hennes vilkor. hon är pigg, allert och har en otrolig "will too please"
när hon var yngre blev hon mycket utställd och har tagit alla championat utom 2 i den klubb vi är aktiva i. men hon tröttnade på hela grejen med utställningarna så vi klippte ner pälsen på henne å nu är hon som en valp igen

här är lite bilder på min madame:

en bild från i sommras dock suddig:
4285629.jpg


Hon hatar kameran och brukar vända bort huvudet när man komemr med den och på 905 av bilderna vi har på henne utsttrålar hela hunden misstänksamhet, men har skrapat ihop några bilder.
här är två gamla. hon är run 4-5 år på bilderna
5328816.jpg


5595980.jpg


3 månader:
5596086.jpg



Bella
lill tiken som är 2 år som beter sig som en valp. busig jämt. solstrålen!
hon är ladys barnbarn.
pigg, glad och go. försöker spela tuff men är egentligen en fegis som gömmer sig bakom matte eller nån av familjens andra hundar om något läskigt händer.
vi tränar och tävlar rookielydnad, även en hel massa bus och trix. vi siktar in oss på en lydnads klass1 kurs till våren.
i tv soffan så är det roligaste som finns att busa med matte i reklampauserna och ligga å mysa när programen går.

min prinsessa :

4474867.jpg


4474866.jpg


5547586.jpg


med alla 7 syskonen några veckor gammla:
5596374.jpg
 
Sv: hundar *bildtråd*

Nu har jag förvisso visat upp min herre ex. antal ggr, men kan inte låta bli att visa honom igen. Kanske kan det finnas någon här som missat honom, ähum. :angel: ;) :D

Harry är en Dvärgpinscher på 17månader.

Antony12.jpg


studio4.jpg
 
Sv: hundar *bildtråd*

åååh gud vad snygg dress!!! vad är det för märke å vad kostade den??? så jäkla fin... *avis*
å hon e väldigt väldigt fin!!! du vill inte ha valpar?? :angel:
vad e de för kennel?? stam??

Tror dressen kostade 298... det är theo.. inte vet jag om de e ett bra märke.

Hon är fån Koynaur`s kennel i Linköping.
Var är dina ifrån?

Valpar... jo, kan tänkas att det kan bli:)
Har du en pappa till dem?;)
 
Sv: hundar *bildtråd*

Tror dressen kostade 298... det är theo.. inte vet jag om de e ett bra märke.

Hon är fån Koynaur`s kennel i Linköping.
Var är dina ifrån?

Valpar... jo, kan tänkas att det kan bli:)
Har du en pappa till dem?;)

VAAAAA??? 298?? :o då måste du ha köpt den begagnad!? theo är typ de dyraste märket. en sån dress som du har har jag spanat på å den kostar i affär 800-900kr!

mina kommer från Silverekens i Linköping och hos en tjej som inte har kennel - men kanonstam.

jaa, jag har ju två pappor jag!! hahaha...:angel: som dessutom vill ha bebisar..hehe;)
 
Sv: hundar *bildtråd*

VAAAAA??? 298?? :o då måste du ha köpt den begagnad!? theo är typ de dyraste märket. en sån dress som du har har jag spanat på å den kostar i affär 800-900kr!

mina kommer från Silverekens i Linköping och hos en tjej som inte har kennel - men kanonstam.

jaa, jag har ju två pappor jag!! hahaha...:angel: som dessutom vill ha bebisar..hehe;)


*skratt*.. de var nog inte rea i ala fall... de kanske e billigare här i värmland!..:)
Pappa heter: SUCh SV-00 SV-03 Lionheart Kracker Jack
O mamma heter: Koynaur’s D’n’d’s Dee Dee,
O själv heter hon: Koynaur’s Dudley’s De Luxe

Valpar är intressant....
 
Sv: hundar *bildtråd*

VAAAAA??? 298?? :o då måste du ha köpt den begagnad!? theo är typ de dyraste märket. en sån dress som du har har jag spanat på å den kostar i affär 800-900kr!

mina kommer från Silverekens i Linköping och hos en tjej som inte har kennel - men kanonstam.

jaa, jag har ju två pappor jag!! hahaha...:angel: som dessutom vill ha bebisar..hehe;)


Föresten vad är det för stam på dina?
Inavelsgarad? vet du det?
 
