hund ogillar pojkvän

För att kunna bemöta det påståendet får du nog visa mig det citatet jag skulle ha gillat ( antar att du drar den slutsattsen pga att jag gillat nått inlägg)
Jag kan inte påminna mig hur det beteende du nämner skulle te sig eller situationen du hänvisar till.
I bland trycker jag på gillaknappen för att det finns nått specifikt i det jag gillar, det behöver nödvändigtvis inte betyda att jag håller med om vart enda ord.
Det var inget gillaknappande. Du skriver om dessa skrikande, gapande, slitande människor.
Det är bara jag som gjort något liknande (och någon som kastade sig över en hund och ett vedträd).
Alltså bara jag som luggat, bara jag som sagt skarpt NEJ! i hela tråden.
Det är mina gärningar som beskrivs som djurplågande till den gräns att jag skulle blivit misshandlad om jag agerat så i dobbis hem.
Och biten i andras om jag föste undan hundarna. Men bitandet bjuder jag på. Det är ju hundar som inte vet bättre.
Jag vet ju att du inte ens hade behövt fundera på mitt uppträdande om jag gästat dig. Jag är ingen skrikande, rytande, slitande dåre som korrigerar andras hundar så dom blir traumatiserade. Tvärtom.
Men i den här tråden används bara mina exempel som exempel för hur man förstör hundar.

Det var inget gillaknappande. Du skriver om dessa skrikande, gapande, slitande människor.
Det är bara jag som gjort något liknande (och någon som kastade sig över en hund och ett vedträd).
Alltså bara jag som luggat, bara jag som sagt skarpt NEJ! i hela tråden.
Det är mina gärningar som beskrivs som djurplågande till den gräns att jag skulle blivit misshandlad om jag agerat så i dobbis hem.
Och biten i andras om jag föste undan hundarna. Men bitandet bjuder jag på. Det är ju hundar som inte vet bättre.
Jag vet ju att du inte ens hade behövt fundera på mitt uppträdande om jag gästat dig. Jag är ingen skrikande, rytande, slitande dåre som korrigerar andras hundar så dom blir traumatiserade. Tvärtom.
Men i den här tråden används bara mina exempel som exempel för hur man förstör hundar.
Jag tror du missar hela poängen. Det jag vänder mig emot är hur vissa överdriver och gör draman av vad de läser i inläggen. Ord förvrängs och får folk att låta som galningar och djur som misshandlade för att få göra sin poäng hörd.

Jag tror du missar hela poängen. Det jag vänder mig emot är hur vissa överdriver och gör draman av vad de läser i inläggen. Ord förvrängs och får folk att låta som galningar och djur som misshandlade för att få göra sin poäng hörd.
Och så svara folk på inlägget om någon som talar om att puffa undan hunden och säga nej till den med att man propagerar för att sätta igång och uppfostrar deras hundar med skrik och ordentliga knuffar, man påpekar misstaget och det ignoreras och man går på med att man minnas inte ska uppfostra deras hundar och skrika åt den..... Det blir lite tröstlöst med troligen medvetna missuppfattningar (om det inte är medvetet så är frågan om folk ens kan läsa).

Hela den här tråden är ju helt sanslös, full av halmdockor och försök till nån typ av härskartekniker, som förövrigt är misslyckade och lätt genomskådade men konstigt (turligt) nog, eftersom det tycks vimla av både bisarra, instabila hundar med dito ägare så har jag under mina 30 hundägande år inte träffat på någon irl som resonerar och agerar som många i den här tråden gör. Vare sig av folk eller fä.

Agree. Uppenbarligen finns dessa enligt tråden, hur kommer det sig då att man i decennier av aktiv hundmänniska aldrig har stött på någon själv? Förmodligen för att det överdrivs och missförstås något å det grövsta.

Om ni alltid har 100% uppmärksamhet på hundarna om det finns andra människor nära ser jag inga problem (utom att lyckas hålla uppmärksamheten då). Däremot så är jag tveksam till att man ens ska få ha den typ av hund utan extraordinära insatser så att den absolut inte kan rymma. Det är farligt med en hund som inte kan hanteras någorlunda säkert av en hundvan. Hundar som kan vara farliga för människor vid hantering av kunniga är inte direkt optimala i ett tättbefolkat samhälle.
Det handlar inte om eventuella besökares hundkunskap. Inte heller behöver hundar vara farliga för att de inte tolererar att kreti och pleti tillrättavisar dem.
Då har man inte riktigt förstått vad det innebär att ha en farlig hund.
Våra hundar är lydiga och lyssnar på oss, men jag betackar mig för "kunnigt" folk som tror de ska fostra mina hundar.
Att påstå att hundar med integritet inte passar i samhället är en klar överdrift. Jag har ingen önskan om att alla hundar ska vara klappvänliga eller hanterbara för alla. Märklig inställning... Att dessutom dra parallellen att de pga detta skulle vara farliga... Nja.... :confused:

Senast ändrad:
Ajdå. Det hade nog folk glömt att berätta för mina 4 bruksschäfrar. Och deras hundpolare som jag hängde med dagligen i 5-6 år. Fast det är ju länge sedan. Det var på den tiden en schäfer kunde vara skarp som fasen när det behövdes och en gosegris hemma.
Hundar är som bekant individer. Det som fungerar med en behöver inte fungera med nästa. Våra hudnar är också gosegrisar. Men de tolererar inte korrigering av främmande. För mig är det varken märkligt eller oväntat. Tydligen är det numer så att dessa egenskaper ses som både konstigt och icke-önskvärt. Mina vänner som har samma ras brukar också vara tydliga med att man inte ska säga till somliga av deras hundar.
Eftersom jag inser varför det är så ifrågasätter jag aldrig det.

