Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
visar de upp papper?
Hur lång praktikanttid har de?
antal hästar?
Hovens anatomi o sjukdomar?
Felställningar. Föl o unghästar?
"Cecilias bockhovshäst" som det står beskrivet om på hemsidan berodde ju på en sjukdom o man undersökte den inte förrän ett par år senare, utan försökte bara verka den "rätt" hela tiden, men pga sjukdomen så ställde sig hästen så hela tiden.
Om man sen ser upphovsmännens verkning blir iallafall jag mörkrädd.
Ska DE lära ut hur man verkar![]()
När ska hovslagarna reagera, och börja sköta alla hovar?
Klart jag inser att de suger ut oss hästägare. Men som jag skrev - jag ser inget alternativ
Jag hade mycket hellre betalart 200 spänn för en verkning än 500!
Men jag vill inte ha utflutna och sprickiga fötter på hästarna, så jag biter ihop och betalar ...
Det har jag tagit upp många ggr. Fler utbildade hovisar o en kortare utbildning som inte innehåller lika mkt smide.
Men hallå! Hur ska hovslagartävlingarna i Falsterbo då gå till? Va? Ska ni snuva oss på den underhållningen?![]()
Upphovsmännen har gått en 2 veckors kurs. Den ena av dem har överhuvudtaget inte hållt på med hästar innan. Han har ingen aning om vad han talar om.
Du kanske ska åka till honom o titta på hur hans hästar ser ut på fötterna o hull.![]()
Vilken utbildad hovis tar 200:- för en verkning????
Min hovslagare samt de flesta andra utbildade hovslagare här i våra trakter tar 200 för verkning samt 800kr för skoning runt om, med kvitto. De är utbildade på hovslagarskolan i Skara.
Vilken utbildad hovis tar 200:- för en verkning????
Vilken värld lever du i???
Varför det för oss utbildade hovisar med erfarenhet inte tar ca två timmar att verka en häst beror på att vi har lång kunskap och utbildning.