hund till min pappa

Sv: hund till min pappa

Sennen hundarna kanske kunde vara något?? Ifs så blir det nog en del fällande men om man väljer någon av de korthårigare torde det gå att leva med... Finns många varianter, grosser sweischer sennen, berner sennen, entelbucher sennen och minst en eller två till som jag glömt. Trevliga mellanstora till stora hundar som passar till mkt motion friluftsliv, familjeliv och drag men inte är överdrivet krävande, inte är vassa och inte har spec mkt jaktlust.
Kanske värt att kolla upp??

grosser sweischer sennen var det nog jag försökte få ut mig förut. Det är en jätte bra drag hund!

Jodå, de har vi med i beräkningarna men de fäller lite väl mycket och pappa är inte intresserad av någon pälsvård. Men de är grymt fina och tevliga, våran granne har en finsk lapphund.:)

Har precis varit i kontakt med en uppfödare och hon sa att som uppfödare måste hon säga att de måste jaga för att må bra men hennes erfarenhet säger något annat. Bara de får tillräckligt med motion, få vara lösa, galoppera och hänga med överallt så går det minst lika bra. Tack för ditt svar!

Har precis varit i kontakt med en uppfödare och hon sa att som uppfödare måste hon säga att de måste jaga för att må bra men hennes erfarenhet säger något annat. Bara de får tillräckligt med motion, få vara lösa, galoppera och hänga med överallt så går det minst lika bra. Tack för ditt svar!

Såklart GÅR det. Men varför köpa en hund och inte låta den göra det den är gjord för?

Förstår inte vitsen med det?! Vill man inte jaga ska man inte ha en jakthund, punkt.

Gilly

Såklart GÅR det. Men varför köpa en hund och inte låta den göra det den är gjord för?

Förstår inte vitsen med det?! Vill man inte jaga ska man inte ha en jakthund, punkt.

Gilly

Varvid alla med Retriver, Spaniel, Jack Russel, Schnauzer mfl. genast gick och gömde sig i sina hålor... Ärligt? Man kan väl hitta substitut till jakten för de flesta hundraser nu för tiden eftersom dom inte är avlade lika mycket på just jaktegenskaperna längre...

Till TS vill jag påpeka att min Flatte är inkörd och gillar att dra. Har tyvärr inte kort på honom när han drar... Och dom är ju alltid (elelr tja undantag finns väl inom alla raser) hemst trevliga mot barn... eller alla folk för den sakens skull.

Varvid alla med Retriver, Spaniel, Jack Russel, Schnauzer mfl. genast gick och gömde sig i sina hålor... Ärligt? Man kan väl hitta substitut till jakten för de flesta hundraser nu för tiden eftersom dom inte är avlade lika mycket på just jaktegenskaperna längre...

Det är en annan sak. Vorstehn är en renavlad jakthund som behöver jaga.

De raser du räknar upp finns i 2 varianter; utställning/sällskap och jakt. Så är det. Vill vi verkligen ge detta öde till fler raser? Vill man ha hundar till sällskap tycker jag man ska titta på grupp 9!

Gilly

Jodå, de har vi med i beräkningarna men de fäller lite väl mycket och pappa är inte intresserad av någon pälsvård. Men de är grymt fina och tevliga, våran granne har en finsk lapphund.:)

Det var inget rasförslag. Jag svarade bara på om lapsk vallhund var samma som lapphund.;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 766
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 661
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024