Sv: hundar *bildtråd*

Nu har jag förvisso visat upp min herre ex. antal ggr, men kan inte låta bli att visa honom igen. Kanske kan det finnas någon här som missat honom, ähum. :angel: ;) :D

Harry är en Dvärgpinscher på 17månader.

Antony12.jpg


studio4.jpg

seg som jag är har jag missat honom , eller kanske har jag sett han på någon gång förut, känns som så ..

Men oj vad jätte fin den andra bilden var :love:
vad heter han ? :d kanske har lust och ge han till mig?:angel:


Lillaloppan: din hund var också väldigt fin . såg .. ja, kom inte på ngt, men jätte fin..
 
Sv: hundar *bildtråd*

nu när du nämnde inavelsgraden så blev jag nyfiken och kollade upp det.
bart ligger på 0,5% så det var ju väldigt bra!!
tyson ligger på 5,6%, det är ju inte så tokigt det heller.

jag såg att gry låg väldigt högt. om man leker med tanken att ta valpar på en sådan - hur skall man tänka då?? att para med en som har väldigt låg procent eller en som inte alls är släkt??
för som bart har en släkting med din - beddis jabber jack. men väldigt långt bak i släkten men bara 0,5%
sen tyson har inte en enda släkt med gry men han har 5,4% i stället.

nån som vet hur man tänker?? haha :rofl:
 
Sv: hundar *bildtråd*

nu när du nämnde inavelsgraden så blev jag nyfiken och kollade upp det.
bart ligger på 0,5% så det var ju väldigt bra!!
tyson ligger på 5,6%, det är ju inte så tokigt det heller.

jag såg att gry låg väldigt högt. om man leker med tanken att ta valpar på en sådan - hur skall man tänka då?? att para med en som har väldigt låg procent eller en som inte alls är släkt??
för som bart har en släkting med din - beddis jabber jack. men väldigt långt bak i släkten men bara 0,5%
sen tyson har inte en enda släkt med gry men han har 5,4% i stället.

nån som vet hur man tänker?? haha :rofl:

Ingen aning där.. hon har haft en kull.. blev tjuvparad med en puff.. valparna blev otroligt bra i psyket i alla fall.. o alla valpköparna är supernöjda med sina hundar.
Nu var hon ju väldigt und men klarade moderskapet galant!.
Hon fick 6 stycken, 4 puffar o 2 nakna...

7 v e de här
bebbarnaaaa16.jpg


nnniiiinniiii67.jpg
 
Sv: hundar *bildtråd*

åå vad fina dom e!!!! *vill haa!!!*
kul att hon fick så många i första kullen!!!


Ja, visste är de... ja, många blev det... o ung var hon, men var i samråd med vår veterinär så vi var lugna ändå..
 
Sv: hundar *bildtråd*

Ja, visste är de... ja, många blev det... o ung var hon, men var i samråd med vår veterinär så vi var lugna ändå..
jo men precis. men hur gamla är de idag?? är nån av de ställda? är dom reggade?
gud så vackra iafl. jag vill skaffa valp jag.. :angel: jag dööör ju varje gång jag ser att de e kinesvalpar till salu.. dom e ju så vackra!!! :love:
 
Sv: hundar *bildtråd*

3.jpg

Här ca 10veckor gammal.

Är nu idag 5månader=)
Som det syns är det en Siberian Husky.
Hane kan tilläggas.

/Tobbe
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 208
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja se vad ni hundägare här buke har för hundar och se bilder på de. Själv har jag en portugisisk...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 138
Senast: Baddy96
·
Hundhälsa Som sagt tycker ni den här hunden ser mager och sjuk ut? Lite dålig bild. Den enda jag har på hunden något sånär uppställd.
2
Svar
28
· Visningar
4 240
Senast: Grana
·
Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 396
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp