Hund bitit barn (igen)

Sv: Hund bitit barn (igen)

En hund som ger sig på litet barn har i mina ögan förverkat sin rätt till sitt egna liv.
Så hemsk är jag...

Det är helt sjukt! Absolut att en hund som biter oprovocerat ska avlivas! Pojken hade ju bara gått förbi..:(

när jag läste hon kom fram till pitbullen tänkte jag: jaha. som vanligt pitbull som bitit?
men icke, då var det den andra. att pitbullen bara låg där cool lugn det förvånar mig inte om man ska jämföra med våran pitbullmix.
och att det har hänt här i kramfros förvånar mig inte, har sett så många bevis på här att folk inte ska ha vissa hundar.. tyvärr =/

Det är ägarnas fel, inte hunden. De flesta fall av när hundar har bitit andra människor är golden retriever, det är bara när en pittbull eller när en "kamphund" biter som det kommer fram i media

Det är ägarnas fel, inte hunden. De flesta fall av när hundar har bitit andra människor är golden retriever, det är bara när en pittbull eller när en "kamphund" biter som det kommer fram i media

Det är inte bara när kamphund biter det kommer fram i media. I dagarna var det en blandras som bititr ett barn. Det beror väl på hur stora och omfattande skadorna är om tidningen skriver det eller inte. Hur allvarliga har alla dessa bett varit? Har det varit små bett eller kraftiga som de som tidningen visar?

Det är inte bara när kamphund biter det kommer fram i media. I dagarna var det en blandras som bititr ett barn. Det beror väl på hur stora och omfattande skadorna är om tidningen skriver det eller inte. Hur allvarliga har alla dessa bett varit? Har det varit små bett eller kraftiga som de som tidningen visar?

Ja, men på det flesta rubriker har man iaf sett liknande som "KAMPHUND BET BARN", men sådana fall förekommer nästintill varje dag.. När det är en s ka "kamphund" som bitit dras det upp i media för rasen är känd för kampen, självklart är det andra hundar som biter också, statistiken visar att pittbull/am staff/eng staff inte ens är högt upp på listan för att ha bitit människor oprovicerat så det jag vill komma fram till är att alla hundar kan bitas, det beror mest på ägaren.

Ja, men på det flesta rubriker har man iaf sett liknande som "KAMPHUND BET BARN", men sådana fall förekommer nästintill varje dag.. När det är en s ka "kamphund" som bitit dras det upp i media för rasen är känd för kampen, självklart är det andra hundar som biter också, statistiken visar att pittbull/am staff/eng staff inte ens är högt upp på listan för att ha bitit människor oprovicerat så det jag vill komma fram till är att alla hundar kan bitas, det beror mest på ägaren.

Visst kan alla hundar bitas men alla hundar är avlade olika avlade. Däremot kan en sk" kamphund" göra mycket större skada än många andra raser. Självklart tycker jag inte tidningen ska enbart skriva när kamphundar biter men det gör de inte heller. Det står ofta blandraser eller andra raser också. Jag tror fortfarande de går mycket efter hur stor skada hunden orsakt

Det ÄR hemskt MEN; barnet har om jag läste rätt alltså passerat mellan två hundar vara den bitande hunden då var kopplad? Varför släpper man barnet nära hunden i det läget?

Det är ju en klassisk situation med en trängd hund i koppel, förmodligen uppfattade den inte ens vad den bet för något i det läget.

Rasen är ointressant tycker jag, alla hundar skulle kunna reagera så här om de är tillräckligt osäkra och ägaren har misslyckats med lydnaden. Jag tycker i det här fallet att även föräldrarna har ett ansvar, OM jag nu uppfattat texten rätt d v s.

Att bara skrika avliva tycker jag är att ta i men kan förstå att man som ägare till hunden känner stor oro för att klara av hunden framöver för att undvika fler olyckor. Lite balans i diskussionen vore inte fel - det skrivs precis som om hunden vore en galen, barnätande best för sjutton.

Ja, vem vet vad barnet gav för signaler till hunden.. asså, visst en hund ska inte attackera men barnet kanske utlöste en liten signal som hunden uppfattade som ett hot eller annat. Jag tror inte andra människor kan dömma hunden helt efter en artikel. Denna hunden var en blandras , av "kamphund". I artikeln står det att mamman enbart inte ville dömma hunden eftersom hon har själv hört alla fördomar om "kamphundar". Så förmodligen var det s.k.a kamphund i den hunden som bet.. men jag tycker felet egentligen ligger på ägaren.. Det måste ju finnas en anledning till att hunden gör som den gör. Det är klart att kamphundar är framavlade för kamp, men de har fortfarande samma signalsystem som alla andra hundar

Ja, vem vet vad barnet gav för signaler till hunden.. asså, visst en hund ska inte attackera men barnet kanske utlöste en liten signal som hunden uppfattade som ett hot eller annat. Jag tror inte andra människor kan dömma hunden helt efter en artikel. Denna hunden var en blandras , av "kamphund". I artikeln står det att mamman enbart inte ville dömma hunden eftersom hon har själv hört alla fördomar om "kamphundar". Så förmodligen var det s.k.a kamphund i den hunden som bet.. men jag tycker felet egentligen ligger på ägaren.. Det måste ju finnas en anledning till att hunden gör som den gör. Det är klart att kamphundar är framavlade för kamp, men de har fortfarande samma signalsystem som alla andra hundar

Har man en hund som reagerar såpass starkt på barn tycker jag att den skall tas bort.

Har man en hund som reagerar såpass starkt på barn tycker jag att den skall tas bort.

Ja, det får man tycka som man vill.. men jag tror faktiskt att det är mycket som tystas bort också.. Tänk om ungen hade trampat på tassen eller liknande..

men jag menar att felet ligger inte enbart hos hunden..

Ja, det får man tycka som man vill.. men jag tror faktiskt att det är mycket som tystas bort också.. Tänk om ungen hade trampat på tassen eller liknande..

men jag menar att felet ligger inte enbart hos hunden..

Nej det ligger på hundägaren, OM man skall ha en sådan hund bör man iaf hålla sig undan från människor. En olycka kan ske så lätt,ett litet barn går förbi,vad kan då hända om ett barn skulle springa förbi och sparka boll och ägaren råkar tappa hunden?

Nej det ligger på hundägaren, OM man skall ha en sådan hund bör man iaf hålla sig undan från människor. En olycka kan ske så lätt,ett litet barn går förbi,vad kan då hända om ett barn skulle springa förbi och sparka boll och ägaren råkar tappa hunden?

Precis, och vem vet vad hunden har för bakgrund? Tänk om barn har varit elaka emot den? Det är ju lätt att barn är elaka fastän de inte tänker på det.. Så hundägaren och mamman ska ta ansvaret för olyckan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 243
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 863
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka