hund ogillar pojkvän

Jag vet att du skulle ingripa bortse från det i 2 sekunder bara men säg att din hund håller på att gräva näsan genom benen på en kvinna som nyligen fått barn, öm, skulle hon inte få freda sig?
Hon hade aldrig hamnat i den situationen här av 2 anledningar,mina hundar gör inte så och om dom nu skulle balla ur o göra det så åker dom i korgen,tillsagda av mig innan gästen hinner öppna munnen.

Lite OT när vi ändå är ute o paddlar.
En bekant o fd arbetskompis föder upp Amstaffs har allt som oftast flera hundar i sin flock. Gammelhunden Pluto hade en suverän teknik. När de hade besök o alla platser i soffa o fotåljer var upptagna gick han till dörren o krafsade (där fanns inhägnad tomt). Så fort någon reste sig för att släppa ut honom så vips blev denne av med sin sittplats eftersom Pluto hade ockuperat den. :laugh:
Smart kille!

Jag sa ju bortse från det :angel:
Jag kan inte ens tänka mig in i situationen,kommer aldrig hända,har inte hundar som går att lugga mm
Freda sig är ok,typ putta/mota ner, funkar inte det säg till mig, men om man nyper (då dom inte går att lugga) mina hundar så dom skriker,ja då får man som sagt en eller flera nya tillfälliga kroppsöppningar, skäll och troligen åker man ut efter det

Jo men du vet hur jag menar. Eftersom ingen av oss varit på plats och sett vad som hänt vet vi inte.

Samma fråga till dig som dobbis av ren nyfikenhet.
Jag vet att du skulle ingripa bortse från det i 2 sekunder bara men säg att din hund håller på att gräva näsan genom benen på en kvinna som nyligen fått barn, öm, skulle hon inte få freda sig?
Hur kan du misstolka mina inlägg så totalt:confused:
Jag är en av dem som hela tiden sagt att det går UTMÄRKT att säga till våra hundar!

Det jag undrar är vad för vänner folk har som gapar, skriker, sliter i pälsar osv?
Jag tycker alltså att vissa överdriver tolkningar och när de skriver för jag tror inte de umgås med kompletta galningar och djurmisshandlare.

Jo, och det är ju precis vad jag menar - livet ser ut så. Mao faller ju ditt eget inlägg direkt om att eventuella besökare ska meddela hundintresse innan besök, som du skrev tidigare. "Punkt"! :meh:

Vi ser nog inte "tillrättavisande" som samma sak.
Jag har inga besökare som inte vet om vilken typ av hund vi har. Oavsett hur vi ser på tillrättavisande så är det direkt olämpligt att utföra detta på någon av våra hundar.
Hundarna tål.... Frågan är om gästerna tål att hundarna tillrättavisar tillbaka... :cool:

Fast i denna tråden luggas det tills hunden skriker, mina hundar är inga hjältar men det ska mycket "luggning" till för att dom ska skrika och då med risk för att luggaren får ett par nya kroppsöppningar.
Ja och en rak höger av mig.
Det handlade om en nyförlöst kvinna som på flera sätt försökt mota bort hunden men inte lyckats. Skulle hon gett upp tycker du? Hade du slagit henne för att hon gjorde vad hon behövde för att skydda sitt underliv mot en extremt närgången hund?

Mina hundar är annorlunda än dina. Den ene skriker lite varje dag. Han skriker för att han råkar nudda en kvist, för att han kliar sig själv för hårt i örat, för att man nästan trampar på honom. I 90 % av fallen är skriket en överraskningsreaktion (han skrek på MH också). Han hade absolut pipit om en främling dragit honom lite i pälsen. Inte pga smärta, utan pga överraskningen. Eller så hade han blivit tvärarg och gjort några lufthugg :angel:. Han är en lite känslig typ.

Men att bita så det går hål gör de inte. Sådana hundar hade jag aldrig vågat ha runt främlingar och än mindre bland barn. Sonen på 11 månader är betydligt våldsammare mot hundarna än vad de flesta här skulle tåla att en främling var. Självklart försöker vi se till att hundarna kan gå undan men de ska ju tvunget vara där han är hela tiden så då får de nästan skylla sig själva. Men hade de försökt bita honom så hade jag ju varit tvungen att göra mig av med dem. Spontant så tänker jag att bitande hundar inte går att sälja utan de ska avlivas. Men tråden har gett nytt hopp, det finns kanske en marknad för sådana hundar ;)

Den här tråden har ju verkligen gett en skrämmande insikt om hundar och hundmänniskor. Om inte den ena exploderar av ett "nej" och en tryck bortåt, ja då gör jävlar i mig den andra det. :crazy:

Jag kanske bara har haft en otrolig tur som under mina 30 år aldrig mött någon av dem, varken hund eller hundägare. Jag hoppas att det fortsätter så.