• Gilla
Reactions: Sel
Det handlar inte om eventuella besökares hundkunskap. Inte heller behöver hundar vara farliga för att de inte tolererar att kreti och pleti tillrättavisar dem.
Då har man inte riktigt förstått vad det innebär att ha en farlig hund.
Våra hundar är lydiga och lyssnar på oss, men jag betackar mig för "kunnigt" folk som tror de ska fostra mina hundar.
Mitt hem- mina regler. Passar de inte är det bara att låta bli att hälsa på.
Att inte tolerera något tyder i min värld på en fysisk reaktion på tillsägelsen alternativt att hunden ignorerar den. Hur visar dina hundar att de inte tolererar tillsägelsen då?

Nej, jag dyker inte upp hos någon som anser att de har mer rätt till min fitta en jag har. Det är en av följderna när man absolut inte får säga till hunden om den blir påträngande.

Samma retorik används i så fall från båda "sidor"
Vi som inte vill ha våra hundar tillsagd av gäster har totalt ouppfostrade monster som äter upp armar på barn och välter omkull åldringar, när dessa kommer för att gästa hemmet. :eek:

Får att inte nämna vad hundarna gör med nyförlösta :eek: :eek: :eek:
Äter upp barnarmar?
Det är precis den här typen av drama och överdrifter jag pratade om. De är ju endast till för att provicera. Det handlade om att barn kan råka bli naffsade i händerna :grin:

Att inte tolerera något tyder i min värld på en fysisk reaktion på tillsägelsen alternativt att hunden ignorerar den. Hur visar dina hundar att de inte tolererar tillsägelsen då?

Nej, jag dyker inte upp hos någon som anser att de har mer rätt till min fitta en jag har. Det är en av följderna när man absolut inte får säga till hunden om den blir påträngande.
Alla besökande är fria att säga till om de inte vill ha hundar närvarande. Ett bättre alternativ.
Vad hunden gör beror på vem av hundarna det gäller. Ingen hund är bitbenägen men de är ändå väldigt tydliga med vad de anser om tillrättavisningar av främmande.
Främmande har inget att göra med varken fostran eller träning av våra hundar. Detta sköter vi själva och så länge vi kan hantera våra hundar så räcker det.
Vi har inget behov av att andra ska "godkänna" hur hundar hanteras hos oss. Respekteras inte detta finns det andra möjligheter att träffas.

Samma retorik används i så fall från båda "sidor"
Vi som inte vill ha våra hundar tillsagd av gäster har totalt ouppfostrade monster som äter upp armar på barn och välter omkull åldringar, när dessa kommer för att gästa hemmet. :eek:

Får att inte nämna vad hundarna gör med nyförlösta :eek: :eek: :eek:

Kan du citera var folk påstått att dina hundar äter upp armar på små barn? Eller är det bara ett nytt försök att medvetet provocera och så hur otrevlig du kan vara innan du blir bannad?

(för de som missat det så har lampan själv deklarerat att det är det hon ofta sysslar med på Buke, att hon tycker det är roande)

Alla besökande är fria att säga till om de inte vill ha hundar närvarande. Ett bättre alternativ.
Vad hunden gör beror på vem av hundarna det gäller. Ingen hund är bitbenägen men de är ändå väldigt tydliga med vad de anser om tillrättavisningar av främmande.
Främmande har inget att göra med varken fostran eller träning av våra hundar. Detta sköter vi själva och så länge vi kan hantera våra hundar så räcker det.
Vi har inget behov av att andra ska "godkänna" hur hundar hanteras hos oss. Respekteras inte detta finns det andra möjligheter att träffas.
De är så tydliga att du inte kan förklara det här utan duckar frågan? Hur visar de att de inte tolererar något?

Sluta tjata om fostran och träning, ingen här har uttalat något intresse av att träna hundar utan bara att kunna freda sig. Det blir helt fel utgångspunkt om ena parten tjatar om träning och den andra parten har noll intresse av att träna och inte har det syftet alls.

Jag hade förövrigt alla gånger sagt att jag gillar hundar om jag inte fått förklarat att jag förväntas låta hundarna göra precis vad de vill mot mig om ni inte är tillräckligt nära för att stoppa eller är eniga om att det borde stoppas. Hade du sagt det hade jag förmodligen sett dig som tokigt och vänt i dörren.

Och du anser dig ha det, det är mest roande, då det är viktigare för dig att folk inte bryter om något skulle inträffa än att folk har rätt till att säga ifrån.
Du inser inte att du uttryckt dig lite fel. Det var ordvalen som var roande.
I mitt hem gäller mina regler. Vill man inte ha hund närvarande så går det att säga till. Vill man ha hund närvarande så gäller uppsatta regler angående hur man beter sig med hundarna.
Annars finns alltid alternativet att låta bli att hälsa på. I ditt fall är det vad jag rekommenderar.
Förutom det är det alltid trist med folk som saknar humor.

Du inser inte att du uttryckt dig lite fel. Det var ordvalen som var roande.
I mitt hem gäller mina regler. Vill man inte ha hund närvarande så går det att säga till. Vill man ha hund närvarande så gäller uppsatta regler angående hur man beter sig med hundarna.
Annars finns alltid alternativet att låta bli att hälsa på. I ditt fall är det vad jag rekommenderar.
Nej, jag uttrycket mig inte fel. Eller du kanske vet bättre än jag vad jag avsåg skriva?

Äter upp barnarmar?
Det är precis den här typen av drama och överdrifter jag pratade om. De är ju endast till för att provicera. Det handlade om att barn kan råka bli naffsade i händerna :grin:
Ja men jag hade rätt när det gäller åldringar och nyförlösta :grin:
2 av 3 :up:

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 546
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar