Håller tummarna för att allt är bra och att du får komma in på kontrollBeklagar! ❤
Inget mer rosa än här. Jag hoppas att mvc hör av sig på måndag och kan tänka sig en kontroll, kommer vara i 6+5 på måndag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för att allt är bra och att du får komma in på kontrollBeklagar! ❤
Inget mer rosa än här. Jag hoppas att mvc hör av sig på måndag och kan tänka sig en kontroll, kommer vara i 6+5 på måndag.
Tack för att du frågar . Imorse var lutinus resterna liiite rosa, men inget på själva pinnen.Hur går det @Monkie ?
Håller alla tummar och tår för att allt är som det ska med bebis/arna! ❤Tack för att du frågar ❤. Imorse var lutinus resterna liiite rosa, men inget på själva pinnen.
Så hoppas att det handlar om lutinus och inte början till missfall. Har annars förstått att förloppet ser väldigt olika ut och att vecka 7 är en ganska vanlig vecka att få missfall i.
Det som talar för att allt är okej tror jag är att jag mår så himla tjuvtjockt, kräks inte men klarar inte att laga mat eller knappt vistas i köket eller öppna kylskåpet.
Läst på ivf-sidan på FB att många får problem just med sköra slemhinnor av den där pinnen.Tack för att du frågar ❤. Imorse var lutinus resterna liiite rosa, men inget på själva pinnen.
Så hoppas att det handlar om lutinus och inte början till missfall. Har annars förstått att förloppet ser väldigt olika ut och att vecka 7 är en ganska vanlig vecka att få missfall i.
Det som talar för att allt är okej tror jag är att jag mår så himla tjuvtjockt, kräks inte men klarar inte att laga mat eller knappt vistas i köket eller öppna kylskåpet.
Wow, häftigt att akupunktur funkade!I dag gick jag in i vecka 12, enligt mina beräkningar. Fick akupunktur på jobbet i fredags och har *peppar peppar* inte kräkts på hela helgen Fått tid för första ultraljudet den 5 mars. Seent tycker jag. I vårt län erbjuds alla ett tidigt ultraljud i vecka 11+0 - 13+6. Den 5 mars är jag i vecka 13+4. Hade hoppats på att få komma liiite tidigare ändå. Hade varit skönt att kunna släppa oron och bara glädjas.
Skönt med något som funkar! Har faktiskt aldrig testat akupunktur, det hade varit intressant.I dag gick jag in i vecka 12, enligt mina beräkningar. Fick akupunktur på jobbet i fredags och har *peppar peppar* inte kräkts på hela helgen Fått tid för första ultraljudet den 5 mars. Seent tycker jag. I vårt län erbjuds alla ett tidigt ultraljud i vecka 11+0 - 13+6. Den 5 mars är jag i vecka 13+4. Hade hoppats på att få komma liiite tidigare ändå. Hade varit skönt att kunna släppa oron och bara glädjas.
Samma här! Skaffat seabands idag. Lite osäker på effekten, tyckte det kändes bättre först men nu mår jag pyton igen.Idag är jag i vecka 6+6 och de senaste fem dagarna har jag mått riktigt dåligt. Har varit ledig nu fyra dagar i rad och idag är första dagen jag inte känner mig spyfärdig, hoppas det håller i sig. Hade nästan glömt hur fruktansvärt jobbigt det är med illamående när man förväntas klara av allt annat samtidigt i vardagen. Sonen har nog tyckt att mamma varit riktigt tråkig de senaste dagarna
Känns som jag redan lagt på mig ett par kilo då det enda som hjälpt mot illamåendet har varit att äta typ konstant och dricka något med kolsyra.
Idag är jag i vecka 6+6 och de senaste fem dagarna har jag mått riktigt dåligt. Har varit ledig nu fyra dagar i rad och idag är första dagen jag inte känner mig spyfärdig, hoppas det håller i sig. Hade nästan glömt hur fruktansvärt jobbigt det är med illamående när man förväntas klara av allt annat samtidigt i vardagen. Sonen har nog tyckt att mamma varit riktigt tråkig de senaste dagarna
Känns som jag redan lagt på mig ett par kilo då det enda som hjälpt mot illamåendet har varit att äta typ konstant och dricka något med kolsyra.
Jag använde det förra graviditeten men tyckte inte det gav någon effekt, men det är ju så olika det därSamma här! Skaffat seabands idag. Lite osäker på effekten, tyckte det kändes bättre först men nu mår jag pyton igen.
Ja det hade varit kul o testa! Usch, ja. Vill minnas att det släppte i vecka 13-14 förra gången hur fasen ska man orka jobba när man mår såhär hela dagarna?Usch. Du kanske också ska prova akupunktur? Är du i vecka 7 nu kan ju illamåendet hålla i sig ett tag till
Ja det hade varit kul o testa! Usch, ja. Vill minnas att det släppte i vecka 13-14 förra gången hur fasen ska man orka jobba när man mår såhär hela dagarna?
Usch ja det är helt fruktansvärt. Mår skit hela dagarna. Gud vad jag gnäller nu men... sonen har feber idag så jag ska vabba halva dagen i alla fall, känns som dagens räddningSamma för mig, men det börjar ordna upp sig redan nu i vecka 12 för mig men det har nog med akupunkturen att göra. Men alltså just vecka 7 var förjävlig för mig med den här gången. Kräktes typ hela dagarna och som tur var var sonen förkyld så vi var hemma i en vecka. Sen blev det faktiskt lite bättre.
Usch ja det är helt fruktansvärt. Mår skit hela dagarna. Gud vad jag gnäller nu men... sonen har feber idag så jag ska vabba halva dagen i alla fall, känns som dagens räddning
Just nu känns det som en evighet fram till vecka 12, får hoppas tiden går fort.
Jag gillar naturella smaker. Kan typ döda för en ostfralla. Riskakor med keso är också gott. Försöker hålla igen lite så att vikten inte skenar. Men en extra macka på förmiddagen har väl ingen dött av. Är inte heller speciellt sötsugen som jag är annars så äter inte mycket godis/ kakor eller annat sött.Jag tänker absolut inte klaga på mitt illamående, för jag är så glad att jag har symptom och att jag ens blivit gravid. Använder seabands hela dagarna, som jag tänker inte funkar, men illamåendet förvärras supermycket när jag tar av dem, så något hjälper de!
Det har medfört lite roliga grejer med vad jag äter. Jag vill inte äta något, utom just något speciellt som jag vanligtvis inte gillar. Nu kan jag till exempel inte sluta tänka på att äta rå tonfisk, så märkligt! Leverpastejmacka skulle jag kunna offra en arm för, egentligen gillar jag inte ens leverpastej . Dessutom gillar jag inte längre chips, som annars är mitt favoritsnacks!
Är ni sugna på något speciellt?
Gillar du naturella smaker vanligtvis också, eller är det nytt?Jag gillar naturella smaker. Kan typ döda för en ostfralla. Riskakor med keso är också gott. Försöker hålla igen lite så att vikten inte skenar. Men en extra macka på förmiddagen har väl ingen dött av. Är inte heller speciellt sötsugen som jag är annars så äter inte mycket godis/ kakor eller annat sött.
Jag tänker absolut inte klaga på mitt illamående, för jag är så glad att jag har symptom och att jag ens blivit gravid. Använder seabands hela dagarna, som jag tänker inte funkar, men illamåendet förvärras supermycket när jag tar av dem, så något hjälper de!
Det har medfört lite roliga grejer med vad jag äter. Jag vill inte äta något, utom just något speciellt som jag vanligtvis inte gillar. Nu kan jag till exempel inte sluta tänka på att äta rå tonfisk, så märkligt! Leverpastejmacka skulle jag kunna offra en arm för, egentligen gillar jag inte ens leverpastej . Dessutom gillar jag inte längre chips, som annars är mitt favoritsnacks!
Är ni sugna på något speciellt?