Den här tråden har ju verkligen gett en skrämmande insikt om hundar och hundmänniskor. Om inte den ena exploderar av ett "nej" och en tryck bortåt, ja då gör jävlar i mig den andra det. :crazy:

Jag kanske bara har haft en otrolig tur som under mina 30 år aldrig mött någon av dem, varken hund eller hundägare. Jag hoppas att det fortsätter så.
Jag har två dalmatiner. En ras som av många anses ha kass mentalitet. Men det värsta som dom hade gjort om någon knuffat bort dom när dom velat hälsa hade varit en oförstående blick "Va vill du inte att en söt liten dalmatinertunga slafsar ner hela ditt ansikte?".

Hos oss kan man råka ut för hundtungkyssar, ej få plats i soffan, hund i knät i soffan och få maten snodd ur handen. Gästernas gränser testas gärna. Förvisso stoppar matte och husse de flesta försök men ibland fallerar mattes och husses ögon i nacken och hundarna passar på. Då gäller det att gästerna har lite skinn på näsan och säger ifrån annars passar hundarna fort på att göra sådant man inte får :cautious: :rofl:

"Hej, vad roligt att du kunde komma"
"Ja, äntligen fick vi tid att träffas"
"Kom in, kom in. Om tikarna blir närgångna, säg till eller knuffa bort dem. Blir den mörke för påträngande säg bara till honom att gå bort. Häng kläderna där så går vi in och dricker kaffe"

Så kan det se ut när bjudna gäster kommer hit. Och jag ser självklart till att hundarna inte kastar sig över gästerna. De får nosa, vifta och sniffa. Hoppa är totalförbjudet, då åker man rätt ut.

Kommer man objuden kommer man inte in ö h t.

Och jag undrar vad vissa umgås med för labila människor som sliter i pälsar, gapar kommandon och gud vet vad:confused:
Jag har aldrig varit i närheten av ett bryskt beteende mot hundarna. Folk har bett dem gå undan osv men det har alltid skett på sannsat sätt och hundarna har inte brytt sig ett skvatt utan luffat iväg och lagt sig.
Vi har läst i tråden om bryskt tillrättavisande. Det de vi svarar på.
(Ingen har heller varit otrevlig mot mina hundar)

Precis, det är det jag skrivit hela tiden, hålla upp i god tid. Ändå verkar folk tro att jag sparkar på en hund :nailbiting::confused:

Summan av kardemumman, tror att folk har missuppfattat varandra ibland(mycket) i den här tråden och det är därför folk blir arga, jag skulle också bli arg om jag trodde någon gjorde illa ett djur.
Du skrev i ett inlägg att du sätter upp ett knä om hunden hoppar upp.
"Att hoppa upp ska göra ont"

:crazy:

Varför har man behov av att få det att låta som att ens hundar attackerar för att man inte vill ha dem över sig?
Attackera? Verkligen inte. Däremot tar de inte skit från främmande. Korrigering står vi för. Ingen annan. Det tolereras varken från vår eller hundarnas sida. Inte heller anser jag att hundarna ska behöva tolerera detta.

Senast ändrad:
Vi har läst i tråden om bryskt tillrättavisande. Det de vi svarar på.
(Ingen har heller varit otrevlig mot mina hundar)
Jag är inte en av dem som bryskt tillrättavisar ändå har du i x antal inlägg stoppat mig i det facket med just dessa fraser.

Jag är inte en av dem som bryskt tillrättavisar ändå har du i x antal inlägg stoppat mig i det facket med just dessa fraser.
Jag har inte stoppat dig i något fack alls
Jag har svarat på dina (1000) frågor (om mina hundar.)
Länka gärna till inläggen där jag sätter dig i fack att du bryskt tillrättavisar.

Jag har inte stoppat dig i något fack alls
Jag har svarat på dina (1000) frågor (om mina hundar.)
Länka gärna till inläggen där jag sätter dig i fack att du bryskt tillrättavisar.
Du skrev att du tvivlande på att jag tränar med positiva träningsmetoder som jag påstod (ditt uttryck) eftersom jag tyckte det var ok att slita i pälsar och skrika.
Detta var ett svar från dig på ett inlägg där jag skrev fösa undan och säga nej.
Tycker du inte själv att det är en kraftig överdrift att gå från fösa undan till slita i päls och gå från säga nej till att skrika?
Och med att insinuera att jag påstår (ljuger) om positiva metoder skulle jag alltså nyttja negativa och vara brysk.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 188
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 546
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar